JanneJanne123
Ja, tydligen inte lika noga med att summera kvittot när det är till kundens favör...
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Det är jättesvårt att summera ett kvitto som inte ens finns :D
 
JanneJanne123
Tänkte på tapeterna, de var ju ingen stöld.
 
S
Roligt att läsa i tråden om hantverkares överpriser och sedan denna - om hantisarna i större utsträckning handlade på bauhaus istället för Ahlsells skulle kanske totalkostnaden bli detsamma för konsumenten eftersom timdebiteringen skulle skjuta i höjden när de behöver jaga spökvaror ”på lager” och allt annat strul... :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Ja Bauhaus är ett krångelvaruhus på många sätt. Kör man in med släpvagn och ska köpa cement, pellets eller osbskivor är det alltid några stollar som parkerar sina suvar så illa att man inte kan svänga runt och ut.
Köpte i våras pellets med prisgaranti. Var en halvtimmas diskussion i telefon med cheferna i kundcentrum innan jag kunde köpa. På Byggmax går prisgaranti hur enkelt som helst direkt i kassan.
OBS Byggmarknad på -70 och -80-talet var som en dröm men tyvärr skulle det vara moderat, privat och utländskt på den tiden så folk åkte till Bauhaus i stället.
Man får vara glad åt Byggmax och Jem o Fix, de har också de klart bästa priserna på byggvaror.
 
G Granström2 skrev:
OBS Byggmarknad på -70 och -80-talet var som en dröm men tyvärr skulle det vara moderat, privat och utländskt på den tiden så folk åkte till Bauhaus i stället.
Första Bauhausvaruhuset i Sverige öppnade 1997... Eller menar du att man åkte till Tyskland istället för den lokala OBS-butiken på 70-talet?
 
  • Haha
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Har varit med om precis samma sak hos Bauhaus i Länna. På hemsidan har det stått ett pris, i butiken någonting annat. Framför allt har det gällt byggmaterial och bränslebriketter. Bauhaus har bra grejor, men numera kollar jag alltid priset med "någon som vet" innan det blir affär. En varning är alltså på sin plats.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Har en gammal Bauhausincident från många år tillbaka som jag fortfarande finner otroligt underhållande...

Skulle hjälpa en kompis bygga karmar o avställningsytor, materialet skulle vara typ bänskive-ek. Efter lite orienterande bland byggvaruhusen hamnade vi till slut på Bauhaus. Låg en stor trave skivor ovanpå varandra, tydlig prislapp ovanför traven "bänkskivor ek 899:-". Vi bläddrade lite i högen och tog en skiva en bit ner. Rullade bort den till sågen (som för övrigt som vanligt på Bauhaus Svågertorp Malmö var obemannad o ingen visste var sågaren var), väntade en timme på att nån skulle dyka upp o fick sen skivan sågad till småbitar med våra mått, typ 20cm strímlor av olika längd.

Rullar bort till kassan med alla våra sågade småbitar och en fin lapp hur många snitt vi skulle betala för. Kassörskan knappar lite o säger sen "det blir 2849:-". Nä minsann här måste blivit nåt fel o vi vägrade såklart betala. De sedvanliga 20min väntan innan någon chef ämnar dyka upp. Han donar o kollar lite o har sen svaret på hur priset kunde bli 3 ggr så högt "Ni har ju tagit en GOLDEN-skiva"....öööhh, jaha, vi tog en i traven skivor för 899:-, såg ut som alla de andra skivorna i högen och det står ju inget på dom, bara en streckkod. Gubben surnar till lite "SER NI VÄL ATT DET ÄR EN GOLDEN!! Den är ju mycket finare än de vanliga skivorna o är oljad med specialolja".

Jag replikerar att den låg i högen skivor för 899:- o ser ut som de andra halvskitta skivorna o att vi inte tänker betala 3ggr så mycket pga att de har oordning i sitt varuhus. Gubben släpper inte bitarna för "vårt" pris o vi vägrar betala hans pris o efter en kvarts dödläge går vi därifrån o kvar står han med sin top of the line GOLDEN skiva sågad i 10st småbitar.

