Hej,

Gjorde om badrummet för 1,5 år sen. Det är ganska litet (6.5 kvm) och trångt mellan inredningen. Vi la en duschvägg mellan badkaret och ingången (se bild) för att inte det skulle bli vattenpölar ute i hallen när barnen gör kanonkulor i badkaret. Tänkte inte på att kommoden/spegelskåpet också behöver skyddas (se bild). Ville heller inte ha en glasvägg där för det känns som att det skulle bli för mycket plotter och alltför inbyggt. Har svällt lite i nederkant på kommoden men det syns knappt. Har inte ett badkar med raka kanter, badkarsvägg därmed inte ett alternativ. Vanlig duschvägg blir svårt pga utanpåliggande rör. Hittar ingen tillräckligt lång draperistång för att ha draperier emellan. De takhängda draperistångarna jag hittar är för hörn. Hänger en handduk på kommoden när barnen badar för att skydda den.

Finns nog en enkel lösning på detta tror jag, har ni några tips?

• Vy över ett vitt badkar med en blandare och duschslang, nära en vit badrumskommod med gråa golvplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit fristående badkar och en duschvägg i ett litet badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
M Cameltoe skrev:
Vanlig duschvägg blir svårt pga utanpåliggande rör.
Normalt hamnar rören i profilen till duschväggen och det går bra att göra hål i profilen. Det finns också duschväggar med extratjocka profiler om nu rören skulle vara ovanligt långt utanför väggen.

M Cameltoe skrev:
Hittar ingen tillräckligt lång draperistång för att ha draperier emellan.
Kan du/ni tänka er en enkel lösning där man har en krok fastlimmad på väggen och en högst upp på duschväggen och så hänger man upp duschdraperiet lite provisoriskt mellan krokarna när det är dags för barnen att bada.

Sätt fast en glasskiva på kommodens sida med genomskinlig silicon i kanten. Låt den sticka ner några mm i nerkant så bildas en dropplist.
Välj härdat eller säkerhetsglas, kan köpas måttbeställd hos glasmästarn.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Draperivajer i stället för draperistång ?

BengtH BengtH skrev:
Draperivajer i stället för draperistång ?
Blev draperivajer från Ikea istället så jag hängerupp det så småningom. Tack för alla tips!

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.