R
:crysmile:Haha undra vem som är dum i det här avseendet, han som går runt med sin bensinare varje vecka eller personen som låter en robot klippa gräset....

Ber du grannarna klippa din gräsmatta när du är på semester också eller kommer du hem till en äng? :crysmile::rofl:

Kom tillbaka när du skaffat dig en egen robot, tills dess så kan du bespara oss dina ”erfarenheter” från att smygkika hos dina grannar:crysmile:
 
  • Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Behöver motionen vettu !
 
Jag har en worx 2019 och alla stopp som jag har haft denna sommar har berott på begränsningskabeln som jag dragit fel och fått åtgärda så det inte händer igen eller att den kört på saker som legat på gräsmattan tex. leksaker. Om dom stoppen hade varit färre med en annan modell har jag svårt att tro men visst när den fastnar så borde den försökt med mer än bara snurra bakhjulen åt varsitt håll som det känns som den gör nu. Stoppen som jag har haft hittills har inte ett enda berott på själva klipparen.
 
Mmm lägg som rutin att städa gräsmattan varje dag så blir de bra
 
G golfgreen skrev:
Väger den över 20 kg? När det har hänt mig så har paketet kostnadsfritt blivit uppgraderat till hemkörning. Även när det är jag själv som har skickat för tunga paket och bara betalat för 20 kg
Sent svar. Men det blir uppgraderat när avsändare betalar för det.
 
JohannesR JohannesR skrev:
Jag har en worx 2019 och alla stopp som jag har haft denna sommar har berott på begränsningskabeln som jag dragit fel och fått åtgärda så det inte händer igen eller att den kört på saker som legat på gräsmattan tex. leksaker. Om dom stoppen hade varit färre med en annan modell har jag svårt att tro men visst när den fastnar så borde den försökt med mer än bara snurra bakhjulen åt varsitt håll som det känns som den gör nu. Stoppen som jag har haft hittills har inte ett enda berott på själva klipparen.
Så har det varit till 80% här med. Numera så beror det mestadels på att klipparen sliter igenom den 10 år gamla gräsmattan vid svängarna längs begränsningskabeln och gräver ner sig. Antar att jag måste lägga ut nät på ett dessa ställen. Nu när det regnar så mycket blir gräsmattan både mjuk och hal, vilket inte klipparen verkar gilla.
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Sent svar. Men det blir uppgraderat när avsändare betalar för det.
Jag slapp då betala extra för det när jag betalde för 20 kg och det faktiskt vägde ~22 kg. Det blev uppgraderat till hemkörning och tog en dag extra.
Men det kan naturligtvis ha varit en miss från postens sida.
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Så har det varit till 80% här med. Numera så beror det mestadels på att klipparen sliter igenom den 10 år gamla gräsmattan vid svängarna längs begränsningskabeln och gräver ner sig. Antar att jag måste lägga ut nät på ett dessa ställen. Nu när det regnar så mycket blir gräsmattan både mjuk och hal, vilket inte klipparen verkar gilla.
Att den sliter ut gräsmattan vid begränsningskabeln, gräver ner sig och fastnar är ju helt klart en bristande design i klipparen. Dels så borde klipparen gå på olika avstånd från kabeln den följer och sen så är det enklare att lägga en dedikerad guidekabel på ett sätt som gör att den får mindre tvära svängar.
Just det här är ju den klart största fördelen med Husqvarna-märken och andra klippare, t.ex. min förra Stiga. Det var värt varenda krona som bytet kostade mig.
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Köpte en Worx 142 i helgen, mycket nöjd ännu!
Fråga till er som har ACS tillbehöret för att undvika saker i gräsmattan, vet ni om denna är aktiv när maskinen följer begränsningskabeln? Eller hur "högt" den kollar ovanför maskinen?

Problemet är att jag har planerat att göra genomgång genom ett vindskydd in till andra gräsmattan men undrar om nu ACS kommer förhindra ev passage då? :/
 
Q quackpack skrev:
Köpte en Worx 142 i helgen, mycket nöjd ännu!
Fråga till er som har ACS tillbehöret för att undvika saker i gräsmattan, vet ni om denna är aktiv när maskinen följer begränsningskabeln? Eller hur "högt" den kollar ovanför maskinen?

Problemet är att jag har planerat att göra genomgång genom ett vindskydd in till andra gräsmattan men undrar om nu ACS kommer förhindra ev passage då? :/
Svarar på min egen fråga efter köpt tillbehöret ändå :) Är det värt 2k... tveksamt, är det värt det ifall det undviker mosa någon av ungarnas fötter eller ev leksaker de glömmer ute, ja jo det är det nog. Slippa dra kabel runt div träd och annat är ju skönt eller någon parkerar en stol men den känns inte helt hundra, hoppas den blir lite smartare med någon uppdatering på sikt.
Sikten verkar vara fokuserad några cm upp från "ögonen" och framåt. ACS är inaktiverat när gräsklipparen letar hem till laddstation.

Men en annan fråga till er Worx användare... Någon som vet vad den smalaste passage man kan göra för en Worx M700 är? Jag vill "guida" gräsklipparen över min uppfart till vår andra gräsmatta. Enligt instruktionerna ska helst minsta passage vara 1 meter mellan begränsningskablarna.. Någon som har erfarenhet om det är med mindre och vad gränsen är?
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Häromdagen parkerade grannens maskin strategiskt vid altanen. Troligen är altanen felbyggd.
En mindre byggmaskin parkerad på en gräsmatta nära en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
legion
  • Laddar…
A
Lämnade tillbaka min till hornbach. De var schysta och bytte den mot en gardena.
Gardenan har inte fastnat en enda gång. Den är 100ggr bättre. Worx 2019 borde förbjudas.
 
  • Gilla
  • Haha
etompau och 1 till
  • Laddar…
Har skummat igenom tråden men en sak som jag inte tycker har kommit fram är hur Worx 2019 beter sig när den ska ut ur laddstationen. För den som vill ha den under t.ex. altanen så är Worx inget alternativ. När den lämnar laddstationen så börjar den med att backa någon halvmeter, vrida sig 45% och därefter köra över hörnet på den.
Ganska konstig procedur.
 
M Maximarcus skrev:
Har skummat igenom tråden men en sak som jag inte tycker har kommit fram är hur Worx 2019 beter sig när den ska ut ur laddstationen. För den som vill ha den under t.ex. altanen så är Worx inget alternativ. När den lämnar laddstationen så börjar den med att backa någon halvmeter, vrida sig 45% och därefter köra över hörnet på den.
Ganska konstig procedur.
Kan du filma och lägga upp?
 
Johan1975z skrev:
Lämnade tillbaka min till hornbach. De var schysta och bytte den mot en gardena.
Gardenan har inte fastnat en enda gång. Den är 100ggr bättre. Worx 2019 borde förbjudas.
Vad blev det för skillnad i pris? Var Worx ens billigare (vilket många brukar använda som argument)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.