Första dagen på jobbet efter semestern. Efter jobbet tar jag bort pressen på taket över badet jag byggt under semestern. Tar fram sänksågen, mäter, upp med skenan, och...REGN! Kapar en kant råspont, sen blir jag förbannad, river ned verktygen, går in och borrar ett hål till värmesystemet istället. Blir förbannad igen när jag inte har något målad klämringskoppling som jag behöver. Förbannar mig själv. Ännu en dag åt helsike.
 
  • Ledsen
Kjell_G
  • Laddar…
Gårdagens vitmålning av tak och listverk gjorde inte någon större skillnad på bild. Men kvällens målning blev desto roligare att få med på bild.

Nymålat vitt tak och panelväggar i ett hörn av ett rum med synliga målarullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En delvis vitmålad trappuppgång med panelväggar och tak samt en dammsugare i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ytterligare framsteg även på badrumsfronten då plattsättaren har börjat med tätskiktet.

Renoveringsfas av ett badrum med ny vitmålning på tak och väggar, tom hink och målarverktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Byggde 2 dörrar igår till ingången. Hann dock bli väldigt mörkt så lite svårt att se.
Två nybyggda trädörrar på en mörk bakgrund, svårt att urskilja detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får nog försöka ta i dagsljus med (y)
 
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Hur kan du ogilla thuja?
Världens bästa häck i villaområde.
Vi gillar liguster bättre. Sedan var häcken väldigt ful och ojämn och det fattades plantor här och var. Sen hatar min fru Thujor.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
DaErkiman DaErkiman skrev:
Har äntligen fått in lite ribbor i staketet, endast 5 stolpar kvar att gjuta.

[bild] [bild]
Ytterst smakfull design!
 
A andost skrev:
Vi gillar liguster bättre. Sedan var häcken väldigt ful och ojämn och det fattades plantor här och var. Sen hatar min fru Thujor.
Är inte det dumt med ligister i villaområden?

Eller är det nån trend i Skåne?
 
  • Haha
Angelsong och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Eller är det nån trend i Skåne?
Tycker mig förstå att det är väldigt vanligt i trakterna kring Malmö.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
När man jobbar i skymningen syns lasern väl.

Grönt laserljus som sträcker sig genom en skymningsbelyst trädgård, markerar linjen för gjutningsarbetet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Perfekt då jag formar inför en mindre gjutning i morgon.

Byggarbetsplats i skymningen med en grön laserlinje över formar för gjutning och byggverktyg på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet och 10 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
När man jobbar i skymningen syns lasern väl.

[bild]

Perfekt då jag formar inför en mindre gjutning i morgon.

[bild]
Var glad att Rejvkommisionen lagts ner.. ;)(y)
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Det hade varit fett coolt om man kunde styra den så att den tänder och släcker de olika linjerna lite sådär random, du vet.

(Jag får sluta hänga med 12-åringarna, märker jag. Språket påverkas...)
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Det hade varit fett coolt om man kunde styra den så att den tänder och släcker de olika linjerna lite sådär random, du vet.

(Jag får sluta hänga med 12-åringarna, märker jag. Språket påverkas...)
Och så lite kvällsdimma på det.. :cool::crysmile:
Nog från min sida nu ;)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Var glad att Rejvkommisionen lagts ner.. ;)(y)

Du skulle bli mörkrädd om du visste hur mycket resurser polisen fortfarande lägger på folk som dansar utan tillstånd. Det läggs betydligt mer mantimmar på att agera på det än på inbrott. Och framförallt så prioriterar man det skyhöggt. Nån kan ju ha roligt utan tillstånd!

(Så om du får inbrott är det bättre säga nån anordnar olaglit rejv i skogen bakom ditt hus än att det är inbrott. Så när de kommer dit med fyra patruller kan du be dem kolla på inbrottet som varit nu när rejvarna fort åkte iväg ;) )

Skämt åsido... När polisen har för lite resurser är det sorgligt vad de fokuserar på.

On-Topic: fick en laser när jag köpte nån tidning. Den är förvånansvärt bra för att vara gratis. Och nu på hösten fungerar den ju bättre :D
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Skämt åsido... När polisen har för lite resurser är det sorgligt vad de fokuserar på.
Nu har jag ingen koll på hur sant exemplet i din kommentar är, MEN jag antar att Polisen tvingas jobba med "målstyrning" som alla vi andra, och att någon har bestämt att ett bra mål för Polisen är att få upp den s.k. "uppklarningsprocenten". Då blir det tyvärr lätt så att man prioriterar brott som går lätt att klara upp - och att sätta fast folk som har en olaglig fest eller en demonstration eller liknande är ju enkelt; festarna/demonstranterna har ju alla skäl att vilja stanna kvar på brottsplatsen, till skillnad mot t.ex. inbrottsjuvar.

Tillbaka On Topic: Jag har målat om väggarna i källartrappen. Från 70-talets vinröda till en mer diskret och neutral ljusgrå färg.
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Möblerat om garaget/förrådet för att få plats med två verkstadsinredningar för bilar som jag räddade från skrotcontainern på jobbet. Tillskottet och ommöbleringen resulterade i det angenäma problemet att jag har mer plats än prylar, för tillfället

Före Nyorganiserat garage med verkstadsinredningar, verktygstavla och rymligt golvyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter Välorganiserat garage med verktygstavla, hyllor och gräsklippare, efter ommöblering för mer utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi har varit och mätt några rum i vårt nya hus.
Snart är det inflytt och lite ytskikt som ska bytas.

Sen ska vi njuta av skogen!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.