S Stefan1972 skrev:
Jag har också sagt upp allt vad tablåteve heter och tittar enbart på play på vad jag vill när som helst. Att ligga kvar på nå avtal på 100% sändning och sen titta på 10% är ju bara en relik sen förr..............
Som relik från förr måste jag säga att jag är svag för tablå-tv. Har förvisso både chromecast och Apple tv samt streamingtjänster för både sport och serier, men det finns en enkelhet i tablå-tv som är svårslagen när man mer är ute efter förströelse än något att verkligen se på.

Vill jag se en fotbollsmatch är förvisso Viaplay betydligt smidigare än Viasat knutet till en viss plats någonsin var, och samma sak med serier. Men för att slentrianse ett avsnitt av Forged in fire eller något annat som mest ska finnas där som trivial förströelse, då är tablåtv mitt val.

Konflikten mellan Tele2 och Telia ser jag dock mest på med ett snett leende. Två titaner med döende affärsmodeller som tuppfäktas känns det som. För även om jag ofta väljer tablåtv är den förstås döende, och att knyta sitt webbtittande till sitt hemabonnemang känns – gammalt.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nu förstår jag varför jag inte kunde begripa hur TV4 fortfarande sänds på vår TV och det är tack vare den här tråden: vi har en gammal vanlig antenn och får in TV4 där.

ang chromecast som nån nämnt i den här tråden i samband med ref till mig, jag har en sån men jag förstår inte vad jag ska göra med den. Jag kan ansluta sladdarna till den men sen är det stopp.
 
O Olaf3 skrev:
Nu förstår jag varför jag inte kunde begripa hur TV4 fortfarande sänds på vår TV och det är tack vare den här tråden: vi har en gammal vanlig antenn och får in TV4 där.

ang chromecast som nån nämnt i den här tråden i samband med ref till mig, jag har en sån men jag förstår inte vad jag ska göra med den. Jag kan ansluta sladdarna till den men sen är det stopp.
Koppla upp den på samma wifi som mobilen/dator/surfplatta och casta från en app på mobilen/dator/surfplatta.
 
Mats-S
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Konflikten mellan Tele2 och Telia ser jag dock mest på med ett snett leende. Två titaner med döende affärsmodeller som tuppfäktas känns det som. För även om jag ofta väljer tablåtv är den förstås döende, och att knyta sitt webbtittande till sitt hemabonnemang känns – gammalt.
Hehe, kunde inte sagt det bättre :)
Dessutom känns den nästan som en välgörenhet att befria ett antal tittare från TV4. Värre skitprogram får man leta efter, 50% av programtiden gå åt till reklam samt att promota allt annat skit som dom sänder :mad:
 
Mats-S
O Olaf3 skrev:
Nu förstår jag varför jag inte kunde begripa hur TV4 fortfarande sänds på vår TV och det är tack vare den här tråden: vi har en gammal vanlig antenn och får in TV4 där.

ang chromecast som nån nämnt i den här tråden i samband med ref till mig, jag har en sån men jag förstår inte vad jag ska göra med den. Jag kan ansluta sladdarna till den men sen är det stopp.
Ladda hem Google Home och följ anvisningarna.
Alternativt googla på typ "Ansluta chromecast" så får du drivor av tips/svar :)
 
BirgitS
Isakare Isakare skrev:
Kollar på Pernilla Walgrens 50 års fest på 4an nu, de varkar ha toppat upp reklamen för att få in kosingen av oss som är kvar. Reklamen är nästan i klass med tv3.
Nästan onykter, då jag värmer ny glögg i varje paus ;):D
Det är alltid mycket reklam före jul och i mellandagarna, vilket förstås Comhem utnyttjar för att sätta press på Telia just nu och inte nappa på att fortsätta sända Telia-kanalerna över jul och försöka förhandla i januari.

Mats-S John Smith skrev:
Dessutom känns den nästan som en välgörenhet att befria ett antal tittare från TV4. Värre skitprogram får man leta efter, 50% av programtiden gå åt till reklam samt att promota allt annat skit som dom sänder
Det gäller ju inte bara TV4 utan alla kanalerna från Telia, t.ex. är det nog många som saknar sporten från C More, även jag inte hör till dem.
Nåja även TV4 måste väl hålla sig till reglerna om max 3 avbrott av ett program som sänds under en timme och nog brukar de sända ett standard serieavsnitt på 40-45 minuter på 60 minuters tablåtid.
 
