A
Kör enbart med de billigaste vanliga fällorna a' 5:- För det priset plockar man inte bort fångsten, man slänger ju hela skiten.
 
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Idag åt katten upp en mus ute på uppfarten. Det firades med en kall nocco åt mig och lite lax för katten
 
  • Gilla
Lilla Yk och 3 till
  • Laddar…
Jag tror att vår katt Minoo lärt sig att om man tar in en mus i huset får man inte behålla den. Så numera håller hon dem ute. Vissa leker man bara med, men några äts upp.
(Gammal bild) Vit och brun katt som tittar ner på en liten grå mus på marken utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilla Yk och 4 till
  • Laddar…
Är det ingen som kör med denna kolsyrefälla?
Jag skulle gärna testa om den inte vore så förbannat dyr.
 
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Inatt vaknade jag av att de jäklarna hittat upp på vinden igen.

Vet ni hur mycket det låter om en mus som knaprar fogskum i plafonden som sitter i hallen?

Får bli att fylla fällorna igen, samt gå ännu ett varv och försöka hitta glipor...
 
  • Arg
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Här är det tyst som en mus (fel ordval?) ännu. Hoppas det förblir så i år. Förra hösten var bara för mycket!
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
C Cambudgie skrev:
Är det ingen som kör med denna kolsyrefälla?
[media][media]Jag skulle gärna testa om den inte vore så förbannat dyr.
Den verkar supersmidig. Skönt att slippa skräpet samtidigt som någon katt kan ta hand om musen. Är den svår att montera?
 
Iaf här i roslagen har det varit rejält musår.

Blandar mellan mjölner och julas svarta slagfälla. Agnar med råttgift. Fungerar förvånansvärt bra (Man slipper byta betet för att det blir gammalt och dåligt)'

Julas fällor med stora trampplattan är bra att ställa där de rör sig, Den har klippt flera när de har sprungit över den bara.
 
L Lilla Yk skrev:
Den verkar supersmidig. Skönt att slippa skräpet samtidigt som någon katt kan ta hand om musen. Är den svår att montera?
Nä, det ser inte alls svårt ut:


Vill ha begäret är stort, men över 2000 kr. :surprised:
Jag ska fundera ett tag till och se om jag argar upp mig tillräckligt mycket på mössen i höst så blir det väl att beställa en.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
C Cambudgie skrev:
Nä, det ser inte alls svårt ut:

[media]
Vill ha begäret är stort, men över 2000 kr. :surprised:
Jag ska fundera ett tag till och se om jag argar upp mig tillräckligt mycket på mössen i höst så blir det väl att beställa en.
”Good Nature” installerar en musfälla i skogen:thinking::rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
S straffarbete skrev:
”Good Nature” installerar en musfälla i skogen:thinking::rolleyes:
Man ska väl mota Olle i grind :cool:


Nä, men jag tror att man ska installera den en bit bort från sina hus för att inte dra mössen till husen.
Typ som Mosquito Magnet. Jättedumt att ställa den på altanen.

Enligt tillverkaren så räcker 2st goodnature per hektar (10.000 m2).
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Jag beställde nu en musstörare. Är så trött på att plocka ur fällorna hela tiden. Tänkte kombinera fälla med musstörare
 
S straffarbete skrev:
En av katterna har tidigare hämtat möss hos grannen och burit dem levande till vårt hus, där de klättrat in under lockbrädorna.
Det låter som din granne har lärt katten en massa dumheter :)
 
L Lilla Yk skrev:
Jag beställde nu en musstörare. Är så trött på att plocka ur fällorna hela tiden. Tänkte kombinera fälla med musstörare
Ja, med den kombinationen så slipper du tömma fällorna iaf (y)
 
Inget gnag inatt :devilish:

Två råttor fångade i blå och gula musfällor på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Sturmtiger och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.