4 trippel stuts på en VP2 dosa =12 ingångar
2 trippel + 2 dubbla sido stuts=10 ingångar
Och i inget av fallen behöver man gå in i dosan med slangen.
Jag tror fortfarande att bilden är riggad,
 
  • Gilla
erkka och 2 till
  • Laddar…
I Spanien av en skitbillig elektriker. 120 euro för 7h arbetstid. Bland annat jordade elektrikern två uttag i sovrum, fastän det förmodligen inte finns någon jord i denna undercentralen ö.h.t? Jordfelbrytaren ska ha fungerat när vatten läckte bakom väggen.

Lzqtdq2.jpg
4K4cxel.jpg
HHHaxwx.jpg
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
Högst troligt att det finns jord i centralen, men klamringen kanske inte var så bra men inte direkt farlig.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klammrarna var väl bara tillfälliga tills limgucket hade stelnat! :p:crysmile:
 
Missbrukare som fått elen avstängd i Gbg, men det stoppade inte honom...
 
  • Elkabel draget längs ett rumshörn som leder till en improviserad anslutning i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Totte_S
Tycker det ser ut som han missat att ansluta jorden och dragavlastning. Slarvigt.

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Missbrukare som fått elen avstängd i Gbg, men det stoppade inte honom...
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Är det en elmissbrukare?
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Vi lider alla av ett svårt och obotligt elberoende
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Tycker det ser ut som han missat att ansluta jorden och dragavlastning. Slarvigt.
Njae, den dragavlastas mellan dörr och karm så det är helt OK utfört. När det gäller skyddsjord tycker jag mig ana två varv eltejp så det bör klassas som dubbelisolerat. :surprised::geek::rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
Mats och 9 till
  • Laddar…
T
Inget direkt elfel, men den här reklamen kör Schneider Electric på instagram nu, där de jagar efter en elfirma som vill va med i ett jippo där de ska bygga Anders Bagges hus till ett smart hem.

Lite självsäkert sitter han i ett "hobbyrum" som om det vore hans eget och säger:
"Välkommen in i mitt kaos, eller det här e inget kaos för jag vet var precis varenda pryl är..."
Men han har då aldrig hållt en lödpenna i sitt liv tidigare det är då säkert...
Man sitter i ett hobbyrum med elektronik och verktyg, gestikulerar medan han talar, Instagram-annons från Schneider Electric.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
schattenjaeger och 44 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Inget direkt elfel, men den här reklamen kör Schneider Electric på instagram nu, där de jagar efter en elfirma som vill va med i ett jippo där de ska bygga Anders Bagges hus till ett smart hem.

Lite självsäkert sitter han i ett "hobbyrum" som om det vore hans eget och säger:
"Välkommen in i mitt kaos, eller det här e inget kaos för jag vet var precis varenda pryl är..."
Men han har då aldrig hållt en lödpenna i sitt liv tidigare det är då säkert...
[bild]
Ahh en klassiker, han är inte den första! :rofl::crysmile:
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
C
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Ahh en klassiker, han är inte den första! :rofl::crysmile:
Om den hade varit igång hade han inte sett lika nöjd ut :crysmile:
 
  • Haha
thomas33
  • Laddar…
Jag såg då inte nöjd ut den gången jag försökte byta spets på en lödkolv jag hade slagit till någon minut tidigare. Jag tog ett rejält tag med fingrarna för att dra looks den. Det gör jag helst inte om...
 
  • Gilla
MH1001
  • Laddar…
A
Låter som du lärt dig av ditt misstag ;)
 
  • Gilla
Range
  • Laddar…
Inte värre än 380V kabeln med hanne i varje ända kollegan hittade på baksidan till stor svensk butikskedja idag. :surprised:
kfca4vagx0j31.jpg
 
  • Wow
  • Haha
Asbesträdd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.