T trampare skrev:
Bra Jobbat!
Hur är stabilitet jämfört med den andra integrationen(kalil) ? Jag har haft problem med köra automationer och script med flera plejd puckar involverade vilket har berott på bluetooth varianten hassio har använt sig av.
Bra fråga, för mig har det fungerat väldigt bra hittills. Prova gärna och återkom :)
 
H
Jag har en dosa på balkongen.
Jag har tagit över kontrollen, hoppas det inte blinkar hos grannen.
Alla balkonger skulle tändas samtidig.
Jag vill styra själv.
En puck på balkongen..
Det är allt jag har.
Testar som fan.
En fråga, tidströmställare, kommer det komma? Hittar det inte funktionen.
 
  • Gilla
Gustavo86
  • Laddar…
Vad menar du med tidströmställare? Det finns möjlighet att tända och släcka på vissa tider (inkl. soluppgång och nedgång) men tyvärr ingen timer än. Ingen vet om/när det kommer mer än Plejd som har sagt att det ska komma. Det har de sagt i några år.
 
Igår kom Plejd ut med en glad nyhet på deras facebooksida:
Hej Alla,

Uppdatering på Google Home, lanseringsprocessen är igång och Google har schemalagt vår lansering till 9e januari.
 
  • Gilla
Likan
  • Laddar…
H
Müssli Müssli skrev:
Igår kom Plejd ut med en glad nyhet på deras facebooksida:
Jag har inte Facebook och tänker inte skaffa det.
Tidströmmbrytare är en brytrare som tänder belysningen i tex 10 minuter
 
H Herr Kortslutning. skrev:
Jag har inte Facebook och tänker inte skaffa det.
Tidströmmbrytare är en brytrare som tänder belysningen i tex 10 minuter
Det finns tyvärr inte i dagsläget.
 
H Herr Kortslutning. skrev:
Jag har inte Facebook och tänker inte skaffa det.
Tidströmmbrytare är en brytrare som tänder belysningen i tex 10 minuter
Var ju på tiden. Gnällt om detta sedan 2017. Då sa de att de skulle fixa det
 
Från Facebook:


Hej alla,

Här kommer lite uppdatering på funktioner i systemet

Januari uppdatering
Google Home stöd
Scenario på enkelklick på WPH
Apple Watch stöd
Förutom detta, massor med förbättringar "under huven" för ökad kvalite och stabilitet.

Mars/April uppdatering
Timer
Förbättrat vecko och astro-ur med en rad nya funktioner
Förbättrat stöd för rörelsevakt

Vi uppdaterar om något ändras
 
  • Gilla
SweVictor och 3 till
  • Laddar…
J
Införskaffat vårt första hus som totalrenoveras. Jag har tummen mitt i handen och inte speciellt tekniskt heller. Vart skulle ni installera plejd?
 
  • Gilla
MrMalte
  • Laddar…
J JoggiB skrev:
Införskaffat vårt första hus som totalrenoveras. Jag har tummen mitt i handen och inte speciellt tekniskt heller. Vart skulle ni installera plejd?
Överallt!
Jag har 37 enheter för tillfället. Tror inte man kan få för många. :)
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
J
K korthoga skrev:
Överallt!
Jag har 37 enheter för tillfället. Tror inte man kan få för många. :)
Givetvis men kanske inte behov att ha det i exempelvis matkällaren :) All el kommer bytas ut och ser att det finns en gammal timer till utebelysningen. Ber jag bara elektrikern sätta in en plejd där så kan jag styra den från appen eller krävs det något annat?
 
J JoggiB skrev:
Givetvis men kanske inte behov att ha det i exempelvis matkällaren :) All el kommer bytas ut och ser att det finns en gammal timer till utebelysningen. Ber jag bara elektrikern sätta in en plejd där så kan jag styra den från appen eller krävs det något annat?
Ta bort timern och sätt en Plejd där istället och sen kan du styra via appen.
 
Dimbar LED-list för Bastu styrning Plejd?
Bygger bastu och vill installera dimbara LED-list (gärna rulle) som klarar värme och fukt. Vet att det finns fasta LED-lister (50/100 cm ) från Hide a Lite som fungerar med t.ex. LED-driver "Jolly Maxi US" och Plejd controller "CTR-01".

- Det jag är ute efter är dimbar LED-list som kan styras med Plejd- Tips? länka gärna...

//björn

 
RRbjorn RRbjorn skrev:
Dimbar LED-list för Bastu styrning Plejd?
Bygger bastu och vill installera dimbara LED-list (gärna rulle) som klarar värme och fukt. Vet att det finns fasta LED-lister (50/100 cm ) från Hide a Lite som fungerar med t.ex. LED-driver "Jolly Maxi US" och Plejd controller "CTR-01".

- Det jag är ute efter är dimbar LED-list som kan styras med Plejd- Tips? länka gärna...

//björn
Jag har köpt från ljustema.se Led-strip som är IP 65 som kopplas direkt på 230V. Dom har en modell som kan kapas i jämna 10 cm, ganska dyr drygt 200kr/m men med bra kvalité. Har den till belysning i klädkammre, 20W/meter 6000 Kelvin! = Dagsljus.
Har även köpt från China c:a 100-200kr/5 meter
Alla dessa varianter dimmar jag med PLEJD 01
 
RRbjorn RRbjorn skrev:
Dimbar LED-list för Bastu styrning Plejd?
Bygger bastu och vill installera dimbara LED-list (gärna rulle) som klarar värme och fukt. Vet att det finns fasta LED-lister (50/100 cm ) från Hide a Lite som fungerar med t.ex. LED-driver "Jolly Maxi US" och Plejd controller "CTR-01".

- Det jag är ute efter är dimbar LED-list som kan styras med Plejd- Tips? länka gärna...

//björn
Alla ledlister som är dimbara kan du styra med Plejd controlern. Dock vill du dina färger så kan du göra det med Vadsbo Casambi rgb dimmer.
 
  • Gilla
RRbjorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.