F Fisk3n skrev:
Kämpa på :)
Tack :)
 
Badrumen tätskicktade och lite klinkers lagda.

60*60 plattor med lite betong utssende.
 
  • Pågående klinkerläggning i badrum med stora plattor i betonglook och synligt tätskikt samt distanskryss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående badrumsrenovering med nytt tätskikt och stora klinkers med betonglook samt verktyg och nivelleringssystem på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående klinkerläggning i badrum med 60x60 betongutseende plattor och nivelleringssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis lagda, stora betongutseende klinkersplattor på badrumsgolv med distanser för jämnt avstånd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En duschhörna med nylagt tätskikt och stora gråa klinkers med betongutseende på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis tätskicktat badrum med 60x60 cm klinkers i betonglook och framstickande elektriska kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tätskikt i hörn av badrum med synlig golvbrunn och en bit lagd klinker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoffeN och 8 till
  • Laddar…
Snyggt! Hur många månader har du hållt på nu? Har du koll på antalet produktionstimmar? Även om du jobbar gratis till dig själv, så är det ett värde i dina timmar som bör vara med i värderingen av ditt hus. (Jag gör det, så man inte lurar sig själv. Om jag lägger 500 timmar, så är det 500 tim x 350 kr (min lönekostnad) = 175 000 kr som jag "förädlat" huset med. Speciellt när man ska sälja, bör man har skrivit upp det). Kämpa på! Inget är så skönt som att sitta vid brasan i ett engenbyggt hus!!!
 
banjoragge banjoragge skrev:
Snyggt! Hur många månader har du hållt på nu? Har du koll på antalet produktionstimmar? Även om du jobbar gratis till dig själv, så är det ett värde i dina timmar som bör vara med i värderingen av ditt hus. (Jag gör det, så man inte lurar sig själv. Om jag lägger 500 timmar, så är det 500 tim x 350 kr (min lönekostnad) = 175 000 kr som jag "förädlat" huset med. Speciellt när man ska sälja, bör man har skrivit upp det). Kämpa på! Inget är så skönt som att sitta vid brasan i ett engenbyggt hus!!!
1 år och 5 månader nu och jag planerar att flytta in precis innan jul :)
Det blir många timmar men dom flesta är kvällar efter jobbet så dom är inte alltid så effektiva
 
  • Gilla
  • Wow
Geatki och 3 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
1 år och 5 månader nu och jag planerar att flytta in precis innan jul :)
Det blir många timmar men dom flesta är kvällar efter jobbet så dom är inte alltid så effektiva
Vad vi har sett här på Byggahus, så är det mkt effektiva timmar. Då blir det julglögg framför brasan, helt enkelt!
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
X xLnT skrev:
12L primer - 7500:-
6Ton StoLevel Cote F - 31500:-
350M 110cm Glasfiberväv - 9000:-
250M Vinkellist - 1000:-

Så ca 50 000:- plus moms till ca 350kvm fasad.
La du någon ytputs över detta?
 
S Sandra Carlsson skrev:
La du någon ytputs över detta?
Nej, vi målade direkt på eftersom vi gillade putsen som den va.
 
  • Gilla
Sandra Carlsson
  • Laddar…
Igår kväll kom den sista lättbetong biten på plats. Blir inbyggt badkar i stora badrumet :)
 
  • Grundstrukturen för ett inbyggt badkar av lättbetong i ett halvfärdigt badrum med kaklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
När man kommer in i huset så möts man av två väggar av 100+ år av gammalt tegel.

Även en bild på takbjälkar som misshandlats så dom ser gammla ut
 
  • Gammalt tegel sågas till på en tegelsåg vid ett byggprojekt, med vattenbehållare intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplar av gamla tegelstenar vid en stensåg utomhus, med en bil och grönska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt tegelvägg i ett renoveringsprojekt, med konstgjort åldrat utseende och synliga takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av ett renoveringsobjekt med äldre tegelväggar och synliga takbjälkar som ger ett rustikt intryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Faux-åldrade mörkbruna takbjälkar mot en vit takbakgrund med stora fönster som släpper in ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering inne i hus med exponerat gammalt tegel och en arbetare som arbetar med muren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
I badrumen blev det grå klinkers så påminner om betong. På bilden syns Purus line golvbrunn och där ska limmas samma klinkers så inget galler behövs.
 
  • Grå klinkergolv i badrum med en installerad Purus line golvbrunn redo för klinkerlimning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Hehe. sådär gör vi med just nu. Gamla teglet från gården vi rev murar vi nu upp skorsten och bärande innervägg av i kryssförband :)
Blir snyggt (y)
 
Imorgon blir det dax att gjuta köks bänkskivor
 
  • Förberedelse för gjutning av köksbänkskivor med armeringsjärn och gjutformar på en byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplad säckar med Bemix A3, betong för gjutning, redo för köksbänksprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Form för gjutning av köksbänkskivor med armeringsjärn redo på verkstadsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TCG och 7 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Och där kom grannens hus upp för dagen. Ett myresjöhus :)
Tror ditt hus står några år längre och med betydligt mindre underhåll.
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Imorgon blir det dax att gjuta köks bänkskivor
Vill du ha skarpa kanter runt diskhon?
Annars kan du tejpa plast i botten på bänken upp på kanten på sargen så blir det en mjuk kant istället.
 
X xLnT skrev:
Vill du ha skarpa kanter runt diskhon?
Annars kan du tejpa plast i botten på bänken upp på kanten på sargen så blir det en mjuk kant istället.
Det ska bli som på bilden med underlimmad ho och lätt slipade hörn
 
  • Köksbänk med underlimmad rostfri ho, slipade hörn, symboler för köksredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.