T Texan skrev:
Menar du det norska låset?
Bland annat.

ID Lock
Danalock
Glue lock
 
Det jag menar är en UPPDATERAD version av deras klassiska Yale Doorman lås. Som idag är v2n....

Detta lås har funnits i 8år nu och ser fortfarande likadant ut utan några som helst större uppdateringar. Det är inget fel på det som finns, men en uppdatering av både design och funktionalitet hade ju varit på sin plats i min mening. För vem tycker egentligen att ett Yale Doorman lås är snyggt? :thinking:

Sen att det finns massa andra tillverkare är en sak.... (även om jag anser att inget av dessa lås är intressanta överhuvudtaget)
 
Ja då är svaret att det säljer som smör. Det finns igen anledning att investera miljoner i produktutveckling.

Själv förstår jag inte vad som är så fantastiskt med just den här tillverkaren att man inte kan tänka sig att titta på andra. :thinking:
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja då är svaret att det säljer som smör. Det finns igen anledning att investera miljoner i produktutveckling.

Själv förstår jag inte vad som är så fantastiskt med just den här tillverkaren att man inte kan tänka sig att titta på andra. :thinking:
Det enda låset i sin klass som är godkänt av försäkringsbolagen och stöldskyddsföreningen kan vara en anledning....
 
Det är väl för att dom andra har svagheter som gör att man väljer doorman.
Det kan vara så att dom har en uppdatering i pipeline men håller på den tills försäljningssiffrorna sjunker?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja då är svaret att det säljer som smör. Det finns igen anledning att investera miljoner i produktutveckling.
Absolut, så är det säkert. Men för att bibehålla sin ställning bör man väl ändå uppdatera sina produkter? Framförallt inom ett område som faktiskt utforskas av många andra och som är hett just nu!

Själv förstår jag inte vad som är så fantastiskt med just den här tillverkaren att man inte kan tänka sig att titta på andra. :thinking:
Som ovan skrev är försäkringen en sak, sedan tycker jag inte lösningar där du monterar ett paket på Insidan tex Glue lock ens är samma sak. Så både Glue lock och Dana lock faller ju bort där. Jag vill väl ändå inte hålla på o fippla med min mobil för att komma in hemma? Och visst, Dana lock ska låsa upp om den känner av min mobils närhet, men vad händer om jag inte har min mobil då? eller om batteriet är slut? Nej tack....
Och då har vi ID Lock kvar, som ser ut som en leksak, extremt fult. Ej godkänt av försäkringsbolag. Ej går att koppla till Verisure larm mm.

Nej, det finns tyvärr inga vettiga alternativ till Yale Doorman ännu!

Och det får oss att komma till:
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är väl för att dom andra har svagheter som gör att man väljer doorman.
Det kan vara så att dom har en uppdatering i pipeline men håller på den tills försäljningssiffrorna sjunker?
Ja, så är det förmodligen.... :) Men ändå tråkigt! :(
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
L Linus1868 skrev:
Låter som fel i låshuset, kontakta Yale- supporten och beskriv felet för dem så kommer du få ett ärendenummer. De kommer sedan hänvisa dig att ta kontakt med butiken där du köpt produkten och låta butiken reklamera låshuset till ASSA, du ska då rimligtvis få ett nytt låshus med dig hem alternativt få köpa ett nytt och sedan få pengarna tillbaka så snart reklamationen blivit godkänd.
Ja, det var mest troligt ett mekaniskt fel i huset. Jag ringde Assa och fick ett ärendenummer skapat och det tog jag med mig tillsammans med låset och kvittot till K-rauta där jag fick ett nytt lås med mig hem.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Passar doorman v2n direkt i hålet för en standard låskista?
 
nino nino skrev:
Passar doorman v2n direkt i hålet för en standard låskista?
Beror lite på vad man menar med en standardkista, på en ny dörr ja, på en gammal dörr inte helt säkert.
 
Min dörr är från -79
Kan den passa där tro?
 
nino nino skrev:
Min dörr är från -79
Kan den passa där tro?
Nog ingen som kan ge ett svar på det utan bild. Mina 2 dörrar är från -74 och det gick bra att montera men det behövdes lite anpassning med stämjärn för att få plats.
 
nino nino skrev:
Min dörr är från -79
Kan den passa där tro?
Vad sitter det för lås där idag? Bild?
 
Är ett Assa
Sliten grön dörröppnare med en Assa-låscylinder och nycklar i med färgslitage och en trollnyckelring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nino nino skrev:
Är ett Assa
[bild]
Yale Doorman kommer att passa med ev mindre anpassning för låskistan. Justering av springan mellan dörrblad och karm kan också behövas
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tack, andra lås cylindern som krånglar nu...
Blir nog att byta snart
Nån som har sett nåt bra pris?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.