RilleRock
shalafi shalafi skrev:
Tack @RilleRock
Låter bra, en 110:a i centralenheten och sen bara komplettera med trådlösa enheter. en 112 i map är väl bara för att öka räckvidden misstänker jag, tror inte det behövs då centralenheten sitter ganska precis mitt i ett litet trähus :)

/Jörgen
Jag själv bor i en trävilla och har 111 som test och den har fungerat bra men dumt att chansa.
Ja 112 endast om det skulle behövas.
Sen skall du välja "extern" antenn för 110 när du konfigurerar mottagaren i SPC.
 
  • Gilla
shalafi
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Jag själv bor i en trävilla och har 111 som test och den har fungerat bra men dumt att chansa.
Ja 112 endast om det skulle behövas.
Sen skall du välja "extern" antenn för 110 när du konfigurerar mottagaren i SPC.
Vad säger du om att satsa på deras nya trådlösa standard istället? SPCW120. Känns ju lite som att de slutat utveckla för den gamla.
 
RilleRock
J Joelbit skrev:
Vad säger du om att satsa på deras nya trådlösa standard istället? SPCW120. Känns ju lite som att de slutat utveckla för den gamla.
Absolut, då är det tex denna som gäller:
https://lasshop.se/produkt/radiomottagare-spcw120-tradlos

Den har ju även 2-vägs kommunikation samt kräver minst fw 3.9

 
  • Gilla
loorre och 1 till
  • Laddar…
Kör med 120, verkar funka bra. Gillar inte magnetkontakterna med dubbelhäftande tejp bara. Finns ingen möjlighet att skruva fast dom. Fått mycket sabotagelarm för dom lossnar om inte ytan är perfekt slät. Slutade med att jag limmat dom med epoxi.

Min app bråkar, eller någon inställning. Efter jag fick igång 4G backupen så får jag inga notifikationer vid olika händelser. Appen funkar i övrigt korrekt.
 
G Gilgo skrev:
Kör med 120, verkar funka bra. Gillar inte magnetkontakterna med dubbelhäftande tejp bara. Finns ingen möjlighet att skruva fast dom. Fått mycket sabotagelarm för dom lossnar om inte ytan är perfekt slät. Slutade med att jag limmat dom med epoxi.

Min app bråkar, eller någon inställning. Efter jag fick igång 4G backupen så får jag inga notifikationer vid olika händelser. Appen funkar i övrigt korrekt.

Jag hade med problem med att magnetkontakterna lossnade.
Löste det genom att borra ett litet hål bakom batteriet och skruva fast den genom det.

//Ola
 
Nu är mitt åskdrabbade larm igång igen. letar dock efter en funktion som jag inte vet hur jag får fram.
Vill att manöverpanelen (K521) skall visa vilka sektioner som är öppna när det inte är pålarmat.
Tex att den visar att takfönster är öppna även fast jag inte slår in en kod.
Jag vet att jag hade den funktionen innan åsksmällen.

Någon som har ett bra tips?
 
Jag kör den inställningen:

Konfiguration > System > Systemegenskaper > Manöverpaneler: Visa öppna sektioner.
 
Inkoppling av Tl-30L till SPC 4320
Sorry för upprepning men jag får inte ihop en entydig bild av alla inlägg gällande detta i tråden.
Har jag förstått det rätt (finns så klart lite olika andra sätt också) om man ska koppla in den så här:

TL-30 ---> SPC
1. Negative power supply 0V ---> Extrautgång 0V
2. Positive power supply +13.8V ---> Extrautgång 12V
3. Sounder control ---> Ext-
4. Flash control ---> Reläutgång OP4?
5. Not used - do not touch/ON/OFF signaling ---> Kan detta användas till något, oklart i TL30's manual?
6. Not used - do not touch ---> Ej Ansluten
7. Tamper ---> BHO Tar bort resistor och sätter den i serie med tamper inne i sirenen
8. Tamper ---> TR

DIP
1. OFF (10min)
2. ON
3. OFF
4. ON
5. OFF

Kan man använda BHO till att ansluta till 5. ON/OFF signaling? Hur styr man vad då? I så fall får man ju välja någon annan ingång till tamper.
Om man använder BHO-TR för tamper, är det automatiskt in 24h tamper larm eller ska det konfigureras någon stans?

Sen några frågor hur CA beter sig vid omstrat, kommer den då tappa 12V på EXT- och TL30 tjuter tills CA startat om helt? Hur länge tjuter den då normalt?

Vid strömavbrott till CA antar jag att sirenen inte tjuter då den drivs av CA backupbatteri. Men för att klargöra, om strömförsöjningen till siren avbryts så tjuter sirenen i 10 min(DIP1 OFF) eller oavrutet tills batteriet tar slut?
 
N nikbr998 skrev:
Jag kör den inställningen:

Konfiguration > System > Systemegenskaper > Manöverpaneler: Visa öppna sektioner.
Jag har den ikryssad men ändå visas inte öppna sektioner.
 
S xCxJx skrev:
Jag har den ikryssad men ändå visas inte öppna sektioner.
Då får vi gräva vidare...

Kollat under: Konfiguration > System > Systemegenskaper > Policy: Manöverpanelens visningspolicy: Ändra > Visa öppna sektioner?
 
  • Gilla
självklart
  • Laddar…
N nikbr998 skrev:
Då får vi gräva vidare...

Kollat under: Konfiguration > System > Systemegenskaper > Policy: Manöverpanelens visningspolicy: Ändra > Visa öppna sektioner?
Tack för att du försöker hjälpa mig men jag hittar inte den inställningen. Under policy hittar följande (se bild) inte under någon av dom hittar jag något om "öppna sektioner"
 
  • Skärmdump av inställningsmeny med alternativ som 'System policy', 'Tidspolicy', 'Övertalssignaler'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RilleRock
S xCxJx skrev:
Tack för att du försöler hjälpa mig men jag hittar inte den inställningen. Under policy hittar följande (se bild) inte umder någon av dom hittar jag något om "öppna sektioner"
Du behöver ändra säkerhetsgrad till: inst. konfiguration = obegränsad istället för larmklass/grade 1/2 så kommer du få upp lite fler valmöjligheter.
 
  • Gilla
självklart och 2 till
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Du behöver ändra säkerhetsgrad till: inst. konfiguration = obegränsad istället för larmklass/grade 1/2 så kommer du få upp lite fler valmöjligheter.

Tack, då dök det upp lite mer grejer.
men
Nu har jag kryssat i följande och öppna sektioner visas fortfarande inte.
Några fler bra tips?

Skärmdump av inställningsmeny med kryssrutor för 'Visa alltid status' och 'Visa öppna sektioner'.


Skärmbild av konfigurationsinställningar med markerade alternativ för visningspolicy.
 
RilleRock
S xCxJx skrev:
Tack, då dök det upp lite mer grejer.
men
Nu har jag kryssat i följande och öppna sektioner visas fortfarande inte.
Några fler bra tips?

[bild]


[bild]
Ta en bild på din K521 när den är upplyst.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Ta en bild på din K521 när den är upplyst.
Larmpanel med blå belysning avaktiverad och en vit ytterdörr halvöppen i en bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avlarmat och dörren öppen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.