bax bax skrev:
Blev dock ännu mer fundersam då jag såg inlägget om "cykeltävlingen", men jag har ju ingen aning om vad det inlägget menar, det kan ju vara ett internskämt jag inte hängt med på.....
Han är aningen novis fortfarande så Cykelvasan har han nog inte ens med i femårsplanen. Dock brukar han o jag tävla mot varandra i diverse saker så nu när han köpt en cykel så hetsar jag honom lite att vi ska rejsa mot varandra, det var det "cykeltävlingen" syftade på.

mattiasp mattiasp skrev:
Men han har en räsercykel som @Ola C är avundsjuk på och trånar efter.
Ja den e grym:geek:.
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Ok, då var det en look-a-like.
 
Städning avslutad!
Åter en fungerande bod!
Blev några meter hyllplan ledigt som skall fyllas med sällansaker från ”Snickerboa”!
Så kan det gå när lusten faller på!

 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Grovkapat panel och måttat bitarna med talmetern ..:oops:

Vitmålade träpaneler bredvid en talmeter och kap- och geringssåg på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
tobben87 och 7 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Grovkapat panel och måttat bitarna med talmetern ..:oops:

[bild]
Bättre det än den bänkskivebit som står här i boden och skäms, 11år senare.. :crysmile:(y)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Grovkapat panel och måttat bitarna med talmetern ..:oops:

[bild]
100mm diff?

Har gjort sånt...
 
Byggt färdigt en enkel vagn för att förvara skivmaterial o diverse virke, förvaring av lite hemlösa tvingar fick jag på köpet.. :)
 
  • Enkel vagn för förvaring av skivmaterial och virke med tvingar hängande på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hembyggd förvaringsvagn på hjul i ett verkstadsutrymme, designad för att förvara virke och plattmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jckssn och 4 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Snällt av er båda men har hittat något som gör både stavar och cyklar överflödiga — numera kör jag bara bil!

Perfekt sätt att hålla blodtrycket uppe; alla kålhuven — särskilt såhär i semestertider — som är ute på vägarna och behöver sättas på plats gör att en massa muskler aktiveras. Tuta, gasa, helljusblinka, visa fingret, köra om trots att man har möte med en timmerbil, svänga in framför en bromskloss och tvärbromsa för att visa att den jävla idioten ska sluta krypköra, krampaktigt i raseri hålla i ratt och växelspak — det blir massor med både statisk och
dynamisk träning. Med mera...

I jämförelse är simning som att köra höga knäuppdragningar! :D
//Ronnie
Ursäkta oerhört offtopic, men ett tips i all välmening: köp en långsammare bil. Jag insåg själv att jag inte blir lycklig av att köra runt med ett antal hundra hästar och konstant förbannad och aggresiv. Jag uppgraderade till det slöaste och minsta jag hittade och glider nu oftast runt lugnt och fint och är hur glad som helst i mina 69 pållar på 800 kilo bil. Som en bonus kan ju nu sitta och skratta åt alla de tragiska som i sina stora sorgliga bilar ligger fem meter bakom bilen framför och med blodådrorna som ormar i pannan hysteriskt jagar en hjärtinfarkt för att vinna tre minuter på en halvtimmes körning. Bara ett tips. Livet är bättre i högerfilen.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Stiftet och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bättre det än den bänkskivebit som står här i boden och skäms, 11år senare.. :crysmile:(y)
Jag kan ha en sån jag också...
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
J jonko skrev:
Jag kan ha en sån jag också...
Har gjort samma misstag ett flertal gånger. Dock "bara" på panelvirke och eventuellt trallvirke också.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Hur många gånger har man inte sågat och fått n*2 m när man kört med tumstock för att man sågat vi fel streck? Kryssar alltid dessa nu ;)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hur många gånger har man inte sågat och fått n*2 m när man kört med tumstock för att man sågat vi fel streck? Kryssar alltid dessa nu ;)
Helt rätt!
Gardera alltid med kryss!
Kostar gratis!
 
Ringar alltid in strecket som ska kapas efter!
Men det skyddar ju inte mot talmeterns 10cm fel...
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Har skaffat en tumstock som är 2.40 (för att slippa just detta i-landsproblem när man hanterar skivor som ju ofta är 240) - men det tar lite tid att vänja sig vid att en tumstock är mer än 2 m...
Och talmeterns exakt 10 cm fel är ju en riktig klassiker (har själv utfört den manövern ett antal ggr...:rolleyes:)
 
Någon som någonsin behövt en sån här?
Schematisk ritning av en ovanligt utformad träbit med markerade såglinjer.

Men sågat till en sån här?
Svartvit illustration av komplicerad utskärning eller sågning i trä, möjligt byggprojekt.

:lying::oops::lying::oops::mad:
 
  • Gilla
  • Haha
jeppe42 och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.