Ola C Ola C skrev:
Nope, chefen tog oss "som gisslan" o vi skulle peka ut brottsplatsen = högen med skivorna. Det var billiga skivor men det hade letat sig in två st GOLDEN* (vår + en till) bland de övriga skivorna, och det enda sättet att se skillnad var med streckkodsläsare.

*GOLDEN, eller mer autentiskt på skånska, GÅÅÅLDEJN, är avsikligt med stora bokstäver, varje gång chefen sa ordet gick han upp 30dB i röststyrka och toppade blodtrycksmätaren.
Haha, alla vet ju att GOLDEN!-skivorna är i en klass för sig! Det borde du verkligen haft koll på!
 
M
Pernilla C Pernilla C skrev:
Vad kostade markstenen på de andra ställena då?
Denna stenen fanns inte hos nån av dom andra försäljningsställena, jag kollade detta ganska omgående efter första besöket hos Bauhaus, gissa varför:D
Att jag inte beställde på nätet berodde på att det skulle vara 3V leveranstid och jag skulle lägga stenen direkt då jag hade börjat min semester.
Vi hade faktist inte bestämt oss för vilken sten vi skulle ha utan åkte till Bauhaus för att kika mest. Då såg vi att dom hade rea på denna för 99kr/m2.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
M
H hewsbyggare skrev:
Historien som du beskriver #1 känns ju så klart beklämmande men inte på något vis som att Bauhaus har "fulat sig" mot dig utan mer dåliga rutiner på dom olika systemen. Beställ på nätet med leverans nästa gång så slipper du detta?
Hur orkar du åka och hämta sten så många gånger när du mot några hundralappar får du allt hem i ett svep?

Jag måste faktiskt säga att jag är SUPERNÖJD med Bauhaus. Jämför man med t.ex. Jula/Biltema (dålig jämförelse så klart eftersom det är "plojbutiker" men ändå) så får man riktigt bra service till ett bra pris. Visst kanske mindre byggvaruhus är smidigare men där är det också dyrare och sämre sortiment. Har gjort många reklamationer genom åren på Bauhaus och dom har alltid varit förstående och ersatt mig.
Som nämnt innan, jag tycker bara det är märkligt att man i princip aldrig har reapriset inlagt i datasystemet när man har olika driver!
Mitt stenprojekt var en spontangrej, jag hade börjat min semester, Bauhaus hade 3V leveranstid, jag ville börja jobba direkt, stenen var på rea för 99kr/m2 vilket var oförskämt billigt med tanke på kvalitet/tjocklek. (Jag har jobbat med bla. stenläggning sedan 30 år så lite koll har jag).

Men visst, min initiala tanke var naturligtvis hemleverans, men sedan såg jag leveranstiden så jag sa till tanten att vi kör några gånger, jag lägger lite, så hämtar vi lite mer, så får vi se om vi gör klart allt eller om vi beställer leverans på resten. Men det passade ganska bra att hämta lite då och då, jobba nån dag eller två, hämta ett lass igen, efte nån vecka var det färdigt.
 
  • Gilla
Mats Olandersson och 3 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Haha, alla vet ju att GOLDEN!-skivorna är i en klass för sig! Det borde du verkligen haft koll på!
Jag vet, får skylla på att jag va väldigt ung o precis hade börjat snickra.:oops:

Nä, nästa gång jag e på Bauhaus lyfter jag för säkerhets skull denna luren o dubbelkollar innan jag gör bort mig igen.

Senast jag lyfte den hände absolut noll o ingenting men det kanske e bättre nu.

Telefonhjälpstation i byggvaruhus med skylt "Behöver du hjälp? lyft luren" och anställd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
M
rock_fc rock_fc skrev:
Förutom att jag delar din uppfattning om Bauhaus, så blir jag så nyfiken på ditt beteende att ändå åka tillbaka gång efter gång;)
Jag har byggt och byggt om fyra hus - och när det gäller byggvaruhus så är min erfarenhet att de som har trevligast, mest engagerade och kunskapsfokuserad personal är Hornbach (ja, jag exkluderar nu proffsbygghandeln - som inte alltid hanterar privatpersoner på bästa sätt)
Om vi säger så här, jag tog diskussionen första gången, sedan fick hustrun ta dom de resterande gångerna. Jag har inget emot personalen, trevliga unga flickor som var hjälpsamma, men visst kändes det lite tungt att behöva dra igenom samma visa varje gång.

Jag har faktist aldrig varit i situationen att jag behövt rådfråga nån i butik någonsin, kanske för att man är byggare själv. Men jag håller med dig om Hornbach, helt fantastiskt ställe, köpte allt därifrån när jag började renovera mitt hus. Dom har många roliga prylar också som inte finns i sortimentet hos den ”vanliga” bygghandeln typ XL och Beijer.
 
