Det gick inte att känna något chip, och när den dog måste man ju fatta något beslut om vad man ska göra med den. Det fick bli sista vilan, sommar och värme ni vet.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Chippet är ju typ 3mm.
 
Mikael_L
kashieda kashieda skrev:
Om någon av våra tjejer skulle försvinna skulle vi nog må lite bättre om vi fick reda på att de hittats.
För ett antal år sedan så låg det en påkörd och av allt döma död katt mitt på vägen, på "min" körbana.
Jag väjde undan, men insåg direkt efter, just som du skrev, att ägaren vill säkert dels veta vad som hänt och helst slippa se sin katt som ett utplattat roadkill lite senare. :cry: Detta var precis bredvid ett singulärt hus längs vägen.

Så jag stannade till och gick tillbaka och tog katten av vägen och lade den vid infarten, vid postlådan (katten var i väldigt "fint skick":rolleyes: , måste blivit träffad, inte överkörd). Det var ingen hemma när jag knackade på, så jag återkom någon dag senare och berättade så de skulle veta varför katten låg bredvid deras brevlåda.
För ett ögonblick blev jag plötsligt rädd att de skulle tro att det var jag som kört på, hade inte tänkt i de banorna tidigare.

Men de verkade dock tacksamma över min omtanke och nämnde också att de visste att katten hela tiden höll på och passerade vägen (90km/h) så de har bara väntat att förr eller senare så skulle det hända.
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
Lady Xena hittade sig en kattong
 
  • Långhårig katt vilar bekvämt i en öppen kartong på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Carro_D och 10 till
  • Laddar…
Sonen ska flytta till sin nya lägenhet, med kattungen, blir lite ensamt utan den. Vi har ju Sally och Rocco kvar, men ändå..
Kattunge med blå ögon och brun-vit päls sitter på en grå kudde framför en blå soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
Middagsdags.
Tre katter äter från matskålar i en rad längs en vägg med radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dhle och 19 till
  • Laddar…
Gick det så fort? Toleranta katter:cool:
 
Maine Coon är kattvärldens vänliga Jättar. Men det finns förstås undantag. Min hona Xena är väldigt revirstark trots hon är kastrat, detta leder till att hon gärna fräser och markerar detta. Ymer däremot, han är som en nallebjörn och väääldigt dumsnäll och låter sig hunsas av Xena

Stefan: När man ser ocicat-kattunge jämte MCO är det först då man inser vilka stora "monster" man har:rofl: eller när dom tar sats från ett bord och landar på magen när man ligger i soffan och tappar andan en stund.
 
  • Stor Maine Coon-katt med vit och röd päls sitter på trägolv bredvid en öppen kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Får hjälp att byta påslakan
Katt hjälper till att byta påslakan genom att bita i hörnet av det vita lakanet på en säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vilket i och för sig är bra då jag i sann Byggahus-anda skulle lära mig förkroppa lister och slant lite med kniven
Ett finger med ett plåster och en lätt blodgenomträngning, en olycka vid hantverksarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Katt tittar fram genom ett fönster i en dörr, endast huvud synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittut!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 16 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
[bild] Tittut!
".. hallå.. HALLÅÅÅÅÅ ni har glömt mig.. varför är du därinne? och jag här.. hallåååååå.. "

;)
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Eller så kan man ha hunden som extravärme/kudde Hund sover på kudde med en katt intill, inne i ett mysigt vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tallguy196 och 9 till
  • Laddar…
Hur är det, söker Familjen Annorlunda deltagare fortfarande? :rolleyes:
Pojke ler medan han öppnar en Babybel-ost bredvid en nyfiken ljusorange katt i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hur är det, söker Familjen Annorlunda deltagare fortfarande? :rolleyes:
[bild]
Vadå, alla gillar väl pastej.. utan att vara annorlunda? eller vad menade du.. *ser inge konstigt* ;):thinking::D
 
  • Haha
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vadå, alla gillar väl pastej.. utan att vara annorlunda? eller vad menade du.. *ser inge konstigt* ;):thinking::D
Han är go Bärra, väldigt social och lite hungrig ;)
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.