F falkn skrev:
Skafferi

Jag håller nu på att slutmontera skafferiinredningen och har byggt ihop vinställssektionen. Den är nu behandlad med hårdvaxolja och monterad på plats. Lite meckigt att få dit den då väggarna inte är helt raka. Jag har även kapat ut det första hyllplanet och behandlat detta. Det blir ju måttsågning på varenda hyllplan så det lär ta lite tid att få till. Än så länge tycker jag det ser bra ut i alla fall.

[bild]
Varför valde du att fräsa ut istället för att borra med hålsåg?
Känns som väldigt mycket extra jobb.
 
X xLnT skrev:
Varför valde du att fräsa ut istället för att borra med hålsåg?
Känns som väldigt mycket extra jobb.
Hålen är ju inte cirkulära så delvis p.g.a. det samt att det nog hade varit halvsvårt att såga ett hål med hålsåg med bara 1/3 av hålbilden i träet. Inte supermycket jobb att fräsa. Tog ju grovt med stickisen först om jag inte minns fel.
 
Är ju bara att lägga en annan bräda sidan om och tvinga ihop dom.
Hålen behöver inte bli runda, det beror på var man sätter borren i förhållande till kanten på virket.
Men det var bara en fundering och det går att göra på många sätt.
 
Vi har alltså sålt lägenheten och köpt ett hus söder om Malmö som också ska renoveras rejält. Följ gärna det nya projektet här.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
F falkn skrev:
Vi har alltså sålt lägenheten och köpt ett hus söder om Malmö som också ska renoveras rejält. Följ gärna det nya projektet här.
20-tal til 70-tal. Det är omställning :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
20-tal til 70-tal. Det är omställning :D
Minst sagt!
Vi får se hur länge vi står ut. Huset var inte direkt något drömhus. Läge, potential och pris fick dock styra lite denna gången. Där vi vill bo finns tyvärr väldigt få om inga hus byggda före 1950.

Hur går det för er, är ni klara och hemmastadda? :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
F falkn skrev:
Minst sagt!
Vi får se hur länge vi står ut. Huset var inte direkt något drömhus. Läge, potential och pris fick dock styra lite denna gången. Där vi vill bo finns tyvärr väldigt få om inga hus byggda före 1950.

Hur går det för er, är ni klara och hemmastadda? :)
Okej, jo jag är ju likadan, vill inte bo yngre än 1925 (1930 funkar men då börjar det bli för ungt :D)
Jodå, vi flyttade in våren 2017. Men vi är inte klara :D Egentligen bara dörrarna som är kvar. Vi tittar lite på hus, men lär flytta först kanske 2021 eller så.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Okej, jo jag är ju likadan, vill inte bo yngre än 1925 (1930 funkar men då börjar det bli för ungt :D)
Jodå, vi flyttade in våren 2017. Men vi är inte klara :D Egentligen bara dörrarna som är kvar. Vi tittar lite på hus, men lär flytta först kanske 2021 eller så.
Jaja, men ni har ju inte hållit på så länge :crysmile: Klara med inredning och så också? Tyckte jag kollade din tråd för ett tag sedan, men såg inte så mycket bilder på det.
 
F falkn skrev:
Jaja, men ni har ju inte hållit på så länge :crysmile: Klara med inredning och så också? Tyckte jag kollade din tråd för ett tag sedan, men såg inte så mycket bilder på det.
Japp det mesta i möbelväg är klart. Inte tagit några bilder då jag vill få klart allt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.