Äntligen på blocket "nära" mig... :D
 
  • Använd sliphjulsmaskin i en verkstad, synlig slitage och åldern, placerad på ett grått stativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Brännis och 17 till
  • Laddar…
Fick hem dessa från Aliexpress idag, fungerar toppen (har dock inte testat Festools) :D

Ett set av nya bordsskruvtvingar och tillbehör väl placerade i en låda med skumskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två svarta snabbspännare som håller fast en träbit på en hålplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mait85 och 6 till
  • Laddar…
Ett set med ER-32 hylsor 1-20mm och några brytstift* till fräsens matning från Franz Singer i Tyskland.

* Eller vad dom nu heter på svenska, shear pins.
 
jac jac skrev:
Angående lim och flaskor så använder jag huvudsakligen Pattex trälim. Jag har inte märkt att det skulle vara varken bättre eller sämre än något annat men fördelarna är att flaskan är väldigt bra och det finns lätt tillgängligt på Hornbach. Jag förbrukar ju inga stora mängder och flaskan får ofta stå ganska länge mellan varven men jag har aldrig upplevt att pipen sätter igen eller att limmet torkat. Inte heller brukar det vara några problem att få ut det sista när flaskan börjar bli tom.

[länk]
Jag köpte en 3,8 liters storflaska av Titebond för 3 år sen och har hälften kvar. Men limmet i flaskan ser helt bra ut. Jag fyller på en mindre titebond flaska och gillar den ganska bra. Men när den stått länge kan det va jobbigt att få ut allt torkat lim, får dra isär den och sticka in nånting att peta ut limmet med. En Glubot skulle jag vilja prova.

Snickrandet har det blivit mindre av på sistone så det går inte så mycket lim åt nu, mera metall istället.
 
Viktorcloetta Viktorcloetta skrev:
Fick hem dessa från Aliexpress idag, fungerar toppen (har dock inte testat Festools) :D

[bild] [bild]
Länk ?
 
B
Blev en promenad till Lidl på lunchen, fick med mig
  • Limpistol
  • 3p sågklingor
  • Luftkuddar
Verktyg och förpackningar inklusive limpistol, sågklingor och luftkuddar på ett rörigt arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
kulle
vad fick du ge för luftkuddarna ?
 
E
Ny Makita 171
 
  • Gilla
  • Wow
Lindgrenski och 3 till
  • Laddar…
B
kulle kulle skrev:
vad fick du ge för luftkuddarna ?
Som @ullberg skriver, 80kr för ett 2p.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Nu är min nya leksak invigd. Dewalt dws780 samt stativet De7260
Frun vill att jag ställer ut den i förrådet, men jag vill ha den inomhus så jag kan titta på den varje dag .
Dewalt dws780 kap- och geringssåg på stativet De7260 i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dewalt dws780 kap- och geringssåg med underrede De7260 på en vagn i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Hammarfall och 9 till
  • Laddar…
Verkligen ett smart stativ! Bra gjort Dewalt.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Verkligen ett smart stativ! Bra gjort Dewalt.
Den är jäkligt tung, och det går inte att snabbt lyfta på och av sågen. Men det är inte tanken heller. Men den är supersmidig att rulla och fälla upp/ner samt att den inte tar upp så mycket plats i stående läge.
Jag är supernöjd
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Blev ett spontanköp av en Kiruna-slipen idag. Var in på en secondhandbutik och hittade en för 500kr. Jag gissar att det var ett ok pris.
Begagnad Kiruna-slipen bänkslipmaskin på en verkstadsbänk, inköpt på secondhand för 500 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
corre och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.