396 349 läst · 1 221 svar
396k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Det beror nog på åldern på prylarna, det är svårt att hitta deras priser för friköp på hemsidan, men de finns här;
https://www.verisure.se/landingpages/frikop.html
https://www.verisure.se/landingpages/frikop.html
Körde själv Verisure fram till i somras (vi fick med det i huset när vi köpte det för lite mer än ett år sedan), 3 magnetsensorer, 3 kameror, 2 rökdetektorer, 1 värmesensor/siren, 2 kodpaneler 1 "smart"-plug och huvudenhet. Systemet var från 2015, d.v.s. tror det är förra-generationens system. Vi började runt250kr/månad, men det höjdes ganska snabbt till 399kr/månad, varpå vi tog beslutet att kasta ut det. Köpte in ett frikopplat tut och tjut larm för 7000 (SPC4320), gick nästan plus/minus-noll då vi sålde Verisure delarna på tradera för 4500, så det finns helt klart ett sug efter delarna.
Värt att nämna är att larmet fungerar fint när man har avlutat abonnemanget med Verisure, man får såklart inte utryckningar etc, men om huvudenheten har trådat nätverk så kan man ansluta den till internet och deras app fungerar för att övervaka larmet. Initialt var det en del klydd att sätta upp larmet i frikopplat läge, men Verisure telefonsupport hjälper en att få rätt på delarna trots att man inte betalar för deras larmservice.
Värt att nämna är att larmet fungerar fint när man har avlutat abonnemanget med Verisure, man får såklart inte utryckningar etc, men om huvudenheten har trådat nätverk så kan man ansluta den till internet och deras app fungerar för att övervaka larmet. Initialt var det en del klydd att sätta upp larmet i frikopplat läge, men Verisure telefonsupport hjälper en att få rätt på delarna trots att man inte betalar för deras larmservice.
Tack, så mao jämfört med ett "vanligt" fristående larm så missar man egentligen bara GSM-koppling, larmet kommer endast kommunicera via internet till Verisure och sedan till appen? Misstänker att GSM-kopplingen klipps när man säger upp?J JSten skrev:Körde själv Verisure fram till i somras (vi fick med det i huset när vi köpte det för lite mer än ett år sedan), 3 magnetsensorer, 3 kameror, 2 rökdetektorer, 1 värmesensor/siren, 2 kodpaneler 1 "smart"-plug och huvudenhet. Systemet var från 2015, d.v.s. tror det är förra-generationens system. Vi började runt250kr/månad, men det höjdes ganska snabbt till 399kr/månad, varpå vi tog beslutet att kasta ut det. Köpte in ett frikopplat tut och tjut larm för 7000 (SPC4320), gick nästan plus/minus-noll då vi sålde Verisure delarna på tradera för 4500, så det finns helt klart ett sug efter delarna.
Värt att nämna är att larmet fungerar fint när man har avlutat abonnemanget med Verisure, man får såklart inte utryckningar etc, men om huvudenheten har trådat nätverk så kan man ansluta den till internet och deras app fungerar för att övervaka larmet. Initialt var det en del klydd att sätta upp larmet i frikopplat läge, men Verisure telefonsupport hjälper en att få rätt på delarna trots att man inte betalar för deras larmservice.
Sen kan man såklart inte koppla larmet till annan central.
Precis, larmet kommunicerar via trådat internet via Verisures servrar och sedan ut i ens app. Det som händer när avtalet tar slut att de bokar in ett avslutningsmöte kort efter avslutet då de kommer en tekniker och plockar sim-kortet samt plockar ner alla dekaler. Allt annat lämnar de som det är, åtminstone i vårt fall eftersom larmet var friköpt, finns säker andra situationer där de plockar med sig fler delar.D djac skrev:
Vill man inte ha skydd så struntar man i det.
Vi som vill ha ett fungerande larm betalar givetvis vad det kostar. Varför skulle de inte tjäna pengar på sin verksamhet?
1. Det fungerar
2. Det är enkelt att använda
3. 1+2 = Nöjd
Vi som vill ha ett fungerande larm betalar givetvis vad det kostar. Varför skulle de inte tjäna pengar på sin verksamhet?