  • Gilla
0rbitt och 1 till
  • Laddar…
För många år sedan jobbade jag extra på Hornbach. Varuhuset var ganska nytt då och minns kunder som sa "vad skönt att slippa Bauhaus"! Jag lärde mig så otroligt mycket på att jobba där, inte minst för att vi alltid var utrustade med en telefon. Så fort jag inte var säker på mitt svar till en kund, så kunde jag ringa en kollega som kunde bättre. Systemet gjorde att vi lärde oss massor och fort! Snabbt som attans kunde jag svara på de flesta frågor från golvet. De hade anställt folk med kunskap som kunde lära oss andra! Hade en kollega som var rörmokare med som inte kunde jobba i sitt yrke pga ryggproblem, sådan entusiasm att se till att vi alla kunde svara på de vanligaste frågorna. Ingen aning hur Bauhaus gör, men så viktigt att all golvpersonal får möjlighet att lära sig! Får känslan att det inte är så överallt.
 
  • Gilla
Dilato och 17 till
  • Laddar…
En apelsin En apelsin skrev:
Får känslan att det inte är så överallt.
Det var dagens underdrift... ;)
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Som jag varit inne på tidigare, man får ju vad man betalar för. Så länge vi jagar billigast så hysteriskt som vi gör, så kan de kunniga handlarna inte hänga med. Då får vi en värld fylld av köplador där personalen knappt vet om de säljer spik eller stridsvagnar.
 
optimum
Vilket gnäll. Man kan tro det är kärringar som klagar.

Skit i att handla på Bauhaus om det är så besvärligt.

Jag är normalt kräsen men tycker Bauhaus är jättebra. Även Hornbach, Byggmax och Karl Hedin m.fl.
Jo jag handlar även en del på Biltema, Jula, Clas Ohlson mm.
Fantastiskt när man kan vrak och välja bland butiker.
Visst finns det saker jag inte vill välja i dessa butiker men bara för det behöver man inte sura ner sig.

Fortsätt handla där det passar. Om det överhuvudtaget finns något som ni kan acceptera.
 
  • Gilla
Per_Eriksson och 5 till
  • Laddar…
Det roligaste med Bauhaus är ju de där röda knapparna man ska trycka på för att få hjälp. När man gör det så spelas en trudelutt och en röst säger något i stil med "Personal till Trädgård".

Problemet är ju att det inte finns någon personal. Den där stackaren får stå där och trycka i 45 minuter och vi andra får lyssna på den där jingeln som inte är något annat än ett stort monument över deras dåliga kundvård. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Villabergskuben och 5 till
  • Laddar…
För mig är det största mysteriet hur två stora, tyska kedjor som på pappret är så lika kan vara så fundamentalt olika.
Hornbach har suverän service, Bauhaus ingen.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag älskar Bauhaus för jag utnyttjar deras prisgaranti ofta.

Bästa klippet någonsin var när jag köpte min robotklippare (Bosch Indego 1: generationen) och dom fick matcha priset mot ett helt tokigt kampanjpris hos någon jag inte kommer ihåg vem, tror jag betalade typ 6500.

Dom lär sig inte heller utan behåller samma pris trots att man använt garantin på samma produkt flera gånger.

Senast blev det fyra stycken Weibulls bärnät 10 x 4 meter för 60,72 kronor/styck efter prisgaranti (tack Wexthuset) i stället för deras pris på 84,95, en prisskillnad på 24,23/styck!

Köpte även 4 st Greenline motfluga 10-pack fönsterfälla som dom tar 69,95 för, K-rauta tar 39,95 så priset blir 35,15 vilket är halva priset!

Undrar vad som händer om man köper typ 100 stycken, blir ju en bra marginal att återförsälja även med typ bara 10% påslag :D
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Det var dagens underdrift... ;)
Ville mest påpeka att det inte är personalens fel om de inte kan. Det gäller att firman ger möjlighet att lära också!
 
S segv skrev:
Det var så länge sen jag slutade åka till Bauhaus så jag glömt varför. Tror det var personalen och prismärkningen som var kass. Själv skyr jag Malmö som pesten eftersom ingen talar eller förstår svenska någonstans, men Hornbach är ett lysande undantag. Tror personalen på iaf verktyg, el och vvs mestadels är/varit hantverkare så de kan vara riktigt hjälpsamma. Synd på deras usla web bara.
Min erfarenhet är att den butiken har bra anställda, svenska som utländska.
 
D Dilato skrev:
Jag älskar Bauhaus för jag utnyttjar deras prisgaranti ofta.

Bästa klippet någonsin var när jag köpte min robotklippare (Bosch Indego 1: generationen) och dom fick matcha priset mot ett helt tokigt kampanjpris hos någon jag inte kommer ihåg vem, tror jag betalade typ 6500.

Dom lär sig inte heller utan behåller samma pris trots att man använt garantin på samma produkt flera gånger.

Senast blev det fyra stycken Weibulls bärnät 10 x 4 meter för 60,72 kronor/styck efter prisgaranti (tack Wexthuset) i stället för deras pris på 84,95, en prisskillnad på 24,23/styck!

Köpte även 4 st Greenline motfluga 10-pack fönsterfälla som dom tar 69,95 för, K-rauta tar 39,95 så priset blir 35,15 vilket är halva priset!

Undrar vad som händer om man köper typ 100 stycken, blir ju en bra marginal att återförsälja även med typ bara 10% påslag :D
Du kanske inte har Hornbach nära men där gäller ju prisgarantin även rena webshopar (till skillnad från Bauhaus som kräver fysisk butik).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.