Beijers aktie är upp ca 19% sedan kampanjen startade, men det kan ju fortfarande slå bakut
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Beijers aktie är upp ca 19% sedan kampanjen startade, men det kan ju fortfarande slå bakut
Såg även att dom söker fler historier för en fortsättning så det känns som att succén är ett faktum.
Kan dom till på köpet få dom drygaste kunderna att sluta handla där så är det dubbel vinst
 
  • Gilla
twoody och 4 till
  • Laddar…
Bevisar väl det klassiska att det är publicitet man vill åt
 
  • Gilla
FatMikeSlim
  • Laddar…
BirgitS
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ha i åtanke att när ni går in på denna site , att den kör script från addthis.com, Addthis som är citat: "AddThis is the world's largest content sharing and social insights platform"
Men framförallt har de haft malware i sina script, ev har ...
googla t.ex. "s7.addthis.com virus" eller "s7.addthis.com malware"
OT
Man kan inte googla så och få ut ett vettigt resultat, utan det man får fram är en massa mer eller mindre skumma webbplatser som gör allt vad de kan för att få folk att ladda ner och betala för skräpprogram som påstås ta bort skadliga program.

Addthis är ett annonsnätverk som använder spårande funktioner, likartat det som Google gör och man får även napp när man googlar "doubleclick virus" fast det finns inga virus eller malware från Googles doubleclick.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Bra där BirgitS, man bör vara både lite misstänksam och även lite dubbelmisstänksam. (y)

Men inte till överdrift.
Denna site finns på min blacklist som stoppar script och en del annat innehåll via ett insticksprogram i webläsaren.
Jag brukar generellt inte godkänna körning av script från ställen som är med på blacklist'n.
Och nu passade jag t.o.m att varna lite lätt innan det har blivit rena klickpartyt där.

Jag hann inte riktigt undersöka sitens trackrecord i morse, kanske kikar lite ikväll.
Känner sig någon annan manad så blir ingen gladare än jag.

Den blacklist jag har slår även ner på helt rena sitter ibland, så den är inte ofelbar, men jag föredrar mer en som stoppar lite för mycket än att den släpper genom för mycket. ;)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Din blacklist kanske även blockerar avancerad spårning och s7.addthis.com används på väldigt många webbplatser. Själv använder jag NoScript så allt aktivt innehåll blockeras om jag inte aktivt godkänner det.
 
optimum
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Beijers aktie är upp ca 19% sedan kampanjen startade, men det kan ju fortfarande slå bakut
Fermentas aktie steg rätt friskt ett tag också. Så uppmärksammades skiten de höll på med.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Skulle vara väldigt kul att höra snacket om alla kränkta privatare i Beijerbutikernas fikahörnor...
 
  • Gilla
Saipala och 1 till
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Skulle vara väldigt kul att höra snacket om alla kränkta privatare i Beijerbutikernas fikahörnor...
Du gillar ordet "kränkt" eller hur? Med tanke på att du konstant upprepar det i dina inlägg i den här tråden. Att du använder det i den här debatten visar bara att du fullkomligt missat kärnan i kritiken mot kampanjen.
 
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Jag hatar hela fenomenet "kränkt" och att man ska gråta ut så fort något är det minsta obekvämt. Patetiskt är vad det är,
 
  • Gilla
Greyhair och 5 till
  • Laddar…
Sluta använda det ordet då, man behöver väl inte vara kränkt för att ogilla saker och ting.
 
  • Gilla
Papperskatt och 1 till
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Jag hatar hela fenomenet "kränkt" och att man ska gråta ut så fort något är det minsta obekvämt. Patetiskt är vad det är,
Den mest kränkta personen verkar vara du.
 
  • Gilla
harry73 och 2 till
  • Laddar…
Kränkt, nedvärderande, påhopp, mobbing, härskarmetoder etc.

Det handlar lite om hur mycket skit man tycker det är rimligt att ta och ge.

Lite får man allt tåla och ta men det är ändå ganska onödigt att sprida diverse otrevligheter som inte tillför något positivt.
Det är mycket trevligare i en omgivning utan dessa negativa ting, så ta emot skiten, gräv ner den och fokusera på att sprida trevliga, konstruktiva budskap istället.

Klaga lite och gör något vettigt av det
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Jag hatar hela fenomenet "kränkt" och att man ska gråta ut så fort något är det minsta obekvämt. Patetiskt är vad det är,
Det tror jag ingen i den här tråden tvivlat på. Dock verkar du missuppfattat fullständigt hur ordet ska användas. Jag har läst hela tråden och jag har inte sett ett enda inlägg där någon förmedlar någon kränkthet. Precis som Ville_vessla skriver är man inte kränkt bara för att man tycker att något är fel.
 
  • Gilla
mr_bygg och 1 till
  • Laddar…
Definitionsmässigt krävs en avsikt att kränka för att någon ska kunna bli kränkt. Beijer har som visats i denna tråd inte haft den avsikten. Därför är ingen kränkt i en semantisk mening.

Upprördheten har andra orsaker. Någon egentlig koppling till uttalanden från boken finns ännu inte vederlagda. Inget kränkande citat har ännu framkommit. Bakgrunden till titeln är också väl behandlad i tråden (nästan överdiskuterad). Titel är inte heller en kränkning.

Nu får man nästa gissa lite. Är det helt enkelt så att det finns ett behov av att ventilera sitt missnöje ibland. I detta fall fick Beijer en släng av sleven när man självpåtaget stack ut näsan.

Är det egentligen konstigt att hantverkare kan ha samma behov då och då?

Man får ändå beundra hängivenheten i kampen för att visa att Beijer är stygga vargen trots att ingen blivit kränkt.

De flesta i tråden följer helt enkelt sin egen övertygelse om hur världen fungerar och väljer att se på kampanjen utifrån detta perspektiv.

Kul att det inte saknas humor trots allt. Hitler-parodin verkade falla många i smaken. (Humor som gör sig rolig på andra bekostnad Paxman;)) var en uppfriskande sammanfattning på läget.:D(y)

God lycka i fortsättningen!
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.