K Krigar1 skrev:
Hej,
Två frågor, går det ställa in att så att man nattetid endast får notis från tex inomhuskameran, då jag är rädd att utomhus kameran kommer fånga relativt mycket djur.
Och kan man isf få larmet att gå direkt om inomhuskameran startar?

Har pro 2 kameror och har tänkt köra ström till båda hela tiden.
Ja, det går utmärkt. Skapa först alla typer av "läge" du vill ha. Det är i läget du anger hur kameran ska agera vid rörelse och/eller ljud. Länka sedan in dem i läget "schema" med de tider du vill ha dem igång. Ett läge kan länkas in under fler än en tidsperiod under dygnet.
 
Har nu tagit ett provabonnemang (Arlo Smart Premier) och la till aktivitets-zoner för
att slippa diverse oönskade rörelser. Det verkar dock som om kameran inte bryr sig
om zonerna, för den spelar in allt som rör sig - även det utanför zonen.

Nåt jag missat ?

mvh/ Moribusken
 
M Moribusken skrev:
Har nu tagit ett provabonnemang (Arlo Smart Premier) och la till aktivitets-zoner för
att slippa diverse oönskade rörelser. Det verkar dock som om kameran inte bryr sig
om zonerna, för den spelar in allt som rör sig - även det utanför zonen.

Nåt jag missat ?

mvh/ Moribusken
Ja, jag tror det. Det är inte inspelning som förhindras, det är larm. Första måste kameran spela in för att intelligensen ska kunna avgöra om rörelsen var inom eller utom zonen för larm.
 
HenFre HenFre skrev:
Ja, jag tror det. Det är inte inspelning som förhindras, det är larm. Första måste kameran spela in för att intelligensen ska kunna avgöra om rörelsen var inom eller utom zonen för larm.
Ok, då förstår jag :) Det som förbryllar dock hur detta skulle spara på batteri? Kameran gör väl samma sak nu som innan jag skaffade abonnemang, förutom att skicka en push då? Trodde det var inspelningarna som drog ström....?
 
M Moribusken skrev:
Ok, då förstår jag :) Det som förbryllar dock hur detta skulle spara på batteri? Kameran gör väl samma sak nu som innan jag skaffade abonnemang, förutom att skicka en push då? Trodde det var inspelningarna som drog ström....?
Har jag verkligen skrivit någonstans att zoner sparar ström? Minns inte och hittar inte någon sådan kommentar.
 
HenFre HenFre skrev:
Har jag verkligen skrivit någonstans att zoner sparar ström? Minns inte och hittar inte någon sådan kommentar.
Vet inte om du skrivet det, men läste någon stans att anledningen till att man inte kunde aktivera zoner med batteridrift var att funktionen drog mycket ström. För att aktivera zoner kunde man ansluta kameran till 230V(utan "Arlo Smart") eller ta ett abonnemang och få "Arlo Smart" och zoner. Drog då slutsatsen att det var just "Arlo Smart" som sparade på batteritiden...så tolkade jag det jag läst iaf... men jag har haft fel förr... ;)
 
M Moribusken skrev:
Vet inte om du skrivet det, men läste någon stans att anledningen till att man inte kunde aktivera zoner med batteridrift var att funktionen drog mycket ström. För att aktivera zoner kunde man ansluta kameran till 230V(utan "Arlo Smart") eller ta ett abonnemang och få "Arlo Smart" och zoner. Drog då slutsatsen att det var just "Arlo Smart" som sparade på batteritiden...så tolkade jag det jag läst iaf... men jag har haft fel förr... ;)
Tror jag är en missuppfattning. Vad Arlo jobbat med är att få bort onödiga aviseringar/larm med hjälp av AI och zoner. Har själv problem med robotgräsklippare när vi är bortresta. Skapar många filmer.
 
Nu funkar Homekitt med Arlo Pro (y)
 
  • Gilla
prichard
  • Laddar…
Har problem till och från med en av mina Arlo Pro 2. Den hamnar i offline-läge och går inte att nå. Kan man på något vis fjärrstyra en omstart eller finns det något annat att göra om man är bortrest?

Den är ansluten till ström så det är inte batterirelaterat. Den sitter ute men under tak.
 
F f_spindel skrev:
Har problem till och från med en av mina Arlo Pro 2. Den hamnar i offline-läge och går inte att nå. Kan man på något vis fjärrstyra en omstart eller finns det något annat att göra om man är bortrest?

Den är ansluten till ström så det är inte batterirelaterat. Den sitter ute men under tak.
Vi har haft samma problem med våra kameror på senare tid. Problemet har känts ökande. Men så kom en uppdatering till basstationen för en vecka sedan och efter den installationen har problemet upphört.
 
HenFre HenFre skrev:
Men så kom en uppdatering till basstationen för en vecka sedan och efter den installationen har problemet upphört.
Vilket versionsnummer har du? Mitt är från slutet av juni. Jag har inte den nyaste sortens basstation, det kanske du har?
 
  • Skärmdump som visar programvarans versionsnummer 2.7.12_25660 och utgivningsdatum 06/27/19.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F f_spindel skrev:
Vilket versionsnummer har du? Mitt är från slutet av juni. Jag har inte den nyaste sortens basstation, det kanske du har?
Denna basstation har jag och detta versionsnummer:
Skärmdump visar enhetsinformation inklusive firmware-version och serienummer på en basstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HenFre HenFre skrev:
Denna basstation har jag och detta versionsnummer:
Jag har samma som dig, kollade på fel ställe förra posten.

Ska testa att sätta en smart wallplug på basenhetens eluttag så jag kan stänga av och sätta på den på distans, själva kamerorna verkar inte gå att starta om på distans.
 
F f_spindel skrev:
Jag har samma som dig, kollade på fel ställe förra posten.

Ska testa att sätta en smart wallplug på basenhetens eluttag så jag kan stänga av och sätta på den på distans, själva kamerorna verkar inte gå att starta om på distans.
Du behöver ingen wallplugg för att starta om enheten. Det gör du i appen. Skärmbild av app för att starta om ARLO Övervakning 1 utan wallplugg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
prichard och 1 till
  • Laddar…
Skärmdump av geofencing-problem med felmeddelande och inställning för liten radie på kartapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej jag försöker aktivera geofencing men när jag trycker på spara så får jag upp detta.

”Indata får inte vara mer än 32 tecken långt och får inte innehålla snedstreck”

Mvh Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.