Svar 1.6m

När nya köket ska byggas skulle den passa perfekt för att kapa rakt. Ljuddämpningen skulle göra så jag kan jobba fritt utan att väcka små barnen.
 
Svar: 1,6 meter

Amatör som jag är behöver jag verkligen all hjälp som finns för att få ett godkänt resultat. Sänksåg är ett verktyg jag inte har men skulle vara enormt hjälpt av nu i vinterns renoveringsarbete. Som student är det dock svårt att få loss pengar till en, så jag hoppas på lite tur här i tävlingen.
 
1,6 m

Gud hjälp, vad vi skulle behöva en sänksåg ni när vårt tak läcker in vatten.
 
svar: 1.6m

Ska börja bygga ut huset nästa år och äger ingen cirkelsåg så de skulle vara en väldigt fin present! :)
 
Svar: 1,6m

Maken hade nog uppskattat om det fanns en Bosch blå sänksåg i vår verktygssamling, då jag och cirkelsågen inte är en bra kombination. Jag har haft problem i tidigare projekt när jag skall försöka såga rakt, så slutar det alltid med att maken får rycka ut och såga ut delarna till alla hemmaprojekt som jag kommer på. Med en sänksåg hade jag själv kunnat ge mig på nästa önskeprojekt, bygga ett dolt smalt skåp bakom en täckskiva i köket som jag backade på när jag inte fick såghjälpen av maken för att få till alla delar raka. Hade varit kul att kunna lösa det själv!
 
1,6m
Ekplankans kärna är väldigt hård,
Sågklingan gnistra och glimma.
Gubben min kämpar i enslig gård
med urgammal såg under midnattstimma.
Proffssåg från Bosch är den bästa i stan,
Tänk att på jul lägga den under gran,
Då skulle glädjen spridas från maken.
Inga problem för snickarn att hålla sig vaken.
 
1,6 m. Att vinna en sänksåg av denna kvallisort vore kul. Kanske ge bort till min händige fru lagom till jul?
 
Nytt försök. Förra svaret hamnade fel.. :)

Svar: alternativ 2,1.6m

Har länge suktat efter en sänksåg. Efter att ha renoverat igenom ett hus från tidigt 1900-tal har jag nu tänkt börja renovera och bygga möbler på hobbynivå. För att kunna få ett fint slutresultat vet jag sedan lång tid att det inte är lätt att åstadkomma utan proffsverktyg. Bosch har aldrig svikit mig på den punkten tidigare så en sådan här sänksåg skulle vara ett drömverktyg.
 
Skenan är 1,6 meter.

Behöver ingen sänksåg själv då jag köpte en av denna typen för några månader sedan. Däremot skulle jag vilja ge en till min bror som håller på att bygga ut sitt hus och därför behöver lite vettiga verktyg.
 
Svar:1,6m

Då planerna på en köksrenovering börjar bli verklighet så hade en sänksåg varit fantastiskt att ha.
 
Svar: 1,6 m

Efter att ha satt ekonomi åt sidan och satsat helhjärtat på att drömma om ett liv som snickare behövs verktyg som kan göra jobbet. Jag vill börja bygga en arsenal av fina verktyg. Det jag har nu är en kap och gersåg och skruvdragare från Bosch.
När ska jag bli ägare till en sänksåg? När ska jag kunna slutföra det uterum som påbörjats? Nu?
 
Svar: 1,6 m
Har länge tänkt köpa en sänksåg och velat mellan festool och blå Bosch... har en förkärlek för blå Bosch och har flera andra blå maskiner...

(En parantes är att jag lånade en sänksåg av svågern som blev snodd i samband med återlämning... )
 
1.6m

HSB (Hon Som Bestämmer) säger att vi ska inreda kallvindan i sommar, så bara att samla ihop verktygen, och då hade det varit guld att få skicka den gamla B & D Cirkelsågen till återvinningen...
 
Svar: 1,6m

Har ett antal möbelprojekt på lur i huvudet där det dominerande inslaget hade varit skivmatererial. Enda anledningen varför jag egentligen inte kunnat komma igång är bristen på en sänksåg att få till snitten. Att den sedan gjort sin fin bland dom andra blå verktygen är väl även det ett plus.
 
Rätt svar är 1,6m.

Efter vattenskada i 140 kvm källare skulle denna såg hjälpa mig grymt mycket alla kvällar, helger nätter dom kommer att tillbringas med svordomar å snesågade skivor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.