Alltgår Alltgår skrev:
Wenge är skitsnyggt! Får du någon spillbit över så ska jag gärna göra knivskaft av dem ;)
Jag har ganska mycket över, inget som jag skulle klassa som spillbit dock. Wenge är relativt dyrt. Jag gav ca 35000kr / m3
 
V vectrex skrev:
Jobbat med lite regnskogsträd för första gången, Wenge!
[bild]
Underbart snyggt :) men kostar därefter och bara ett tips i all välmening - använd andningsskydd...
 
R Rönnis skrev:
Underbart snyggt :) men kostar därefter och bara ett tips i all välmening - använd andningsskydd...
Nu handlade jag detta via en snickarkompis som har bra rabatter hos storgrossisterna så faktum är att det blev billigare än vad jag fått ge för valnöt som privatperson.
 
V vectrex skrev:
Jag

V vectrex skrev:
Jag har ganska mycket över, inget som jag skulle klassa som spillbit dock. Wenge är relativt dyrt. Jag gav ca 35000kr / m3
Japp det är inte gratis det där. Men ett bra pris du fått. De som säljer småbitar kan ofta ta upp mot 30 gånger det :) Sen kanske det är lite extra fina småbitar möjligtvis.
 
V vectrex skrev:
Jag har ganska mycket över, inget som jag skulle klassa som spillbit dock. Wenge är relativt dyrt. Jag gav ca 35000kr / m3
Japp det är inte gratis det där. Men ett bra pris du fått. De som säljer småbitar kan ofta ta upp mot 30 gånger det :) Sen kanske det är lite extra fina småbitar möjligtvis.[/QUOTE]

Edit: fråga mig inte hur jag lyckades med den här dubbelposten och att få det att se ut så här.
 
Anders 1920-tal
Fått hjul på fräsen och sågen. Hjulställeb från duabhuset var under all kritik... Besviken på kina-skiten. Nytt bordsinlägg och lite nya skruv från ejca, fantastiskt att man kan köpa reservdelar till en såg som är 30 år gammal.

En verkstad med en blå bordssåg på hjul och en grön fräs även den på hjul, båda verktygen ser gamla ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre blå bordsåg med uppdaterat bordsinlägg och skruvar, samt mätutrustning på verkstadsgolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Seglartokig och 7 till
  • Laddar…
Tråkigt med att inte kvaliteten var som du hoppats på men det kanske räcker med att byta till bättre hjul?
 
Anders 1920-tal
Björn Melander Björn Melander skrev:
Tråkigt med att inte kvaliteten var som du hoppats på men det kanske räcker med att byta till bättre hjul?
tyvärr var allt i kittet dåligt. Då sätter jag hellre hjul direkt under maskinerna
 
Tränar vidare på mina snickerikunskaper. I dag fick jag veta att min morfar tydligen jobbat som träslöjdslärare också, så nu bara måste jag lära mig. Nu blev det en bänk och en "gran" av spillet i väntan på att jag ska leta upp en riktig gran någon mörk kväll.

Handgjord träbänk med randiga mönster, placerad i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord julgran i trä bestående av överlagrade träbitar som formar en pyramidstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 18 till
  • Laddar…
Sög in min fjärrkontroll till spånsugen av misstag. Spenderat 1h att försöka hitta den svarta fjärrkontrollen bland massor av svart Wenge-damm.....:oops: Helt spårlöst borta....:thinking:
 
  • Wow
  • Gilla
niklasn och 4 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Sög in min fjärrkontroll till spånsugen av misstag. Spenderat 1h att försöka hitta den svarta fjärrkontrollen bland massor av svart Wenge-damm.....:oops: Helt spårlöst borta....:thinking:
Svarta hål har man ju hört talas om!
Tycks även gälla fjärrkontroller!
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Sög in min fjärrkontroll till spånsugen av misstag. Spenderat 1h att försöka hitta den svarta fjärrkontrollen bland massor av svart Wenge-damm.....:oops: Helt spårlöst borta....:thinking:
Ingen metall i de så du kan köra med magnet?
 
tommib
Batteriet borde gå att fånga med magnet.
 
Ligger det i säck borde det väl gå att sila/sikta fram fjärrkontrollen. Eller har den fastnat i rören någonstans?
 
V vectrex skrev:
Sög in min fjärrkontroll till spånsugen av misstag. Spenderat 1h att försöka hitta den svarta fjärrkontrollen bland massor av svart Wenge-damm.....:oops: Helt spårlöst borta....:thinking:
Ajdå, det lät inget bra. För egen del packade jag in min fjärr i vakuumplast och sen hängde jag upp paketet i ett jojosnöre. Kanske ngt att ta efter när du väl hittat den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.