Festool Domino DF 500 Q fräsmaskin och tillbehör i en öppen låda med informationsblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter ett halvår av letande efter en Domino till okej pris så fick jag äntligen napp! Tillsammans med en låda full av dominos kan jag nu börja lära mig att använda en ny maskin
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Inte så mycket verktyg men väl nya slipband till bandslipen. Är lite udda dimension, 63x1000mm. Dock måste jag bygga om anhållet då nuvarande inte går att vinkla som jag vill.

Nya slipband till bandslip med udda dimension 63x1000 mm och ombyggnad av anhållet behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
[bild]
Efter ett halvår av letande efter en Domino till okej pris så fick jag äntligen napp! Tillsammans med en låda full av dominos kan jag nu börja lära mig att använda en ny maskin
Det där är väl dessutom den äldre med bättre ”guide pins”?

Köpte min ny för 1,5 år sen, blir först nu i vinter jag har ett lite större projekt åt den
 
Jckssn Jckssn skrev:
Det där är väl dessutom den äldre med bättre ”guide pins”?

Köpte min ny för 1,5 år sen, blir först nu i vinter jag har ett lite större projekt åt den
Jag vet ärligt talat inte. Det blev ett snabbt köp då en firma lades ned och jag fick köpa maskinen och en full låda domino för 6000kr.

Vad är det som skiljer med "guide pins" mellan modellerna?
 
Denniis Denniis skrev:
Jag vet ärligt talat inte. Det blev ett snabbt köp då en firma lades ned och jag fick köpa maskinen och en full låda domino för 6000kr.

Vad är det som skiljer med "guide pins" mellan modellerna?
De gamla pinsen går in i ett fräst hål vilket är smart om man till exempel vill göra en radda hål efter varandra. De nya har större plastpaddlar istället.
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
Jag sprang bokstavligt talat på denna Makita skruvdragare (DDF482RFEB) på Jula idag och den fick följa med hem för en funderare iallafall. Ordinarie pris 2499:- men nu 1799:-. Jag förstår ju att den inte är ur proffsserien men känns gedigen och har bra spec. Någon som vet nåt eller har erfarenhet och kan dela med sig? Knapphändigt med information på nätet annars.

008878.jpg

https://www.jula.se/catalog/verktyg...Y9GxV8YmwGXN_2JSUgRoCIlcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Den jag hade i firmabilen höll länge med lite ovarsam behandling ibland. Gillade den men nu är den död tror jag. Gillar denna typen av makitaväskor bättre än de nya. De nya håller sämre och är jobbiga i låsen enligt mig.

H hellgun skrev:
Jag sprang bokstavligt talat på denna Makita skruvdragare (DDF482RFEB) på Jula idag och den fick följa med hem för en funderare iallafall. Ordinarie pris 2499:- men nu 1799:-. Jag förstår ju att den inte är ur proffsserien men känns gedigen och har bra spec. Någon som vet nåt eller har erfarenhet och kan dela med sig? Knapphändigt med information på nätet annars.

[bild]

[länk]
 
  • Gilla
hellgun
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
[bild]
Efter ett halvår av letande efter en Domino till okej pris så fick jag äntligen napp! Tillsammans med en låda full av dominos kan jag nu börja lära mig att använda en ny maskin
Välkommen in i familjen! Otroligt bra maskin.
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Välkommen in i familjen! Otroligt bra maskin.
Maskinen fungerar även väldigt bra till att fräsa avlång uttag till olika projekt.
Har använt den till mina fräsbyggen och min Moxon.
Dag

Verktyg för att fräsa avlångt uttag i trä, använt i ett snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träverk med frästa avlånga uttag och tvingar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool Domino fräsmaskin och hörselskydd på arbetsbänk med avlånga träuttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träplatta med uppradade fräsdelar och spännverktyg på ett arbetsbord med hålmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trä Moxon-skruvstäd med frästa avlånga uttag på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Maskinen fungerar även väldigt bra till att fräsa avlång uttag till olika projekt.
Har använt den till mina fräsbyggen och min Moxon.
Dag

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Smidigt! :)
Ska faktiskt ta tag i att bygga eget fräsbord under höst/vintern, då kan nog dominon komma till användning :)
 
Idag blev det en krysslaser från Bauhaus.
 
  • Skil krysslaser med röda laserljus projicerade framåt, monterad på justerbart stativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
Smidigt! :)
Ska faktiskt ta tag i att bygga eget fräsbord under höst/vintern, då kan nog dominon komma till användning :)
Helt klart!

Det blir en spännande resa du har framför dig!
Vill du ha lite inputs så hör av dig, jag har byggt tre olika.

Dag
 
Fick låna ett par sådana här för ett tag sedan och blev väldigt förtjust så när vi passerade verktygsboden var det dax för stopp vid godisbutiken :love:

Två nya Irwin Quick-Grip skruvtvingar på ett slitet träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Inte idag men i veckan...
En helt ordinär gruskratta.

Ja den förra var av helt plötsligt och yngsta sonen hade ingen aaaaaning.. :thinking:
En ny gruskratta från Fiskars lutad mot en brun soptunna på en grusgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

219:- på Byggmax medans Hedins ville ha närmare det dubbla. :rolleyes:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inte idag men i veckan...
En helt ordinär gruskratta.

Ja den förra var av helt plötsligt och yngsta sonen hade ingen aaaaaning.. :thinking:
[bild]
219:- på Byggmax medans Hedins ville ha närmare det dubbla. :rolleyes:
Jag har köpt en sådan här den håller! Men den kanske är för klumpig när man bara krattar.
Robust lövräfsa med långt gult skaft och bred metallhuvud, isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.