hsd
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det var ju ett tag sedan Dormer tillhörde SKF? ;) Det tillhör ju Sandvik idag.
Jajjamen, tydligen gamla plastaskar jag har ;)
Undrar just hur det blir o framtiden, bahco har ju utsatts för kränkning då skräp säljs under bahconamnet (i sandvikkoncernen)
 
richardtenggren
hsd hsd skrev:
Jajjamen, tydligen gamla plastaskar jag har ;)
Undrar just hur det blir o framtiden, bahco har ju utsatts för kränkning då skräp säljs under bahconamnet (i sandvikkoncernen)
Nu är det ju lite OT, men Bahco är sedan länge avyttrat från Sandvik och idag tillhör de SNA Europe. Så är nog ingen risk med Dormer, då Björns filosofi har varit att sälja ut det man inte är bäst eller näst bäst på i världen.
Även om Bahco såldes långt innan Björn tog vid ;)

SNA är för övrigt Snap-On.
 
Redigerat:
  • Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
hsd
Ja just , det är inte under sandvik som skräpet uppstod
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu är det ju lite OT, men Bahco är sedan länge avyttrat från Sandvik och idag tillhör de SNA Europe. Så är nog ingen risk med Dormer, då Björns filosofi har varit att sälja ut det man inte är bäst eller näst bäst på i världen.
Även om Bahco såldes långt innan Björn tog vid ;)

SNA är för övrigt Snap-On.
Men tillverkningen av de fina borren har flyttat från Halmstad till Brasilien, så man får se vad kvaliten blir där :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
hsd
Hoppas att wedevåg får vara kvar, de jag har har en rent av fantastisk skärpa
 
Dormerborr har tillverkats i Brasilen länge kanske sedan innan millenieskiftet t.o.m
 
Och är leverantör till festool!

I dom dormer kassett som jag har så sitter det dock bara Dewalt extreme borrar. Det är det bästa jag hittills testat och som lämpar sig ypperligt till frihandsborrning!
 
  • Närbild på en Dewalt Extreme borr spiralformad för frihandsborrning.
Redigerat:
Är dessa något o ha?
 
  • Reklambild som visar ett Makita skruvdragarpaket och en Scheppach kompressor med priser och rabatter från Jula.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mahus
  • Laddar…
M MF90 skrev:
Är dessa något o ha?
Vart är detta?
 
W Willewonka skrev:
Vart är detta?
Julas black friday, ligger ute på tiendos app.
 
M MF90 skrev:
Är dessa något o ha?
Har dessa och är nöjd. Knacken är en favorit och har bla använts vid ett större jobb med staket bygge och där dragit en 6000 5x90 o 1300 WAF 8x50 skruv med gott resultat. 3Ah acken tar dock slut rätt snabbt så jag köpte till ett 5Ah till knacken som klarar mer tungt jobb.

Dock är jag frågande till Julas ord.pris då jag betalade 2800 kr på Toolab (iofs åxå på kampanj).
 
Mazen Mazen skrev:
Har dessa och är nöjd. Knacken är en favorit och har bla använts vid ett större jobb med staket bygge och där dragit en 6000 5x90 o 1300 WAF 8x50 skruv med gott resultat. 3Ah acken tar dock slut rätt snabbt så jag köpte till ett 5Ah till knacken som klarar mer tungt jobb.

Dock är jag frågande till Julas ord.pris då jag betalade 2800 kr på Toolab (iofs åxå på kampanj).
Tack för input! Ja deras orginalpris är ju på 5999 vilket verkade vara lite saftigt.
 
Vad kommer kompressorn att kosta?
 
O olofh skrev:
Vad kommer kompressorn att kosta?
Reklambild på en blå Scheppach kompressor 50L med priset 999 kr och texten "Gäller från söndag".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O olofh skrev:
Vad kommer kompressorn att kosta?
Här har du hela katalogen.
 
  • Reklambild för Julas Black Friday och Cyber Monday-försäljning med upp till 40% rabatt på produkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reklamblad från Jula med Black Friday-erbjudanden på olika verktyg och husgeråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Katalogsida med erbjudanden på bygg- och verktygsprodukter, inklusive borrmaskiner, sågar och arbetskläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av Jula katalog med erbjudanden på verktyg som borrar, sågar och elektronik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.