A
Dålig inloppsventil
 
  • Gilla
Mikbli
  • Laddar…
H HRidge skrev:
Jag har samma frys med samma problem, att iskuberna sitter ihop. Har beställt ny isblandare hos RansomSpares i England.
Det är denna produkt: [länk]
Pris £47.40 plus £6.95 i frakt, billigt tycker jag för en så pass komplex artikel.

En reviewer på den sidan skriver att denne hade samma problem, att iskuberna satt ihop, så jag inbillar mig att jag löser mitt problem. :)
hej berätta gärna om det hjälpte, jag har inte tagit tag i min än
 
A
Det lär inte hjälpa
 
Ahh, nu har jag börjat få iskuber som sitter ihop, vad gör man?
Sammanhängande iskuber på en mörk köksbänk intill en diskho med en diskborste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Iskubstråg med sammanfogade iskuber på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Byter inloppsventil
 
Det borde ju egentligen vara problem med doseringen och i så fall är det på baksidan som problemet ligger, men jag tänkte att eftersom "ismakaren" är mekanisk så går den sönder med tiden, så jag börjar där. Nästa steg blir att undersöka doseringen.
Tidigare generationer av Glacier har haft en ställskruv för dosering, inne i skåpet, men inte denna generation.
 
Tack för infon, ska försöka leta upp art Art nr ifall du inte råkar sitta på det?
Modell: EUF2947GOX
Produkt No: 922345036
 
Jag gör nog så att jag bara köper doseraren, som ett proffs skriver här i tråden så är det inte fel på själva ismakaren. Sen kan man ju byta den också, om det skulle behövas, men det få i så fall bli nästa steg.
 
A
H HRidge skrev:
Det borde ju egentligen vara problem med doseringen och i så fall är det på baksidan som problemet ligger, men jag tänkte att eftersom "ismakaren" är mekanisk så går den sönder med tiden, så jag börjar där. Nästa steg blir att undersöka doseringen.
Tidigare generationer av Glacier har haft en ställskruv för dosering, inne i skåpet, men inte denna generation.
Nä det var sourcen inte glacier
 
electroluxaren skrev:
Nä det var sourcen inte glacier
Menar du att den där "Magnetic Water Valve" inte används för ismakaren (Glacier), utan bara i kylen (Source)?
 
A
Ställskruv en vad det jag tänkte på
 
Vad är det som felar när isen blir i stora block? Är det magnetvintilen? Men varför, den får ju bara signal om öppna/stäng så antingen så stänger den inte helt eller så är det fel på programeringen. Det troliga är att den blir skitig och inte stänger helt, men hjälper det att av stänga av frysen och frosta av och ev blåsa rent ledningen?
 
  • Gilla
Nellsis
  • Laddar…
A
Byt ventil
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.