nikasp
Riktigt drygt ”jobb” och de där minitavlorna rymmer ju ingenting. Har tre verktygslådor och en verktygsväska med grejer kvar men de får jag ta fram vid behov. Har 6 garderober med grejer bakom ryggen. Kaffe och ett ryck till, ska vara tomt på bänken när jag är klar!

Arbetsbänk i garaget full med verktyg och byggmaterial, organiserad vägg med verktygshängare ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Du behöver nog lite större tavlor ;)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Ok mattan får ligga kvar, plus några bitar som saknas dårå. Tack!
 
tommib
Gjutit klart oumpgropen i krypgrunden (efter att ha byggt om den felaktiga formen). Installerat en övervakningskamera. Haft av inkommande fiber. Suck...
 
  • Ledsen
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Ajajajaj :(
 
Rengjort köksfläkten. Trots att det bara varit en ungkarlslya utan matlagningsambitioner var det rejält skitigt.
Kul att motorn var fånigt enkel att plocka isär.
Rengjorda delar av en köksfläkt demonterade och upplagda på ett köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
nikasp
Det tog sin lilla tid men då får vi snart se hur mycket sågspån dammsugaren slukar.

Verkstad med en geringssåg kopplad till en dammsugarslang, redo för sågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Det tog sin lilla tid men då får vi snart se hur mycket sågspån dammsugaren slukar.

[bild]
Ha inte för stora förhoppningar. Men du har ju dammsugare - till resten
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Nästan enda chansen att få den att att inte damma är att köra den i ett blästerskåp :D.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
K Kjell_G skrev:
Ha inte för stora förhoppningar. Men du har ju dammsugare - till resten
mexitegel mexitegel skrev:
Nästan enda chansen att få den att att inte damma är att köra den i ett blästerskåp :D.
Buhu :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
nikasp
Damen hemma har börjat prata om stort hus på landet och jag är inte helt ovillig. Vore en dröm med lada eller gigantiskt garage att hålla till i. Sista bastionen föll nyss då jag insåg att jag aldrig nånsin kommer att få in bilen i garaget.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Gnäll inte, du har åtminstone ett garage ;) :crysmile:
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Golvslipare kommer om en vecka så vi har tömt bokhyllor och börjat ta bort lister å grejer.
Än en gång uppskattar jag Hultafors bräckjärn 108. Och alla de andra prylarna...
Borttagning av golvlist med ett rött Hultafors bräckjärn bredvid en vägg och några demonterade lister på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sevenfifty och 4 till
  • Laddar…
tommib
Rivit gjutform :)
Nybyggd tom gjutform omgiven av jord och vattenpölar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fiberreparatören kommer imorgon 0730. Förhoppningsvis blir det en uppdatering i projekttråden sen, orkar inte göra det från telefonen.

Han var kul när han ringde och skulle boka tiden med mig. Frågade när det passade... Jag sa vänligt att det här ärendet för mig hade prioritet "jag kliver upp mitt i natten om det är då du vill komma". Då föreslog han 0730 och skrattade.
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Första våden uppe!
 
  • Tapetserad vägg med den första våden uppe bredvid ett fönster och en klädstolpe.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.