Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Vi fick också brev i veckan. Nya månadsavgiften är nu 602 kronor. @crazytok Vad har ni för paket? Vi betalar liksom 122 kronor mer per månad mot vad ni gör.
Får ju en årskostnad på 7 224 bara på fasta avgifter. Sen kommer vi behöva byta batterier snart och de är ju inte direkt billiga och måste köpas direkt av Verisure eftersom de har lött på en kabel samt plastat in skiten så så vanliga CR123A batterier inte funkar.
3st kameror (inte dom nyaste dock)
3st brandlarm
2st sirener/värmesensorer
5st magnetkontakter
1st enhet i sovrummet där man kan larma av/på och SOS larma. (vet ej vad den heter)
 
399 kr, 1 kamera, 1 rörelsedetektor, magnetremsor på 5 fönster och 2 dörrar
 
430 kr. 2 kameror, 2 magneter till dörrarna, 3 brandvarnare, 2 nyckelbrickor och ett styrt uttag.
 
[bytte för ett tag sen. Svenska Trygghetslösningar. Funkar bra o mkt billigare....QUOTE="crazytok, post: 3505117, member: 96897"]Då damp ytterligare en höjning ner i brevlådan.... minns inte när senaste höjningen var men känns inte ens som att det gått ett år!?

Börjar tröttna på deras höjningar nu!

480kr/mån nu... 5800kr/år.... :/[/QUOTE]
 
Sverige har aldrig varit tryggare, därför passar Verisure på att höja priserna.
 
C crazytok skrev:
3st kameror (inte dom nyaste dock)
3st brandlarm
2st sirener/värmesensorer
5st magnetkontakter
1st enhet i sovrummet där man kan larma av/på och SOS larma. (vet ej vad den heter)
Tack för svar!
Vi har också 3 kameror (inte heller de nyaste)
3 rökdetektorer/brandvarnare
1 röstenhet
1 vattendetektor
1 Manöverpanel
5 magnetkontakter
1 trygghetspanel (samma som du har i ditt sovrum)

Vi har ganska snarlika system då. Du har sirener som vi inte har och vi har röstenhet, vattendetektor och manöverpanel som du inte har. Förstår inte varför vårt system ska vara 122 kronor dyrare mot det ni har.
 
optimum
Kanske dags att göra något åt rotorsaken.
Förr kunde man lämna huset olåst.
Numera låser vi även när vi är hemma.
Folk på landsbygden låste aldrig, Idag kommer jävlarna hem och binder folk och spöar skiten ur dem.

Se kostnaden för larm som en ny straffskatt.

OBS inget politik utan bara hur det ser ut i verkligheten, Sverige 2019

I området där vi bor har folk numera utebelysningen tänd dygnet runt.
Flera skaffat extra strålkastare med rörelsesensorer.

Vad blir det sedan? Folk kommer skaffa vapen. Många har det säker redan.
Vi hade bråk i området för några veckor sedan. Vi och grannen ringde polisen. Ingen kom.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Att polisen inte kommer får vi nog vänja oss vid.

Jobbar med säkerhet för ett av Sveriges största säkerhetsföretag på ett förhållandevis stort sjukhus i utsatt stad. Inbrott i 8 bilar, polisen ville att vi skulle ta bilder själva och bifoga polisanmälan, dom hade inte tid att komma och kolla efter fingeravtryck eller så.

Vi sitter ofta med gripna eller omhändertagna personer i timmar då inga lediga bilar finns, man har fullt upp med att jaga dom som skjuter varandra på stan, vilket är rätt prioriterat men blir så galet i slutändan.

Jag jobbar inte med detta där jag bor, pendlar över 7mil enkel för att slippa få bilen sönderslagen på ICA parkeringen för att någon skulle känna igen mig.

Har inget larm, trotts enorma personalrabatter, det finns ingen anledning. Tror på grannsamverkan och uppfostran.

Sorry för OT!
 
  • Gilla
jim_b och 4 till
  • Laddar…
D
470kr/mån
2 paneler
9 magnet
2 kameror
6 rök
 
Verisure höll vad de lovade och det blev ingen höjning. De vill egentligen ha 416kr av mig, men det är rabatterat till 333kr.

12 Magnetkontakter, 4 rörelsedetektorer. Gammalt larm, går ej att koppla mot app eller använda kamera.
 
D djac skrev:
470kr/mån
2 paneler
9 magnet
2 kameror
6 rök
Oj då känns det som att vi betalar mycket för våra eller så har du väldigt billigt! ;)
 
Gå inte på det där. När jag kroknade på Verisures kostnader och ringde och sa upp larmet, så erbjöd de att sänka avgiften till ungefär 320 kr/mån om jag stannade. Jag var dum nog att säga ja, och ett år senare så var avgiften mystiskt nog tillbaka på samma nivå som tidigare. Nu har jag äntligen rivit ut Verisure och satt upp ett larm som jag äger själv, som gör samma sak som Verisure-larmet och mycket mer. Jag tjänar in den kostnaden på ett par år och sen är det ren vinst. Jag är supernöjd med den lösningen.
 
D
En fråga som ändå är relevant i sammanhanget; jag har förstått att man kan fortsätta använda larmet även om man säger upp tjänsten men jag blir inte riktigt klok på vad som "blir kvar". Vore intresserad av om någon med erfarenhet kan beskriva vad för funktionalitet som finns kvar, "Mina Sidor" osv?

Tack
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Beror på hur gammalt larmet är.
Mitt blir stendumt, det tutar bara lokalt.

Ett nyare ska såvitt jag förstår åtminstone appen funka på.
 
När jag sa upp Verisure så ville de ha tillbaka larmskåpet, men inte sensorerna, dem har jag betalat för så dem ville de inte ha. De dök upp hemma hos mig med uppdrag att skruva ner larmskåpet och ta med sig det, men när de såg att jag redan hade tagit ner skåpet och slängt det så lommade de iväg igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.