Blev inget byggt den dagen, kompisens mamma undrar nyfiket varför o vi berättar. Hmmm. Hon får en idé. Dagen efter åker hon till Bauhaus, spatserar lite halvvilset bort till sågen o frågar om de har några spillbitar ek hon kan bygga blombänkar av, med sig har hon en lapp med ungefärliga mått på det hon ska bygga.

Och se på fan. Som av en händelse hittar sågkillen en trave spillbitar som råkar matcha hennes mått väldigt väl. -Va ska du ha för dom frågar kompisens mamma?

"Tja, ska vi säga 300:-?"

-OK jag tar dom. Tack för hjälpen.

HAHAHAHAHA. Om chefen bara vetat hur jävla ägd han blev med sin förbannade GOLDEN-skiva.:crysmile::crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
JSten och 63 till
  • Laddar…
Det var säkert så att hela högen var "golden", bara att den som kört dit högen inte ser skillnad.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det var säkert så att hela högen var "golden", bara att den som kört dit högen inte ser skillnad.
Nope, chefen tog oss "som gisslan" o vi skulle peka ut brottsplatsen = högen med skivorna. Det var billiga skivor men det hade letat sig in två st GOLDEN* (vår + en till) bland de övriga skivorna, och det enda sättet att se skillnad var med streckkodsläsare.

*GOLDEN, eller mer autentiskt på skånska, GÅÅÅLDEJN, är avsikligt med stora bokstäver, varje gång chefen sa ordet gick han upp 30dB i röststyrka och toppade blodtrycksmätaren.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Historien som du beskriver #1 känns ju så klart beklämmande men inte på något vis som att Bauhaus har "fulat sig" mot dig utan mer dåliga rutiner på dom olika systemen. Beställ på nätet med leverans nästa gång så slipper du detta?
Hur orkar du åka och hämta sten så många gånger när du mot några hundralappar får du allt hem i ett svep?

Jag måste faktiskt säga att jag är SUPERNÖJD med Bauhaus. Jämför man med t.ex. Jula/Biltema (dålig jämförelse så klart eftersom det är "plojbutiker" men ändå) så får man riktigt bra service till ett bra pris. Visst kanske mindre byggvaruhus är smidigare men där är det också dyrare och sämre sortiment. Har gjort många reklamationer genom åren på Bauhaus och dom har alltid varit förstående och ersatt mig.
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Förutom att jag delar din uppfattning om Bauhaus, så blir jag så nyfiken på ditt beteende att ändå åka tillbaka gång efter gång;)
Jag har byggt och byggt om fyra hus - och när det gäller byggvaruhus så är min erfarenhet att de som har trevligast, mest engagerade och kunskapsfokuserad personal är Hornbach (ja, jag exkluderar nu proffsbygghandeln - som inte alltid hanterar privatpersoner på bästa sätt)



M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Bauhaus är fruktansvärda, om man behöver prata med någon. Kan ta 90 minuter att korrigera ett prisfel på 30 kr.. Bra utbud och bra priser annars, så jag åker tillbaka ofta.
Upplever att Sisjön är betydligt bättre än Bäckebol för övrigt.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Jag tror att det stora felet vissa här gör är att de förväntar sig att personalen ska ha någon som helst kunskap om de produkter de säljer. Om man vänjer sig av med den missuppfattningen har Bauhaus ett stort sortiment till bra pris. (om man nu kan hitta prylarna och få besked om vad de kostar)... :rolleyes:
 
  • Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Jag tillhör dem som inte har något negativt att säga om Bauhaus. Det är det ställe jag oftast åker till. Var där senast i dag. Ingen av de 9 st varor på 3056 kr var felmärkt.
 
  • Gilla
1alexander
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.