Såg att HQ har en kampanj fram till den 31/10 där du kan köpa valfri HQ-klippare och sedan betala den i mars 2020.
Vet ej om det kan vara något för dig?
 
M mxjolle skrev:
Ledande fråga, köpa automover nu på hösten och installera eller vänta?

13.5k för smart sileno life 1000 med gateway. 11.8 på bygghemma men där bör jag nog först kolla upp så gatewayen ingår.

Känns som priserna inte kan bli nämnvärt bättre så ur smidighetssynpunkt köpa och installera nu eller vänta till våren?
Är det en smart så ingår gatewayen. Jag har sett smart sileno life 1000 för 12500 tidigare så 11800 låter inte orimligt. Jag köpte min för 14500 i våras.

Köp nu, installera i vår. Man vet aldrig vad som händer med kabeln under vintern så det är dumt att chansa på en extra säsong i onödan.
 
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
G golfgreen skrev:
Är det en smart så ingår gatewayen. Jag har sett smart sileno life 1000 för 12500 tidigare så 11800 låter inte orimligt. Jag köpte min för 14500 i våras.

Köp nu, installera i vår. Man vet aldrig vad som händer med kabeln under vintern så det är dumt att chansa på en extra säsong i onödan.
Kungligt golfgreen (y)
Svarar alltid på alla mina frågor.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
En till fråga :)
Grannen har en Bosch som stör min robot. Min förra robot, en Worx, var omöjlig att köra samtidigt. Den åkte alltid in till grannen.
Min Gardena körde in till grannen idag. Kan iofs klippa på eftermiddag och kväll men vore ju skönt om det gick att köra hela dagen. Skulle detta kunna gå att lösa genom att byta slingsignal på min Gardena? Eller är det grannen som måste byta (tror inte han kan byta)?
Jag hade en Bosch tidigare (Gardena nu) och grannen har en Husqvarna, det går att ändra slingsignal i Boschen, men oavsett vilken jag provade (tror det fanns 5 olika) så stannade hans klippare eller betedde sig underligt. Enda lösningen vi kom fram till var att jag flyttade min begränsningslina längre ifrån hans där gräsmattorna gick ihop.

Nu efter köpet av Gardena så provade jag att flytta tråden närmare igen och det funkar fint, så den där Boschmaskinen är inte bara kass, den gör även andra maskiner en otjänst med sin signal i tråden ;)
 
Fråga, en arbetskamrat som har en Husqvarna 310/315 säger att knivtallrikens rotationsriktning skiftar efter varje enskild laddning? Är det lika för tex. en Gardena Sileno+ från 2017?

/Lennart
 
Garage

I plast, just nu kampanj 990:- ordpris 2k hos granngården.
Hiss eller diss?
Erfarenheter?
 
M mxjolle skrev:
Garage

I plast, just nu kampanj 990:- ordpris 2k hos granngården.
Hiss eller diss?
Erfarenheter?
Jag fick min med på köpet och tycker att den är bra. Den är förvisso inte supersnygg, men matchar ju klipparen bra så det blir enhetligt och på så sätt snyggt ändå. Väldigt smidigt att kunna vicka upp taket när man ska göra nått.
Det vanliga priset på närmare 2000:- tycker jag är alldeles för dyrt, men 990:- känns helt klart rimligt. Jag hade köpt.
 
L LJN1954 skrev:
Fråga, en arbetskamrat som har en Husqvarna 310/315 säger att knivtallrikens rotationsriktning skiftar efter varje enskild laddning? Är det lika för tex. en Gardena Sileno+ från 2017?

/Lennart
Så är det nog. Tittar du på bladen på klipparen ser du att de slits på båda sidor. Hur ofta den byter riktning törs jag dock inte uttala mig om.
 
M mxjolle skrev:
Ledande fråga, köpa automover nu på hösten och installera eller vänta?

13.5k för smart sileno life 1000 med gateway. 11.8 på bygghemma men där bör jag nog först kolla upp så gatewayen ingår.

Känns som priserna inte kan bli nämnvärt bättre så ur smidighetssynpunkt köpa och installera nu eller vänta till våren?
Nu är vi ju alla olika men idag hade jag (har en Smart Sileno Life 750 som jag fick väldigt billigt) köpt en Sileno Life 750 (9599kr på t.ex. Hornbach) och kompletterat den med Robonect. Då får man betydligt mer funktionalitet än i Gardenas app till ett bättre pris och hårdvaran är ju identisk på alla Life-modeller. Att kunna nollställa felkoder på avstånd är största fördelen. Och att kunna montera kamera på klipparen och manuellt köra runt den i trädgården för att hålla koll är ju riktigt lockande!
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Här är min 750 :love: med Robonect, kamera och garageport:crysmile:
 
  • Älska
SonnyListon
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Här är min 750 :love: med Robonect, kamera och garageport:crysmile:
[video]
Snyggt!
Har du korridorbredd 0cm eller varför går den mitt på guiden? Bara nyfiken!
 
Haha, ändå lite roligt. TS bannad sedan 2 juni och 568 inlägg sedan:rofl:
 
  • Gilla
mxjolle och 1 till
  • Laddar…
M Maximarcus skrev:
Nu är vi ju alla olika men idag hade jag (har en Smart Sileno Life 750 som jag fick väldigt billigt) köpt en Sileno Life 750 (9599kr på t.ex. Hornbach) och kompletterat den med Robonect. Då får man betydligt mer funktionalitet än i Gardenas app till ett bättre pris och hårdvaran är ju identisk på alla Life-modeller. Att kunna nollställa felkoder på avstånd är största fördelen. Och att kunna montera kamera på klipparen och manuellt köra runt den i trädgården för att hålla koll är ju riktigt lockande!
Det är iofs sant och jag har faktiskt börjat smart konvertera här hemma så det är ju helt klart intressant. Visst hårdvaran är densamma men inte går det väl att ändra vilotiden med robonect?

Nåväl, förmodligen blir det ett senare projekt med robonect. Först "ska det bara funka" och sen kan man börja labba när/om tid finnes.
 
A
johan63 johan63 skrev:
Här är min 750 :love: med Robonect, kamera och garageport:crysmile:
[video]

Var köper man kameran?
Finns roboconnet på engelska?
 
M mxjolle skrev:
Det är iofs sant och jag har faktiskt börjat smart konvertera här hemma så det är ju helt klart intressant. Visst hårdvaran är densamma men inte går det väl att ändra vilotiden med robonect?

Nåväl, förmodligen blir det ett senare projekt med robonect. Först "ska det bara funka" och sen kan man börja labba när/om tid finnes.
Jo, med Robonect kan du eliminera vilotiden. En 750 kan alltså klippa lika mycket som en 1250.
Egentligen är det lite tvärtom med det där att det bara ska funka. Det är ju i början när allt kanske inte funkar perfekt som du vill ha Robonect med möjlighet att starta klipparen igen om den stannat när du är på jobbet. Efter en tid när allt är intrimmat så har du mindre behov av detta. Efter senaste justering så har min klippare gått perfekt helt utan tillsyn i ett par månader, då saknar man inte Robonect lika mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.