hsd hsd skrev:
Den första är vad det här handlar om. Som en
följd av Telias köp av TV4 ska vi/.../
Det här diskvalificerar dig från diskussionen. Du är part i målet.

Edit: Inser nu att det kanske bara är ett citat från ena parten. Är det så borde det framgått tydligare kan jag tycka.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
hsd hsd skrev:
Som en
följd av Telias köp av TV4 ska vi enligt åtaganden till EU-kommissionen erbjuda OTT-rättigheter till minst en aktör på marknaden. De förhandlingarna kommer inledas under första kvartalet 2020 med alla aktörer på marknaden på lika villkor. Com Hem använder nu sin storlek och dominanta position på marknaden som ett sätt att tränga sig före i kön och komma åt dessa OTT rättigheter.
Det där är ju en sak där ord står mot ord. Så här skriver Comhem:
Det stämmer inte. Telia bestämmer själva hur många aktörer som ska få köpa streamingrättigheterna, och när. Vi tränger oss med andra ord inte före i någon kö, utan det är ett faktum att vårt avtal har löpt ut. Vi behöver därför förhandla om nya rättigheter så snart det bara går, för tv-tittarnas skull.
https://www.boxer.se/kundservice/information/aktuellt

Att tillåta visning fram till 10 januari i stället för till 10 december räcker ju inte när förhandlingarna startar någon gång under första kvartalet utan ska det räcka tills förhandlingarna är klara så behövs det ju många månaders förlängning.

Comhem har länge haft rätt att distribuera program från TV4-kanalerna i Comhem- och Boxer-apparna (OTT) så det är inget nytt.

Det är inte bara Telia som ska införa nytt utan Comhem planerar en omfattande digitalisering av 1,6 miljoner hushåll nästa år och ska inte det bli fördröjt så måste det till ett beslut nu och inte i april eller vad Telia tycker är lagom. Comhem har ju velat förhandla sen tidig höst (alltså sen innan Telia blev ägare och innan EU-kommisionen ställde några villkor) men nekats.
 
hsd
Jamenvisst, bara ett citat, ;)
... samt även kund hos tele2...
 
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Edit: Inser nu att det kanske bara är ett citat från ena parten. Är det så borde det framgått tydligare kan jag tycka.
Instämmer, citat ska synas tydligt och dessutom med källa så det går att vara källkritisk.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
ang chromecast som nån nämnt i den här tråden i samband med ref till mig, jag har en sån men jag förstår inte vad jag ska göra med den. Jag kan ansluta sladdarna till den men sen är det stopp.
Du har fått några tips i denna tråd men har du fortfarande svårigheter att använda den förslår jag att du startar en ny tråd där du beskriver problemen.
 
Mats-S
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Dom glömde lägga in reklampauserna
Dom missade även den sk "programinformationen" ... att kolla på en långfilm på TV4 är bara att glömma :worried:
 
Mats-S John Smith skrev:
att kolla på en långfilm på TV4 är bara att glömma :worried:
Jag spelar in nästan allt jag verkligen vill titta på, oavsett kanal. Då är det bara att snabbspola över "trams" som reklam, nyheter, programinformation eller vad det nu kan vara.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag spelar in nästan allt jag verkligen vill titta på, oavsett kanal. Då är det bara att snabbspola över "trams" som reklam, nyheter, programinformation eller vad det nu kan vara.
Jag gör ungefär samma – pausar i början av programmet, gör något annat en kvart och återvänder sedan till teven och har du en buffert lagom för att kunna spola förbi reklamen.
 
MultiMan
Idag stod Teliafolk och delade ut reklam om gratis Cmore i tunnelbanan. Det kanske de gjort hela veckan, jag vet inte.

Lustigt ändå om en effekt av det här blir att skiftet från tablå-tv skyndas på. För egen del har det i alla fall fått mig att fundera på hur jag konsumerar slentriantittandet. Och då har jag ironiskt nog Telia som leverantör.
 
Tufft läge ikväll, många kommer att missa Jul med Ernst.
 
  • Gilla
  • Haha
optimum och 1 till
  • Laddar…
Synd på Jul med Ernst, det är ju en fri timme i garaget utan störande moment från andra familjemedlemmar.

Tycker det stormar lite i ett vattenglas kring hela situationen - det är ju bara att titta på TV4 via TV4Play, i mitt fall via en AppleTV (så min garagetid är säkrad).
 
MathiasS MathiasS skrev:
Synd på Jul med Ernst, det är ju en fri timme i garaget utan störande moment från andra familjemedlemmar.
Bara allt är löst innan Let's Dance startar så är jag nöjd. :rofl: En timma är väl ingen katastrof att missa men typ tio fredagskvällar vore värre. :worried:
 
Skit i Ernst, det är ju Gustav Mandelman och hans julbestyr de missar som blivit av med TV4.;)

Men ska vi vara seriösa finns det många som inte hanterar olika Play/stream funktioner och som faktiskt beställt och betalar för bl.a. TV4. Och om man ska tro på medieartiklar som Tele2 faktiskt får fortsätta in i januari.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.