1 632 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Stihltrimmer stänker
Köpte en bensintrimmer från Stihl. Funkar kalas förutom att skyddet nede vid trådarna är alldeles för litet. Stänker överallt. Funderar på om det finns ett större skydd, men hittar inget på nätet. Alternativet är kanske att använda tunnare tråd.
Något vettigt förslag?
Något vettigt förslag?
Vilken maskin är det?
Och större maskiner stänker det om det kommer man inte ifrån. Min har tvåstegsskydd beroende av gräs/slyklinga och tråd, med tråd trär man på en extra del nedtill.
Röjklingan har ett helt eget skydd vilket även "kompostklingan" har när man tuggar björnbärssnår.
Och större maskiner stänker det om det kommer man inte ifrån. Min har tvåstegsskydd beroende av gräs/slyklinga och tråd, med tråd trär man på en extra del nedtill.
Röjklingan har ett helt eget skydd vilket även "kompostklingan" har när man tuggar björnbärssnår.
https://www.stihl.se/STIHL-produkter/Grästrimmer-och-röjsåg/Grästrimmer-för-finputsning-och-trimning/2656-210/FS-38.aspxA AndersS skrev:
Blir det bättre med tunnare tråd?
Ja på större maskiner går ju skyddet 180 grader. Fast i ärlighetensnamn så spelar det ingen roll, allt vid trimmer körning blir smutsigt. Vet inte hur många gånger jag tänkt att jag bara ska klippa ”lite” och de slutat med att jag behöver hel saneras.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Känner igen mig, speciellt för några dagar sedan då jag fick hem min nya röjsåg som såklart skulle provköras(fick åka och köpa 2T - Aspen efter jag hämtat och skruvat ihop den), detta skedde så klart i ett par ljusa chinos, mindre lyckat! Men väldigt roligt!T topmount skrev:
Produkter som diskuteras i tråden