Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Undrar hur länge den håller laddningen när man sågar i berg.
Passar nätadaptern till denna?
Vilken nätadapter syftar du på?
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
Nu e de jul igen.... XEC01 på amerikanska marknaden
Fin klinga på den maskinen. Med rejäl slitmån. Sådan skulle man haft när man "slitsade ner" berget innan uterumsbygget.
 
P Prodigys skrev:
Vilken nätadapter syftar du på?
En sån här, trodde Makita hade en egen men hittar inte någon när jag letar
Svart verktygsbatteriladdare märkt "Property of Specialty Tools" med ansluten strömkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
En sån här, trodde Makita hade en egen men hittar inte någon när jag letar
[bild]
Problemet är väl att en sådan såg vill troligen ta ut minst 20-30A ur den klumpen. Tror inte den blir så långlivad då, om den ens orkar starta sågen.
 
Tänker mig att jag borde få rätt bra svar i den här tråden...=)

Jag har en Skruvdragare DDF482 som jag haft i 3år, den är välanvänd och har fått köra en del hårda jobb som stora hål osv.
Men nu slirar den i växellådan på 2´a hastigheten.

Jag tänker mig att jag ska köpa en ny dragare (kan tänka mig att OCKSÅ byta växellådan i den jag har om det går att köpa den billigt nånstans).

Så till min fråga, Vilken ny dragare ska jag köpa?
Samma? Den kostar idag knappt 1000:-, jag är ju egentligen nöjd med den förövrigt.
Eller ska jag gå upp ett steg och köpa en DDF483, 484 osv?

Synpunkter och argument?

//Niklas
 
DDF484 är ett steg upp med borstlös motor, högre verkningsgrad så maskinen kör längre per laddning och blir inte lika varm.

483 och 485 är lite klenare
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
DDF484 är ett steg upp med borstlös motor, högre verkningsgrad så maskinen kör längre per laddning och blir inte lika varm.

483 och 485 är lite klenare
484 är i teorin klenare också då makitas redovisade Nm är lägre än 482. Hur det sen är i verkligheten har jag dålig koll på.
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
DDF484 är ett steg upp med borstlös motor, högre verkningsgrad så maskinen kör längre per laddning och blir inte lika varm.

483 och 485 är lite klenare
Men för generell hobby/hemmafix-användning är det värt att lägga 450:- mer för 484 än för 482?
Är det annars värt att lägga 150:- mer för 485 istället för 482 osv...

https://www.proshop.se/SkruvBorrmas...hdIrx8OjtYaTJsN_Ns6aoixmygjUBev0aAh4GEALw_wcB

https://www.proshop.se/SkruvBorrmas...J3b39v3IGKomZfZZvz-FtkJkwOm02LA4aAkyIEALw_wcB

https://www.proshop.se/SkruvBorrmas...mNLV9OvF4RK7ujvPl2X6a7DDdKB9PY3saAp8SEALw_wcB


Som sagt jag är ju egentligen nöjd med 482, och priset är ju bra...
 
Mina Makita skruvdragare blev bestulna för en månad sedan. Lagade bilen ute och behövde skruva låss skruvar.
Batteriet tog slut på min 18voltare DDF482RTJ så jag hämtade min nya som jag hade vunnit i en tävling på elmässan i Göteborg i år. Lagade bilen (klockan var nog 21 eller 22) och testade bilen en runda på 5minuter. Nöjd att allt fungerade. Plockade in alla saker trodde jag.
Nästa dag skulle jag skruva upp en regel och skruvdragaren var inte där den brukade vara. Fan tänker jag och går ut där jag vet jag la ner den på infarten. Men där fanns den inte längre.
I och med att jag inte bor längst ut från centrum i Hässleholm betyder det att förmodligen är det en granne eller en som har gått en konstig promenad och lyckats se en skruvdragare 30m in på en avfart när det är mörkt som har tagit dem.
Så nu har man ett #$#$# med allt. Får köpa en ny men känns för jävligt när den ena har använt till en skruv och den andra inte heller har hunnit användas så mycket. Kunde i alla fall varit jobbets.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Djupet är oavsett andra skillnader en fördel med 484/485 jämte 482. Bra ju plattare de är i vissa situationer.
 
R rindler skrev:
Bra pris på 5ah-batterier (650 kr) hos verktygsvaruhuset nu [länk].
Tack för tipset! 650 kr ink moms är verkligen kanonpris för ett 5A originalbatteri! För den händige med mindre budget kan man byta cellerna själv. Finns på eBay för ca 400 kr.
 
Glöm inte att ni kan prismatcha Bauhaus med det också!
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…

Mera maktiaporr =)
 
  • Gilla
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Glöm inte att ni kan prismatcha Bauhaus med det också!
Någon som lyckats med det? Funderade på att dra förbi och köpa på Bauhaus då det ligger nära, men såg följande rad gällande villkoren: "Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal........"
Nu är ju det ett bra pris även utan 12%.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.