Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Om det varit olåst i 10 år är det väl bara att ta bort låset helt och hållet?
Ja det var min tanke också.
Hade lite störningar där en sväng, några ungar som var och knackade på nån lghdörr och kastade en glass inne så nu blev det ett lås, sen är det ju roligt med teknik :D
Lite var det ju också för att se om det är nåt att köpa hem, är ju trots allt lite pengar..

Tack för länken med låsen, blir nog att beställa där sen.

Funderat på om man ska ha Yale även till lgh men då måste man ha modul till varje lås va? Eller man kan ju ge varje hyresgäst en egen kod till deras lås och sen får dom inte använda appen, eller går det att lösa med flera lås och olika användare? Man vill ju kanske inte att grannen kan låsa upp in till mig :D
 
M Marive skrev:
Lite sent nu kanske men dom finns nu för tiden i 3-pack.
[länk]
Bara 100:- rabatt/lås inte så stor rabatt kanske.
 
nino nino skrev:
Hade lite störningar där en sväng, några ungar som var och knackade på nån lghdörr och kastade en glass inne så nu blev det ett lås, sen är det ju roligt med teknik
Man vet att man bor på landet när ungdomsgängen kastar glass! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Låter underbart! Låt dom få härja fritt, det där är precis så riktiga busstreck SKA se ut.... :D:D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har precis installerat ett Yale Doorman V2N men för att kunna låsa måste jag skjuta handtaget uppåt efter att dörren stängts, annars ljuder ”fel-signalen”. skall handtaget gå att dra uppåt över huvudtaget?! Tycker jag följt manualen till punkt och pricka. Några idéer?
 
Låter som du missat skruvarna för tryckena.
 
X xdigger skrev:
Låter som du missat skruvarna för tryckena.[/

[bild] Om det är dessa skruvar du menar så är de ditsatta enligt instruktion, låset kommer inte i läge för att låsa om jag inte drar handtaget uppåt. Har provat med öppen dörr och det är samma problem? Har jag missat något eller kan det vara något fel i låskistan?
 
Det fenomenet kan komma av just dom skruvarna(2). Jo det är klart att det kan vara fel i kistan, hänger tryckena neråt eller är dom i våg?
 
X xdigger skrev:
Det fenomenet kan komma av just dom skruvarna(2). Jo det är klart att det kan vara fel i kistan, hänger tryckena neråt eller är dom i våg?
de ligger i våg,

 
Svårt att säga, men jag tycker(vinkeln kan lura) att trycket hänger aningens. Jag skulle kolla dom skruvarna och se till så fjädrarna drar upp trycket aningens mer(borde gå på det naturliga glappet). Har du provat att bara lyfta trycket ett par mm?
 
Det är nog mera vinkeln som luras, handtaget sitter i våg och måste lyftas tills upp tills det tar stopp som på videon, annars verkar låset tro att dörren inte är stängd. Vad gör skruven som man måste skifta sida på i innedelen beroende på hur dörren är hängd?
 
Jonazz80 Jonazz80 skrev:
de ligger i våg,

[video]
Är det ett lås till en dörr som har spanjolett du har monterat, dessa måste man dra handtaget uppåt innan man låser.
Tror att det låset heter Doorman MPL.
 
Nej det är ingen Spanjolettdörr, kan inte hitta något på låskartongen om att det skulle vara MPL. Dock ser ju lås och låskista likadana ut som vanliga Yale Doorman förutom de extra låskistorna, kanske har kommit fel i kartongen? Skumt..
 
Jonazz80 Jonazz80 skrev:
Nej det är ingen Spanjolettdörr, kan inte hitta något på låskartongen om att det skulle vara MPL. Dock ser ju lås och låskista likadana ut som vanliga Yale Doorman förutom de extra låskistorna, kanske har kommit fel i kartongen? Skumt..
Hur beter sig låset om du försöker låsa med dörren öppen och samtidigt håller den övre knappen intryckt? Fungerar det i detta läge behöver du se över om det är något i installationen som felar.
 
Jag hade precis samma fel för 2-3 år sedan med ett lås köpt på Bauhaus. Kontaktade supporten som konstaterade att jag hade fått en typ som inte ens såldes i Sverige. Tog väldigt lång tid att få igenom bytet eftersom de skickade fel delar hela tiden. Slutade med att jag köpte ett nytt lås. Jag såg ingen uppenbar skillnad på de två olika låsen men det "nya" fungerade korrekt och det andra var man tvungen att lyfta handtaget för att det skulle låsa vilket var väldigt irriterande eftersom autolåsning inte fungerar då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.