Dom där ska ni hålla hårt i. Dom växer inte på träd.
Här är det delad ekonomi som gäller om jag inte mot förmodan skulle hitta någon med samma förstående inställning som era respektive verkar ha.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi får hoppas på att det nu blir en dominoeffekt av det här.
 
  • Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jo, jag håller med dig. Ett grundproblem med utbildning idag jmf med förr är att en större andel ska genom systemet till lägre kostnad. Det är inte svårt att lära ut till motiverade, de lär sig själva, medan omotiverade behöver högre nivå av pedagogik/stöd/motivation.

Och så lite OnTopic; Efter mycket tjat från min fru gav jag med mig och beställde just en Domino 500 från Rubart.de enligt tips i en annan tråd :D
Dominon verkar för övrigt vara ett verktyg det inte lönar sig att köpa begagnad då priserna av någon anledning ligger nära nypris :thinking:
Blir nog snart inköp för mig också (var ju mitt ”tips”). Måste bara övertyga mig själv först.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
B konunge87 skrev:
Pris?
3848 för pickan.
 
nanowire nanowire skrev:
Och så lite OnTopic; Efter mycket tjat från min fru gav jag med mig och beställde just en Domino 500 från Rubart.de enligt tips i en annan tråd :D
Dominon verkar för övrigt vara ett verktyg det inte lönar sig att köpa begagnad då priserna av någon anledning ligger nära nypris :thinking:
Hittar inte, kan du länka? Är det stora satsen men utan brickor för knappa 800 EUR?
 
nanowire nanowire skrev:
Jag beställde båda satserna som länkades av @vectrex här:
[länk]
Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag köpt, har nära noll kunskap om festool, men litar på bättre insatta forumiter att det är rätt grejer som dyker upp. Hoppas att det ingår åtminstone en strömkabel? :thinking:
I så fall har du köpt stora setet och i det ingår allt som behövs för att göra Dominofogar med allt från 4mm brickor till 10mm.
 
nanowire nanowire skrev:
Jag beställde båda satserna som länkades av @vectrex här:
[länk]
Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag köpt, har nära noll kunskap om festool, men litar på bättre insatta forumiter att det är rätt grejer som dyker upp. Hoppas att det ingår åtminstone en strömkabel? :thinking:
Det ingår en strömkabel men ingen dammsugare. Domino får inte köras utan (men det behöver förstås inte vara en från festool, även om de gör grymma dammsugare).
 
F fiskbuggaren skrev:
Det ingår en strömkabel men ingen dammsugare. Domino får inte köras utan (men det behöver förstås inte vara en från festool, även om de gör grymma dammsugare).
Jo, dammsugare vill man inte köra utan det förstår jag, har ett par Dustcontrol som jag nog är nöjd med. Men hur ser slanginfästningen på Dominon ut, behöver jag köpa typ en adapter för ytterligare ~500 kr?
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
V vectrex skrev:
I så fall har du köpt stora setet och i det ingår allt som behövs för att göra Dominofogar med allt från 4mm brickor till 10mm.
Tack, det känns tryggt. Jag ska platsbygga köksskåp av limträskivor 18 mm så det är väl egentligen bara 5 mm fräs och brickor jag behöver till att börja med och inga avancerade anhåll eller Ola-jiggar. Samtidigt vet jag hur det brukar vara, när man får en ny favorithammare blir alla problem spikar (jag svetsade nyligen en sänghimmel :p) så jag förutsätter att de andra prytlarna kommer till användning så småningom.
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har den äldre 500an med stålpiggar, men då jag även har en CTL Midi har jag inte funderat över anslutningen mer än att den är något oval/superelliptisk i formen. Festools muff är i gummi så den är något formbar.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jo, dammsugare vill man inte köra utan det förstår jag, har ett par Dustcontrol som jag nog är nöjd med. Men hur ser slanginfästningen på Dominon ut, behöver jag köpa typ en adapter för ytterligare ~500 kr?
Man trär på slangmunstycket utanpå utsuget som är ganska litet. Du får nog helt enkelt testa.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Finns ett bra set på en xl domino på Blocket nu ;)
 
Redigerat:
Anders 1920-tal
Sådär ja. Då var man med justersåg, en Luna L18 i behov av lite kärlek.
 
  • En gammal Luna L18 justersåg lyfts med en kran hos kvällsbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mkristensson och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.