Martin_B
Tvingar skall man aldrig köpa billig skit! Det skall vara kvalité från början! Gärna gamla hederliga BW tvingar eller något sådant.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Martin_B
Och tvingar kan man dessutom aldrig få nog av :)
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
S
Jag köpte spikpistolen och battericirkelsågen idag. Spikpistolen klarade inte ens av att skjuta in de 20mm spikar som medföljde i trä. Den blir returnerad. Cirkelsågen har jag inte provkört än, men den känns bra för priset.
 
H
S Skral skrev:
Jag köpte spikpistolen och battericirkelsågen idag. Spikpistolen klarade inte ens av att skjuta in de 20mm spikar som medföljde i trä. Den blir returnerad. Cirkelsågen har jag inte provkört än, men den känns bra för priset.
Är det sticksågen som du köpte eller finns det en cirkelsåg också?
 
S
H hus520 skrev:
Är det sticksågen som du köpte eller finns det en cirkelsåg också?
Det finns en cirkelsåg också, den är inte på hemsidan.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Här finns en bra fransk recension på spikpistolen. Verkar bra till det priset. Man får trycka lite bara!

 
O oskarsch skrev:
Här finns en bra fransk recension på spikpistolen. Verkar bra till det priset. Man får trycka lite bara!

[media]
@Skral får nog se till att skruva sin Teak-trall istället för att köra Lidl-pickan ;)
 
Jag köpte deras skruvdragare innan sommaren föratt byta panel på en gavel. Den fungerar fin fint så här 1500 skruv senare. Men extra batteriet som jag köpte till är konstigt, måste trycka två gånger på avtryckaren för att den ska starta. Original batteriet fungerar dom det ska. Har även bytt batteriet en gång, men samma sak.

Någon annan som har haft det problemet?
 
S
O oskarsch skrev:
Här finns en bra fransk recension på spikpistolen. Verkar bra till det priset. Man får trycka lite bara!

[media]
Med ordentligt tryck funkade det bättre!
 
Material: 45x45 furu regel
20x6mm häftstift

Inställning: 6
Tryck: "inget tryck" över. "Extra tryck" under.
Närbild av häftstift i furu regel, ett i övre position utan tryck, ett i nedre position med extra tryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inställning: 1
Tryck: "inget tryck" över. "Extra tryck" under.
Häftstift inslagna i 45x45 furu regel med varierande tryckinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Obs. Överarbetade mig inte med trycket. Jag bara tryckte pistolen lite extra mot furun.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Skulle det funka att sätta upp taklister med spikpistolen?
 
Mikael_L
O ottoangel skrev:
Skulle det funka att sätta upp taklister med spikpistolen?
Den tar max 32mm spik, vilket jag tycker är för kort för taklister.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den tar max 32mm spik, vilket jag tycker är för kort för taklister.
Ja det hållet jag med om.
 
Men verkligen värd 600kr :)
 
S
Nån som vet var man får tag på 32mm spik av typ 47?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.