169 037 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Kamerorna spelar in alla rörelser när läget aktiverat dem. Har inget med människa, djur, fordon eller övriga rörelser att göra. Det senare styr bara om du blir aviserad eller inte. Kolla verkligen att läget aktiverat kamerorna.M Moribusken skrev:Mina kameror har slutat reagera på rörelse. Inga inspelningar sen midnatt. Förutom att jag bytt app för två dagar sen, så har jag sen igår båda kamerorna anslutna till 230V. Har Smart abonnemang på båda kamerorna och allt utom "Rörelse" aktiverat. Har startat om basenheten men det fungerar ändå inte. Någon som har nåt tips?
mvh/ Moribusken
//Henry
Medlem
· Södermanland
· 192 inlägg
Hur kollar jag det? Har inte ändrat på några inställningar.HenFre skrev:
Medlem
· Södermanland
· 192 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 192 inlägg
HenFre - vred ut kameran tillfälligt så den kan se gatan utanför och fick precis en Push att en bil åkte förbi. Det konstiga är att den var utanför den Zon jag har satt upp i kameran. Borde jag inte bara få Push när kameran registrar rörelse i zonen?
mvh/ Moribusken
mvh/ Moribusken
Det är väl inget konstigt med det. Zonen är en inramad del av bilden, inte en inramad del av verkligheten. När du vrider kameran följer inramningen med. Zonen förblir samma del av kamerans bildyta vart den än pekar.M Moribusken skrev:
//Henry
Medlem
· Södermanland
· 192 inlägg
Inga rörelser registrerade idag heller, dvs efter 08:00. Inga push-notiser över huvud taget.HenFre skrev:
Medlem
· Södermanland
· 192 inlägg
Klart som korvspad att jag justerade zonen efter att jag vred kameran, men fick ändå push-notis om rörelse utanför utanför zonen. Trodde verkligen inte att det skulle vara så.HenFre skrev:
Det är väl något du får diskutera med Arlo då. Jag följer det inte så noga men har ingen anledning misstänks att det inte fungerar som det ska. Det vi kollar är att det filmar som det ska när vi är på tomten med kamerorna igång eller får ett oväntat besök och det gör det.M Moribusken skrev:
//Henry
Medlem
· Södermanland
· 192 inlägg
Tack för tipset! Ska skriva till supporten och kolla om dom har nån lösning. Återkommer om jag får veta nåt intressant.HenFre skrev:
Uppenbarligen är det inte bara jag som upplevt konstigheter med zoner och rörelsedetektering...
https://community.arlo.com/t5/Arlo-Pro-2/Arlo-Pro-2-motion-zone-issues/td-p/1702291
https://community.arlo.com/t5/Arlo-...14-1-0-2909-bfcf6-firmware/m-p/1721881#M33519
mvh/ Moribusken
Redigerat:
Hej
Har installerat Arlo pro ”nån äldre variant”
Men kamerorna är så sega man hinner gå förbi innan dom aktiveras. Har ställt dom på känsligaste men verkar inte bli bättre fick de utbytt men samma med denna ”nån nyare basenhet ” IR har hängt sig så allt blir rött men dom böt ut kamerorna även då.
Just respons tiden är dålig då man kan gå hela vägen till dörren ” 11m” och ibland startar den sista metern så man skymtar bara nån.
Dom verkar ta bäst i sidled och uselt rakt fram.
Tänkte köpa nyare modell och testa istället för annars är Arlo ett bra alternativ.
Några erfarenheter med Arlo Pro?
Men kamerorna är så sega man hinner gå förbi innan dom aktiveras. Har ställt dom på känsligaste men verkar inte bli bättre fick de utbytt men samma med denna ”nån nyare basenhet ” IR har hängt sig så allt blir rött men dom böt ut kamerorna även då.
Just respons tiden är dålig då man kan gå hela vägen till dörren ” 11m” och ibland startar den sista metern så man skymtar bara nån.
Tänkte köpa nyare modell och testa istället för annars är Arlo ett bra alternativ.
Jag har 10 st. kameror. Har inte alls din erfarenhet. Händer att man ska gå ut när kamerorna är igång och glömmer stänga av dem. Har flera kameror som ser dörrarna och man hinner inte slå igen dörren utan att komma på film de gånger som man kommer på misstaget precis när man öppnar. Men vi har två kameror på varje sida av huset och satt upp schemat så att kamerorna även triggar varandra. Missar sällan något. Mycket få filmer där orsaken inte är med på filmen. Även tjuvringande ungar som verkligen skyndar sig blir väldokumenterade. Däremot när man kopplar upp med telefonen för att titta direk via kamerorna tar det en liten stund. Då kan man missa händelsen.T Tommy79 skrev:Hej
//Henry
Är det Orginal Arlo 720P så löser de ut lättare i vågrätt övervakning mao försök att filma individen från vänster till höger i bild.T Tommy79 skrev:Hej
IR filtret kan du fixa med antingen en annan kamera eller magnet som du för undertill, jag har nämnt det tidigare.
Ja det är ett arlo 720p de funkar jättedåligt just att man gå fram 1m framför då aktiveras kameran. Så är man lite rask i benen missar den heltBanvaktarn skrev: