Vettigt kit?
Reaprisetikett för Makita kombokit DLX2189TJ med borr/skruvdragare och slagborr, med tillhörande verktygslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vettigt kit?
[bild]
Kostar 4260kr på bauhaus hemsida...
 
  • Makita verktygspaket med borrskruvdragare, slagskruvdragare, batterier och laddare visas på Bauhaus hemsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Prismatcha Bauhaus mot Bauhaus?
 
  • Gilla
  • Haha
Fredandel och 6 till
  • Laddar…
Nån som har erfarenhet av 18v sticksåg? Verkar som att DJV181/182 har snarlika specifikationer. Vad skiljer dem åt (utöver formen)? Vilken ska man ha?
 
Vet detta är avhandlat tidigare, men i korthet är 181:an en smidigare maskin med lägre tyngdpunkt och bättre stabilitet. 182:an är klumpigare så den kan lätt bli vinglig och ostadig.

Jag har 181:an och är skitnöjd med den.
 
  • Gilla
rindler
  • Laddar…
R rindler skrev:
Nån som har erfarenhet av 18v sticksåg? Verkar som att DJV181/182 har snarlika specifikationer. Vad skiljer dem åt (utöver formen)? Vilken ska man ha?
Utöver formen är det inte som skiljer 181 och 182.
 
  • Gilla
rindler
  • Laddar…
hejsan svejsan.
fick en DMR112 när jag fyllde år. verkar vara bra grejer. smidig!

vad är skillnaden mellan dmr107/108?

är 112 en gammal modell?


ser att det finns dmr200 men den har väl ingen radio...
 
P pianist skrev:
hejsan svejsan.
fick en DMR112 när jag fyllde år. verkar vara bra grejer. smidig!

vad är skillnaden mellan dmr107/108?

är 112 en gammal modell?


ser att det finns dmr200 men den har väl ingen radio...
Stämmer att dmr200 och 202 inte har radio utan är enbart högtalare. Finns 3,5mm jack, blåtand och usb men är inte säker på om det går att spela upp musik via usb eller om det bara är för laddning.
 
R rindler skrev:
Nån som har erfarenhet av 18v sticksåg? Verkar som att DJV181/182 har snarlika specifikationer. Vad skiljer dem åt (utöver formen)? Vilken ska man ha?
Jag har 181:an (detta då jag gillar att hålla sågen upp och ner) och tycker den är helt ok även om bladstyrningen inte kan mäta sig med ex. Bosch. Även min gamla Festool PS300 var betydligt bättre på att kontrollera bladet. Dock oerhört smidigt med batteridrift..
 
  • Gilla
rindler
  • Laddar…
181:an äger.
Bladstyrningen är bättre på Festool men är ivägen när man ska se.

//AA
 
  • Gilla
ZekeG och 1 till
  • Laddar…
Köpte en DDF 483 för en dryg månad sedan och är så nöjd med den!
Byter köket och bygger ut vinden för tillfället och den lilla smidiga maskinen är underbar att arbeta med. Ytterst kompakt och tillräckligt kraftfull!
Parar ihop den med slagmaskinen dtd153. En bra kombo!
Sneglar på en ny sticksåg.. borde man köpa...
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Har roat mig med att bygga två arbetsbänkar. I den ena har jag byggt in min nya bordssåg (2704).
Problemet är...
Jag har gjort hål i väggen bakom sågen, för att kunna ansluta grovdammsugaren (Kärcher WD 6 Premium).
Hålet på själva bordssågen är dock gigantiskt.
Någon som har tips på vad för typ av adapter jag bör köpa?
Den till dammsugaren är för liten och den till sågen är för stor, vilket får till följd att det kommer spån och damm överallt.
Någon...?

Egenbyggd arbetsbänk med inbyggd Makita bordssåg och verktygshyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Egenbyggd arbetsbänk med inbyggd Makita bordssåg och hål för dammsugaranslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hembyggd arbetsbänk med inbyggd Makita bordssåg och ansluten dammsugarslang, verktyg och material i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Har roat mig med att bygga två arbetsbänkar. I den ena har jag byggt in min nya bordssåg (2704).
Problemet är...
Jag har gjort hål i väggen bakom sågen, för att kunna ansluta grovdammsugaren (Kärcher WD 6 Premium).
Hålet på själva bordssågen är dock gigantiskt.
Någon som har tips på vad för typ av adapter jag bör köpa?
Den till dammsugaren är för liten och den till sågen är för stor, vilket får till följd att det kommer spån och damm överallt.
Någon...?

[bild]

[bild]

[bild]
Vilka dimensioner är det på de olika rören? VVSdela brukar fungera bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.