Någon som sitter på en bra och stabil FW till en wg791e1 från 2015. Sitter på 0.54 nu och saknar funktioner som ni andra verkar diskutera.
 
G ekaa88 skrev:
Någon som sitter på en bra och stabil FW till en wg791e1 från 2015. Sitter på 0.54 nu och saknar funktioner som ni andra verkar diskutera.
Jag har FW 0.94 till 790E / 2015 men det kanske inte är samma.
 
Jag har 0.94 och 096 (inte släppt officielt vad jag vet) till 791an. Lite osäker på var jag lagt filerna just nu, tror dom ligger i en laptop som jag inte har här just nu. Skall kolla och påminn mig gärna ;)
 
F flovv skrev:
Jag har 0.94 och 096 (inte släppt officielt vad jag vet) till 791an. Lite osäker på var jag lagt filerna just nu, tror dom ligger i en laptop som jag inte har här just nu. Skall kolla och påminn mig gärna ;)
Är 0.94 stabil? Någon rapporterar ju många om att den kört utanför etc.
 
  • Gilla
marcus_frisk
  • Laddar…
Vilka funktioner saknar du med 0.54?
 
Jag hoppas det fungerar att lägga upp zip-fil med 0.92 och 0.94.
Packa upp dom först och lägg en av dom på ett USB-minne och försök installera.
För säkerhets skull: Detta är användbart på 790E. Vet inte hur det fungerar på övriga.
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
F flovv skrev:
Vilka funktioner saknar du med 0.54?
Jag saknar automatisk kantklippning vid hemgång som jag förstått ska finnas i senare FW.
 
E evesve skrev:
Jag hoppas det fungerar att lägga upp zip-fil med 0.92 och 0.94.
Packa upp dom först och lägg en av dom på ett USB-minne och försök installera.
För säkerhets skull: Detta är användbart på 790E. Vet inte hur det fungerar på övriga.
Tack för hjälpen! Nu snurrar klipparen runt med 0.94 på gräsmattan och det verkar lira bra (y)(y)(y)
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
F flovv skrev:
Jag har 0.94 och 096 (inte släppt officielt vad jag vet) till 791an. Lite osäker på var jag lagt filerna just nu, tror dom ligger i en laptop som jag inte har här just nu. Skall kolla och påminn mig gärna ;)
Vad är den praktiska skillnaden mellan 0.94 och 0.96?
Skulle den passa till 790E?
Har du lust att lägga upp den här?
 
Hörrni, inte sjutton ska väl klipparna stänga av sig/displayen slockna i laddaren när de inte är planerade för klippning under några dygn? Har aldrig tänkt på hur det sett ut förut men gick förbi den idag i laddaren och den var just avstängd. Inga felmeddelanden vid uppstart eller så
 
  • Gilla
skvadron
  • Laddar…
Dubbade hjul till Worx 2015, hjulen börjar bli slitna och någonting måste göras.
Mitt försök blir rostfria plåtskruvar och 3D-utskrivna plastpluppar.
Slitet hjul med nya 3D-utskrivna plastdubbar och rostfria skruvar installerade på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slitet hjul med 3D-utskrivna plastpluppar och rostfria skruvar som dubb.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Däck på Worx robotgräsklippare med rostfria skruvar och vita 3D-utskrivna dubbar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skruvarna är biltemas "ROSTFRI GÄNGPR.PH 4,2X32 100ST", Art. 19-058.
Jag övervägde de försänkta skruvarna först men kom fram till att jag vill ha mycket metall som tar i marken, och att försänkta skruvar i plast generellt är en dålig idé.
Dubbarna skruvades fast i tre olika sidopositioner, ytterkant, mitten och innerkant för vardera dubbrad så att det blir bra grepp.
Dubbarna har hag lagt upp på Thingiverse,
https://www.thingiverse.com/thing:3902921
 
  • Gilla
tompajo
  • Laddar…
Riktigt coolt, på min gamla modell L som fortfarande tuffar på hos svärmor skruvade jag i små plåtskruvar och blev som dubb men dom däcken är ju annorlunda utformade jämfört med den modellen vi har. Hur upplever du resultatet?

Har du testat att printa ut någon av dom större knivtalrikarna som finns?
 
Jag har för liten skrivare för de stora hjulen, så det har fick bli en enklare lösning med metall som slitagedelar längst ut. Dessutom är (original)hjulen rätt så tunga så ska man ersätta hjulen skulle det nog gå mycket plast.
Knivtallriken har jag inte tänkt förändra.
Ska nog kombinera med hjulvikter för att förbättra greppet ytterligare.
 
Jag tänkte alltså inte på de drivande hjulen utan på klipptalriken under med knivarna, finns ju större och även så man kan ha 6 knivar ist för 4 osv. Men du kanske förstod att det var det jag menade?
 
Jo, när jag väl läste vad du skrev så förstod jag!
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.