Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Låt den larma klart så lugnar den sig. Det är troligtvis avståndet till blecket som behöver justeras.
Trodde det också, men dörren larmar lite spontant även när man har dörren öppen för att t.ex vädra. Hade öppet nästan hela dagen och den larmade vid 2 tillfällen. Nån idé?
 
Då är det något knas inne i låset, mer erfarenhet av låset än så har jag inte. Vi hade fel på kretskortet hos ett av våra lås.
 
  • Gilla
vonBothmer
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Då är det något knas inne i låset, mer erfarenhet av låset än så har jag inte. Vi hade fel på kretskortet hos ett av våra lås.
Funderar på om det är sabotageskyddet som glappar lite, får kolla lite närmare på det. Är det nån mer som har info eller tips här på forumet så tas det tacksamt emot då jag börjar få slut på håret på huvudet av sömnbristen.
 
i detta fallet så skulle jag ha ringt yale doormana gratis support.
 
Ser att det är en del problem med låset.

Är det värt att köpa nu eller ska man vänta på nästa version?
 
M Mikasw skrev:
Ser att det är en del problem med låset.

Är det värt att köpa nu eller ska man vänta på nästa version?
Har inte koll på om någon ny version är på gång men jag hade inte tvekat att köpa-kanonprodukt. Har inte haft minsta problem.
 
Hade lite bekymmer initialt men efter att dörren justerats in funkar dom felfritt. Så skönt att slippa nyckeln
 
Hej,
Har tre stycken av dessa lås, v2. Ett på ytterdörren ett i pardörren till tvättstugan och ett på dörren till gillestugan. Vi har problem med låset på pardörren till tvättstugan då vi får byta batterier varannan vecka. De andra två byter vi kanske 2 ggr per år. Någon som vett vad det kan bero på?
 
D Diablito skrev:
Hej,
Har tre stycken av dessa lås, v2. Ett på ytterdörren ett i pardörren till tvättstugan och ett på dörren till gillestugan. Vi har problem med låset på pardörren till tvättstugan då vi får byta batterier varannan vecka. De andra två byter vi kanske 2 ggr per år. Någon som vett vad det kan bero på?
Hur är det med de fysiska avstånden och annat som påverkar radiosignaler? Har ytterdörren och gillestugedörren kortare avstånd till gateway:en jämfört med tvättstugedörren?
 
Det är separata lås, de är inte kopplade till någon gateway.
 
D Diablito skrev:
Det är separata lås, de är inte kopplade till någon gateway.
Aah, då måste det vara ett fabrikationsfel, har det alltid varit så eller har det plötsligt börjat dränera batterierna?
 
Har troligtvis alltid varit så, dörren används väldigt sällan så det är först på senare tid vi märkt det och håller koll
 
Är det inte dags för Yale Doorman att komma med en nytt elektriskt lås snart som ersätter den gamla Yale Doorman??? :thinking::thinking::thinking:
 
C crazytok skrev:
Är det inte dags för Yale Doorman att komma med en nytt elektriskt lås snart som ersätter den gamla Yale Doorman??? :thinking::thinking::thinking:
Det finns ju alternativ.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det finns ju alternativ.
Menar du det norska låset?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.