Isakare Isakare skrev:
Nästan onykter, då jag värmer ny glögg i varje paus ;):D
Aha, du kör alltså med alkoholfri glögg?
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
optimum
Från kvällens TV4 tablå

TV-tablå med tider och namn på program som Bingolotto och Jack Ryan, inkluderar betyg och ikoner för nyheter och väder.

Många tycker om Bingolotto (dock inte jag) men för de som tycker det är underhållande.
Edit: Nyheterna gillar jag. Proffsigt och bra
Solsida, ja den följer jag
Hellenius hörna tycker jag också är mycket bra.
Så en film, Jack Ryan, också bra
Nyheterna och vädret.
Så fortsätter filmen. Ibland är vi trötta och spelar in den delen efter nyheterna

Tycker synd om all ComHem kunder som missar en bra söndagskväll i TV-soffan

Edit: Glömde av Nyheterna i min kommentarer.
Visst är det gott om reklam men då hinner man med lite annat. Hämta frukt, något att dricka, toa, mm
 
Redigerat:
Dom glömde lägga in reklampauserna
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Lyssnade just på Medierna i P1 i frågan och kan bara häpna över hur staten lät Telia köpa Bonnier Broadcasting när man fortfarande är största ägare i Telia.

Frågan är liksom smutsig nog för att vi inte ska behöva en statsmediedimension i den också.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lyssnade just på Medierna i P1 i frågan och kan bara häpna över hur staten lät Telia köpa Bonnier Broadcasting när man fortfarande är största ägare i Telia.

Frågan är liksom smutsig nog för att vi inte ska behöva en statsmediedimension i den också.
Så det är alltså staten som sätter stopp för Comhem nu?
 
Nej, men det är olyckligt att staten är huvudintressent i ett kommersiellt tv-bolag som vill minimera webbdistributionen av sina kanaler utanför den egna plattformen.
 
hsd
Tvärtom
Det är Comhem som försöker prwssa sig till något som telia inte saluför ännu, tränga sig före i kön -så att säga
Förmodligen kommer tele2-kunderna att vara utan tv4 väldigt länge
Klaga inte på Telia då avtalet skulle förlängas på tidigare villkor MEN tele2-Comhem-boxer kräver mer än vad telia levererar idag
Bkanda inte in staten i detta, det vore lika som att skylla på staten att järn rostar
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
BirgitS
hsd hsd skrev:
Det är Comhem som försöker prwssa sig till något som telia inte saluför ännu,
Vad är det som Telia inte saluför ännu?
Det går utmärkt att titta på program från Telia-kanalerna i appen Boxer Play.
 
hsd
Åter igen :
Den första är vad det här handlar om. Som en
följd av Telias köp av TV4 ska vi enligt åtaganden till EU-kommissionen erbjuda OTT-rättigheter till minst en aktör på marknaden. De förhandlingarna kommer inledas under första kvartalet 2020 med alla aktörer på marknaden på lika villkor. Com Hem använder nu sin storlek och dominanta position på marknaden som ett sätt att tränga sig före i kön och komma åt dessa OTT rättigheter.
- Det andra är att TV4, trots detta, har gett Com Hem möjligheten att sända TV4 helt fritt och utan ett nytt avtal fram till den 10 januari. Detta för att inte tittarna ska drabbas av att vi inte har kommit överens.
- Det tredje och sista är att TV4 arbetar dag och natt för att lösa konflikten så att vår publik kan fortsätta titta på TV4. Istället utnyttjar Com Hem sin dominerande ställning genom att släcka TV4 för alla sina kunder för att sätta press på förhandlingen.

TV4:s program finns på tillgängliga fritt på TV4 Play och kanalerna går att se på C More utan kostnad i fyra veckor.

Vad handlar förhandlingarna om och varför kommer ni inte överens?

Det här är en helt vanlig affärsförhandling som TV4 regelbundet har med operatörer. Anledningen till att vi inte kommer överens är att Com Hem vill göra förhandlingen till något den aldrig handlat om.

Utöver avtalsförhandlingen vill Com Hem dessutom ha OTT-rättigheter. Som en följd av Telias köp av TV4 ska vi enligt åtaganden till EU-kommissionen erbjuda OTT-rättigheter till minst en aktör på marknaden. De förhandlingarna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.