Jckssn Jckssn skrev:
[bild]
En glubot och fem stycken Ehoma parallelltving på 100cm.
Riktigt bra pris på tvingarna, 365kr styck vid köp fler än 4. Hade tänkt köpa 6st men det fanns bara fem i lager därav det udda antalet.
Är också på jakt efter tvingar, var köpte du dessa?
 
erikssonandreas erikssonandreas skrev:
Är också på jakt efter tvingar, var köpte du dessa?
Oj missade att skriva det. Hyvlar.se köpte jag på.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
E erikssonjorgen skrev:
Förhoppningsvis mindre dammigt.
[bild]
Vad kostar en sån och passar den bara på Bosch vinkel?
Har du testat?
Har klinkers på golvet i köket som ligger på spånskiva som jag tänkte snitta upp i typ 4x4 plattor och bryta lös. Har testat att slakta en klinkers mkt hamrande för att spräcka en platta men sen så släppte flytspacklet lätt från spånskivan.
 
putte22 putte22 skrev:
Vad kostar en sån och passar den bara på Bosch vinkel?
Har du testat?
Har klinkers på golvet i köket som ligger på spånskiva som jag tänkte snitta upp i typ 4x4 plattor och bryta lös. Har testat att slakta en klinkers mkt hamrande för att spräcka en platta men sen så släppte flytspacklet lätt från spånskivan.
Hej,
Den fungerade bra. Inte helt dammfritt men över förväntan. Handlade i Sverige: https://www.prisjakt.nu/search?search=gde 125 ea-t&searchInProps=false

Tänk på att det finns två modeller som passar olika Bosch.
/J
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
E erikssonjorgen skrev:
Hej,
Den fungerade bra. Inte helt dammfritt men över förväntan. Handlade i Sverige: [länk] 125 ea-t&searchInProps=false

Tänk på att det finns två modeller som passar olika Bosch.
/J
Kröp det ut damm mellan golvet o adaptern eller kom det lite här o där. Skulle det funka att vira en fuktig handduk/trasa runt den? Verkar som att få bita i sura äpplet o investera i en sån.
 
putte22 putte22 skrev:
Kröp det ut damm mellan golvet o adaptern eller kom det lite här o där. Skulle det funka att vira en fuktig handduk/trasa runt den? Verkar som att få bita i sura äpplet o investera i en sån.
Det kom endast damm när jag sänkte ner klingan, dvs innan hela adaptern var mot vägg/golv. Det kom även ett par moln om jag körde för snabbt eller backade.

Tar man det lugnt så är detta en bra lösning.

Den är betydligt mycket bättre än min egenprintade lösning, som ändå var bra:
Cirkelsåg med dammadapter på träyta, dammsugarrör anslutet, mot trägolvkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
E erikssonjorgen skrev:
Det kom endast damm när jag sänkte ner klingan, dvs innan hela adaptern var mot vägg/golv. Det kom även ett par moln om jag körde för snabbt eller backade.

Tar man det lugnt så är detta en bra lösning.

Den är betydligt mycket bättre än min egenprintade lösning, som ändå var bra:
[bild]
Kanon då finns det kanske förhoppning:). Ska kolla lite priser på vinkel och adapter. är det en sån klinga man ska ha till klinker/fog/flytspackel. Hittar två olika klingor som ser olika ut en som du har med slitsar sen en helrund.
 
Inredde idag en essbox mini för inomhus
 
  • Öppen grön essbox mini med fackindelade skruvar och byggfästen sorterade för inomhusanvändning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sanga och 3 till
  • Laddar…
Idag kom mina bits jag beställde för två veckor sen, får se om dom e nått att ha Fyra nya förpackningar av Milwaukee Shockwave bits på träbord, modeller TX20 och TX25.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Idag kom mina bits jag beställde för två veckor sen, får se om dom e nått att ha[bild]
Har sånna bits, tycker inte det är nån större skillnad mot bacho bits sett till hållbarhetet
 
Gillar Milwaukeebitsen i slagskruvdragaren, men bäst tycker jag om de mellanlånga. De ser ut att hålla bättre än ryobi-bitsen som jag ändå tycker är bra och köper av bekvämlighet då de finns på Jula.
 
Glömde fräsen på landet och båten är på land. Så nu har jag två st.
 
  • Öppen verktygslåda med en ny fräs och tillbehör ordnade prydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RmK_71 och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Glömde fräsen på landet och båten är på land. Så nu har jag två st.

Ja, ibland har man otur eller?
 
  • Gilla
-druvan och 2 till
  • Laddar…
Helt klart ett självklart alternativ före att hyra en! Gissar på att jag är ensam i huset om att tycka det.
 
A atomlab skrev:
Helt klart ett självklart alternativ före att hyra en! Gissar på att jag är ensam i huset om att tycka det.

Har du bara två fräsar nu? Är inte det lite omständigt?
Minst tre. En till varje skaftdiameter. 6+8+12=3 VSB.
Sem kan du komplettera med 1/4” och 1/2” så blir det = 5.
Trevlig siffra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.