Fanns det inte ett makita paket hos jula för 1995?
 
Jo, men nånstans däremellan går gränsen för vad jag är villig att betala.
Iofs ska jag bygga altan i sommar och i sammanhanget är ju skillnaden bara ett avrundningsfel, så det kanske är dumsnålt.
 
För de 1200 hade jag hellre köpr en 18v maskin av vettigt märke med två batterier och sedan kompletterat med en slagskruvdragare när ekonomin tillät.
 
  • Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
Om denna slagskruvdragare är något att ha vet jag inte.
Men på Clas i Löddeköpinge var det halva halva på denna. 249kr.

Cocraft slagskruvdragare PRO Edition 18V på förpackning med rea-priset 249 kr, batteri säljs separat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.clasohlson.com/se/search?text=411241

Exakt samma på Nova i Lund var med på reabordet, men ”bara” halva. 499kr.

Cocraft PRO Edition 18V slagskruvdragare på rea för 499,50 kr, nedsatt från 999 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag trodde att det var likvärdig prissättning i alla affärerna.
 
K knipo skrev:
Om denna slagskruvdragare är något att ha vet jag inte.
Men på Clas i Löddeköpinge var det halva halva på denna. 249kr.

[bild]
[länk]

Exakt samma på Nova i Lund var med på reabordet, men ”bara” halva. 499kr.

[bild]

Jag trodde att det var likvärdig prissättning i alla affärerna.
Va det inte den produktserien som skulle läggas ner? Eller är det bara lösa rykten?
 
Köpte de här grymma batteridrivna mutterdragarna. Inte billiga men ett väldigt bra pris. Har redan en tryckluftsdriven Bacho men vill kunna slippa kompressor och slang. (Håller på mycket med bilar/släp i min egen firma)

Kollade runt lite och de här har fått grymt bra omdömen på många ställen. Körde med den "lilla" på hjulmuttrarna på min Amarok som ska dras 180nm funkade klockrent. Skulle något sitta överjävligt ska den större dra uppemot 2000Nm!

https://verktygshopen.se/shop/product/ir-w7152-w5152-3x50ahvaskaladdarehandskar?tm=&sm=
Två batteridrivna mutterdragare med laddare, extra batterier, par handskar och bärväska samt texten "SUPERKAMPANJ NU 6995:-".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rizeeu och 3 till
  • Laddar…
Har samma märke på mina tryckluft knackare grymt bra grejer
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Halleluja på den.

Skulle ha köpt Ingersolls batterimaskiner om dom haft en liten högtalare och förmågan att avge det speciella F1-ljudet när jag byter hjul på bilen.

Och kanske ett lite lite lägre pris också. Dyrare än vad min kompis sagt att knark är.
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 3 till
  • Laddar…
Kan också meddela att "ljusringen" runt framkanten som först kändes som lite onödig är heeeelt suverän! Konstaterade när jag tänkte efter att min hjulbyten på hösten av någon underlig anledning alltid sker i mörker...(=J***lar i morgon kommer det nog snö). Går att stänga av eller smidigt växla i olika ljusstyrkor med den vanliga "gasknappen" och riktningsomställaren i mittenläge. Var otroligt smidigt att jag nu kan byta hjul där de olika bilarna/släpen står (även i mörker) istället för att behöva flytta de till där kompressorn finns.

Jag har läst om många som blir besvikna över att även 400-800NM maskiner från Makita/DeWalt/Milwaukee emellanåt inte får lös bultarna. (Då ska vi inte tala om de billigare...). Vet att Ingersoll Rand gör grymma tryckluftsmaskiner för industri och däcksverkstäder så räknar med att det är samma kvalitet på deras batteridrivna (Vilket många omdömen/tester på nätet också visar)

Kollade därför på den "stora=7125" först. Kändes lite fööör klumpig 3,4kg, samma som de flesta väger av den här kalibern oavsett märke. Kostade på de flesta ställen ca 8000+ moms med två 5.0Ah batterier. Så började då ändå fundera på ett smidigare/billigare alternativ, eller hoppas på "Black Friday-rea"

Läste på lite och hittade något test där Metabos SSW18LTX400BL, vunnit. Marginellt svagare och pris på ca 4000+moms med två batterier och laddare. Så här skrev man om Metabon. (Då fanns både Makita/Milwaukee/DeWalts 3,4kg maskiner med i testet där Metabon bara väger 1,8kg) Metabo är bara snäppet större än Hitachi men betydligt mycket starkare. I praktiken faktiskt så kraftig att den nosar de stora maskinerna i hasorna. Förnämlig gaskontroll och hela tolv effektlägen gör den till testets mest användbara maskin och därför också till värdig testvinnare. Utöver det har den en borstlös motor samt LED-belysning och levereras i en låda tillsammans med två batterier och laddare.

Stod och velade lite (och sköt på vinterhjulsbytet, var då ännu bara i oktober)

Då dök det här erbjudandet upp! Både den stora klumpiga 7152 OCH den smidiga 5152 OCH TRE st 5.0Ah batterier. Där gick gränsen för mitt funderande. Kunde helt plötsligt få det bästa av två världar och klickfingret drogs helt ofrivilligt till köpknappen.

Är supernöjd men förstår att det definitvt är "overkill" för de allra flesta. Där det nog är bättre att tex hålla sig till den befintliga maskinparkens "systemtänk" man redan köpt in sig på. Är ju själv fast i Festoolträsket sen snart 20 år så därför ville jag ha en komplett mutterdragare med både laddare och flera rejäla batterier.
 
  • Gilla
MathiasS och 3 till
  • Laddar…
A
MathiasS MathiasS skrev:
Halleluja på den.

Skulle ha köpt Ingersolls batterimaskiner om dom haft en liten högtalare och förmågan att avge det speciella F1-ljudet när jag byter hjul på bilen.

Och kanske ett lite lite lägre pris också. Dyrare än vad min kompis sagt att knark är.
Är inte även wifi+app ett krav på allt idag,även på mutterknackare? :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vet inte om det är något riktigt klipp, har inte kollat. Dagens Bolist-blad.
Metabo kap/ger KGS 216M inklusive sågbord för 2990kr.

Erbjudande på Metabo kap/gersåg KGS 216M med arbetsbord för 2990kr i en Bolist-tidning, markerat som "SUPER KLIPP!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.