När kassörskan lyfter luren ska man genast byta kö. Orsaken till kassörskornas telefonsamtal är den undermåliga prismärkningen och så har man skapat en ond cirkel som kunderna får lida för.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Syrran skulle köpa lite enkla avloppsdelar till ett köksvattenlås, hade gett hon en lista på grejorna men den "hjälpsamma" expediten sa att det inte gick att ha det så så hon kom hem med en påse som skulle ha fixat det men med delar för många sköna kronor dyrare än min lista. Blev en resa till dit helt i onödan sur som en citron....
 
P
Ja det är fan ett mirakel hur en så stor kedja kan vara så förbaskat dålig. Lika illa i södra Stockholm. Fyra minuter längre bort med bil så ligger Hornbach som är betydligt bättre, det kan vara den kortaste vägen mellan helvete och himmel. Som korpen vs. allsvenskan.
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
Bauhaus i Löddeköpinge fungerar ofta bra. Har inte upplevt att priser inte stämmer och de få gånger jag nyttjat prisgaranti har det gått smidigt. Finns en kille som är extra bra på att hjälpa till med olika saker jag frågar om.

Och senast jag var där ville jag lämna tillbaka stora skruv jag köpt på lösvikt, fick besked att de egentligen inte tar tillbaka lösvikt men fick ändå pengar tillbaka.

Bauhaus Uddevalla däremot är jag inte pigg på att handla hos. Det har krånglat när jag köpt en del reglar, både att få ned dem från översta hyllan och även fått vänta lääänge utanför kassan för att priset inte var inlagt. I Uddevalla handlar jag numera trä hos Beijer. Det är lätt att hämta det man behöver och de har många olika dimensioner.
 
  • Gilla
Credde
  • Laddar…
T
Med tiden vet man vilka av kassörskorna som har bra koll på sortimentet och alltid är snabba och smidiga på att lösa ev problem, väljer därför de kassorna även om de kanske har längre kö, har "betalt" sig hittills.

Prisgaranti och andra kundtjänstärenden är alltid helt sinnessjukt långsamma dock.
 
Hände mig nyligen, skulle köpa röjsåg nersatt ifrån 3999:- till 3499:- kommer till kassan ”blipp” 3999:- jag ifrågasätter priset och hon får ringa på en annan eftersom detta är inte hennes ”avdelning” det första hon säger i telefon ”en kund ska köpa en ”gullsåg” lång kö var det också alla frusta och suckade,. Aldrig mer Bauhaus
 
T
För att inte tala om snabbkassorna, dom är på en som en jävla hök, som att man per automatik skall stjäla!

underbemannade till förbannelse och oftast trött och otrevlig personal. Börjar dock inse att detta beror på ledningen.
 
Fairlane
Undviker Bauhaus, mest pga personalbristen.


Skulle förn någraår sedan köpa vanligt enkelt parkettgolv, trestavig ek. Det låg dock på en hylla 5 meter upp, så jag behövde hjälp av någon med truck. Efter 15 minuter kom någon förbi, men hon jobbade inte på den avdelningen så hon kunde inte hjälpa mig. Lovade dock att ringa efter någon. Efter dryga halvtimmen gav jag upp. Åkte till Silvan Bygg (finns inte kvar längre). Jag hann knappt fram till avdelningen med golv innan jag hade någon där.som hjälpte mig, lastade även på vagnen och hjälpte mig sen in med grejerna i bilen. Samma pris...

Prisgaranti är.såklart bra, men att vänta 30 minuter för att få något 100 kr billigare för jag inte om, även om det var bra procent.

Hornbach har 3 ggr så mycket personal, som dessutom är kunnig och inte kostar det mer heller.

K-RAUTA i Kungens Kurva hade två personer som var riktigt bra på färgavdelningen, så där handlade jag en del.
 
A
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.

Låter som Bauhuas Bäckebol, fått totalt psykbryt där 2 gånger...
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Jag har vid flera tillfällen stått i lååång kassakö på Bauhaus, typ kö genom hela varuhuset, en kassa öppen. Men för ovanligheten gott om personal som dräller omkring och inte gör något. Då har jag bara släppt mina varor på golvet i protest och gått ut.
 
  • Gilla
KireNoj
  • Laddar…
En handlar på Bauhaus mot deraa konkurrenters priser, diskussioner om priset är syftet...
 
Bor strax norr om GBG och undviker Bauhas - strular alltid oavsett butik. Gott om personal men de är i allmänhet mycket juniora och okunniga (iofs inte deras fel).
Hornbach - mycket kunnig och hjälpsam personal. Synd att det bara finns en i Göteborgsområdet!
Skall jag köpa el eller VVS-grejer så funderar jag inte ens på att åka nån annanstans...
 
H
Att priset inte stämmer gäller fler än Bauhas. Finns några trådar här på Byggahus om t.ex Byggmax. Lokala priser osv.

Jag brukar köpa på nätet och välja hämta i butiken. Går snabbt och priset blir rätt
 
  • Gilla
ErikFalken
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Jag håller med dig till 110%. I början av vår renovering köpte jag nästan allt på Hornbach på Hisingen. Men det är ju en bit att åka tyvärr. Hornbach i Sisjön istället för Bauhaus hade varit guld, men men. Frågan är om det finns utrymme i konkurensen med ytterligare en bygghandel i Sisjön och dess närhet. Både Sylvan och Beijer fick ju lägga ned, på Byggmax är det ganska lite folk, mest utlänningar som som handlar virke till altanbyggen åt kunder. K-Rauta Eklanda var ett tag sedan jag besökte men med deras prissättning så lär dom tappa ganska mycket kunder till Bauhaus, tyvärr.
Beijer har ju öppnat i Mölndal.
Fått grymt bra service där och bra ordning och reda. Dock rätt liten butik.

Edit: Och längre ner i tråden såg jag att du redan hade hittat dit =)

Och för övrigt håller jag med om Bauhaus, sätter aldrig min fot där
 
Handlar ganska mycket på Bauhaus i Malmö (Svågertorp). Vet ju vad det är jag ska ha så det brukar sällan vara några problem. Har aldrig upplevt att det varit några större problem med priserna. Oavsett brukar det lösa sig och Kundservice har alltid varit behjälpliga. Alltid väldigt bra service och kunnig personal i färgdisken dessutom.

Mycket gnäll i denna tråden. Det finns ju en viss typ av människor som har problem oavsett var de handlar, men det måste ju vara fel på butikerna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.