1. Det fungerar
2. Det är enkelt att använda
3. 1+2 = Nöjd
Men fruktansvärda pengar för utryckning som i många fall är värdelös.optimum skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 124 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 124 inlägg
spc central inkl gsm 6000krC crazytok skrev:
5 magnetkontakter 200kr
3 rökdetektorer 1200k
2 sirener 500kr
installationskostnad 8000kr
Montagematerial 2000kr
totalt cirka 18-20 000 för ett riktigt larm ( med riktigt menar jag alltså inte leksaker från verisure och liknande ) årskostnad för denna setup 100kr
du slipper lämna nyckel till väktare, du slipper låta någon annan ha kameraåtkomst i ditt hem.
Du har alltså spart in pengarna på 4 år, ännu snabbare om vi räknar kostnader för utryckningar, service osv osv.
Jag kan inte förstå hur folk köper dessa överprisade tjänster från dessa bolag...
Hur har du löst övervakning och tillkallande av brandkåren om olyckan är framme och det brinner i dit hus och du själv inte kan agera?T twoody skrev:
Samma med inbrott.
Dessutom behöver vi inte tillkalla hjälp för det har vårt larmbolag redan löst om det skulle behövas.
Visst det kostar pengar precis som försäkringar kostar en del.
Det finns faktiskt sådana som inte har försäkring på sitt hem.
Helt frivilligt att välja sin egen lösning.
Vi har både försäkring och ett bra skydd av vårt hem.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 269 inlägg
Ja och det beror på att de är enkla att handha och fungerar.13th Marine skrev:
Fick meddelande igår om att dags för batteribyte i en enhet och även detta var enkelt att fixa.
Hade batterier av rätt sort hemma så det gick på några minuter.
Via inlogg på deras hemsida frånkopplade jag enheten så den ej ger sabotagelarm.
Lossade enheten (kamera) Lossade 1 skruv och tog ned kameran och bytte batterier.
Tillbaka på plats igen skruvade dit skruven.
Sedan via hemsidan jag hade uppe valde att avluta och enheten blev aktiv igen.
Så enkelt.
Så Verisure.
Efter höjningen förra året fick jag nog och ringde upp o klagade, första killen sänkte då månadskostnad från 454 kr till ca 430 kr. (Vi hade 399 kr från början).
Sa då att det inte var intressant längre och att jag ville avsluta, blev då kopplad till win-back-killen som gav mig priset 384 kr/månad samt att vi inte skulle höjas igen. Jag kände att jag hade bra förhandlingsläge och bad då att få alla rökdektorer uppdaterade (tidigare visade inte temp i appen) och det gick fint, han blev dock ganska ivrig att lägga på efter det.
Tycker det är trist att man ska vara tvungen att hota med uppsägning för att slippa höjningar.
Sa då att det inte var intressant längre och att jag ville avsluta, blev då kopplad till win-back-killen som gav mig priset 384 kr/månad samt att vi inte skulle höjas igen. Jag kände att jag hade bra förhandlingsläge och bad då att få alla rökdektorer uppdaterade (tidigare visade inte temp i appen) och det gick fint, han blev dock ganska ivrig att lägga på efter det.
Tycker det är trist att man ska vara tvungen att hota med uppsägning för att slippa höjningar.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 124 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 124 inlägg
optimum skrev:
Men det här redde vi ju ut för drygt ett år sedan... du har ett ”skydd”, men kom inte och påstå att det är ett bra skydd, eller ens prisvärt skydd...
Vid inbrott kommer du inte få hjälp över huvud taget mer än att någon kanske plastar den krossade rutan. Om du på allvar tror att en väktare kommer dyka upp och avstyra inbrottet så är du naiv.
Verisure är ett stort bolag med många anställda, vad är det som hindrar en mindre ärlig anställd att spionera i ditt hem? Stänga av detektorer för ett planerat inbrott eller liknande. Exakt detta har ju hänt tidigare ( dock inte Verisure än vad jag vet...
Jag säger inte att Verisure är dåligt, jag är jättenöjd med enheterna och funktionaliteten.
Men jag ifrågasätter den månadskostnad dom har! 200-300kr/mån hade jag inte gnällt över alls....
Men jag ifrågasätter den månadskostnad dom har! 200-300kr/mån hade jag inte gnällt över alls....
Kan man ringa och hota med uppsägning och lyckas få dom att uppgradera alla mina enheter samt en reducerad månadskostnad tro?
Vad har ni andra lyckats få för ”fördelar” vid uppsägning?
Uppsägningen, sker den skriftligt eller räcker det med ett telefonsamtal?
Vad har ni andra lyckats få för ”fördelar” vid uppsägning?
Uppsägningen, sker den skriftligt eller räcker det med ett telefonsamtal?