johnjensen johnjensen skrev:
Kör med elektriska MUSFÄLLA VICTOR och fungera bra. Problemet är bara att det gnags högljutt i väggarna några dagar innan de hittar garderoben där fällan finns. Funderar att köpa en till,, en lite större och ställa bakom en lucka under husgrunden.
Denna har jag
[länk]

Funderar också på denna

[länk]

Det är ju det värsta tycker jag. Ljudet av dom. I förra huset jag bodde i blev dom inte tysta på timtal, under köksgolvet. Öppen planlösning. Gick inte att komma undan skrapandet, och inte kunde man ta dom heller.
 
Då börjas det igen , första för säsongen small häromdagen. De där SuperCat verkar lovande.
 
  • En råtta fångad av en SuperCat musfälla på ett smutsigt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Tips: Använd ståltråd, det där snöret är lätt att gnaga av för dem. Inte för den som sitter fast, men kompisarna. Eller om det händer att den fastnar med bara ena tassen.
 
Jag är besviken på mina Supercat: de missar väldigt ofta. Däremot är betet helt fantastiskt och jag har nyligen fått veta att man kan köpa betet på tub. Tillsammans med Mjölner borde det bli en helt oslagbar kombination.
 
Tack för tips om metalltråd !

Har iofs aldrig råkat ut för att någon mus ens gnagt på snöret, men det får bli en najtråd nu. Om nu tråden gnags av så drar musen iväg med fällan under diskbänksskåpet och lär väl lukta skunk i några veckor.

Har spetsat betet i SuperCat med jordnötssmör.
 
M
Testa att köra torrt kattfoder - hos oss blev mössen som helt jäkla galna i det.

tog två möss med två fällor som satt 20cm från varandra, skapligt ovanligt ändå
 
I år har det varit helt galet med möss. Jag brukar väl ta 3-5 sådär om året. Hittills i år är det väl snarare ett 20 tal.
Ett tag var det minst 2 om dagen (har 2 fällor) Gick sedan runt och tätade sockeln ordentligt, förutom vid verandan där jag inte kommer åt. Därunder vet jag inte hur sockeln ser ut.
Tog väl ett par till efter det, sedan blev det lungt ett tag. Men det har dragit igång igen, inte lika illa som innan. Men jag snittar väl minst en varannan dag..
 
Första höstmusen i bilen. Dottern tog följeslagaren med på turen. Luktar apa i bilen. Det blir att inhandla fälla och Dumle på vägen hem.
 
J j björk skrev:
I år har det varit helt galet med möss. Jag brukar väl ta 3-5 sådär om året. Hittills i år är det väl snarare ett 20 tal.
Ett tag var det minst 2 om dagen (har 2 fällor) Gick sedan runt och tätade sockeln ordentligt, förutom vid verandan där jag inte kommer åt. Därunder vet jag inte hur sockeln ser ut.
Tog väl ett par till efter det, sedan blev det lungt ett tag. Men det har dragit igång igen, inte lika illa som innan. Men jag snittar väl minst en varannan dag..
Här har det varit lugnt med ett tag men nu är det igång igen. Såg en springa på gardinstången i vrummet när vi satt och kolla på tv igår kväll.

Katten fick tag på den dock!
 
Oj, här tror jag det bara vart en på vippbrädan på vinden i höst, men så vet jag ju inte när den hamnade i glykolen. Så kan ju varit en sommarmus
 
A
Jag köpte en Victor elektrisk fälla som har plats till 10 lik. Men tyvärr var första musen för smart, för den tog osten från 'säkra sidan'. Närbild på en Victor elektrisk musfälla med synligt bete och ingång där en mus tog osten utan att fångas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mxjolle och 7 till
  • Laddar…
Går det på garantin?
 
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Går det på garantin?
Jag skickade bilder till Bauhaus Reklamation. Vi får se. 1500 är mycket pengar så jag hoppas det.
 
  • Gilla
mxjolle och 2 till
  • Laddar…
eavogels skrev:
Jag skickade bilder till Bauhaus Reklamation. Vi får se. 1500 är mycket pengar så jag hoppas det.
Folk som kör fin bil bryr jag mig föga om, men folk som kan ta en strid har min djupaste respekt.
 
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Strike 2 (y)

Mjölner fällan står helt orörd och laddad med allt bete kvar intill Super-Cat fällan. Tror jag får slänga Mjölner fällorna nu och förlita mig på Super-Cat = 100% utdelning hittills :ok:
 
  • En mus fångad i en Super-Cat fälla på en broschyr med motorcykeltillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.