13th Marine 13th Marine skrev:
Jag kanske skulle börja sälja den :thinking:;)
Prova. Enda sättet att få reda på om det lyckas. En dag när du sitter där ångrar du inte vad du gjorde. Bara vad du inte gjorde...

Stort lycka till /T
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Prova. Enda sättet att få reda på om det lyckas. En dag när du sitter där ångrar du inte vad du gjorde. Bara vad du inte gjorde...

Stort lycka till /T
Ge mig nu inte idéer, jag har inte tid för alla jag hittar på...

(Jag har redan funderat på hur man lättast producerar den rationellt, undrar om man kan köra en Kickstarter på det, får kolla om det finns något liknande redan)
 
  • Gilla
Rönnis
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ge mig nu inte idéer, jag har inte tid för alla jag hittar på...

(Jag har redan funderat på hur man lättast producerar den rationellt, undrar om man kan köra en Kickstarter på det, får kolla om det finns något liknande redan)
Du ritar den så du utsågningen att vara spegelvänd. Dvs varje utsågning ger två bitar. Sen skaffar du en cnc-fräs och goes bananas?
 
  • Gilla
VidarH och 1 till
  • Laddar…
Pysslat med lite allt möjligt, avrostat alla svetstvingar i Hessa, målat några handtag röda och allmänt städat och organiserat om i verkstaden (nu är det bla. 100 % mer Arboga!) :D
Den här panzarwagen blir jag dock inte klok på hur jag ska passa in :thinking: @Frustrator ?
Grön arbetsbänk med tung maskinutrustning i en organiserad verkstad med rödmålade handtag som hänger utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Pysslat med lite allt möjligt, avrostat alla svetstvingar i Hessa, målat några handtag röda och allmänt städat och organiserat om i verkstaden (nu är det bla. 100 % mer Arboga!) :D
Den här panzarwagen blir jag dock inte klok på hur jag ska passa in :thinking: @Frustrator ?
[bild]
Vad? Syns ju tydligt att det finns floorium precis innanför dörren. Gör ju så inga obehöriga klampar in i verkstan och städar om den står strategiskt placerad där.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vad? Syns ju tydligt att det finns floorium precis innanför dörren. Gör ju så inga obehöriga klampar in i verkstan och städar om den står strategiskt placerad där.
Jo det är klart, skulle kunna bulta fast lavetten i betongen. Laddad med keramisk 36 grit 75x2500 så är den pansarbrytande för det mesta som rullar mot den.
En bandslip på en metallavett utomhus, med en sandpappersrulle och skyddshölje märkt KEF.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frågan är väl snarast om jag har hjärta att ha den utomhus :cry: Och om jag verkligen kan rationalisera två bandslipar.
 
nanowire nanowire skrev:
Och om jag verkligen kan rationalisera två bandslipar.
Självklart. Du har ju olika slipband på dem?
 
  • Gilla
Rickie och 2 till
  • Laddar…
Farmor 80+ började få problem att använda trappan till altanen som farfar byggde av drivved när de flyttade in -76.
Altantrappa av drivved framför dörr med plant avsattningsplan och vinklad för enklare tillgänglighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick nöjet att bygga en ny, valde att göra ett plan utanför så att man inte behövde kliva över tröskeln och ned ett steg samtidigt. Vinklad i den riktning man normalt går.
Nybyggd trätrapp utanför dörr, anpassad för äldre, med ett plant vilplan och utan trösklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verktyg:
Gerkap
Sticksåg
Skruvdragare

Nu vill jag ta ett dopp!
 
  • Gilla
kashieda och 17 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Dina fina verktygskrokar vill jag piratkopiera, så du får betalt i ett välmenat tips istället: Åk tillbaks till din farmor och sätt upp ett räcke med! Det går fort när benen börjar bli dåliga och det är inte alla som vågar be om hjälp i tid.
 
  • Gilla
S_B_O och 8 till
  • Laddar…
Så länge jag får en bild på dig kopierandes dem i piratutstyrsel så är jag nöjd.

Jag tänkte först sätta räcke men hittade ingen bra lösning direkt, men har en fundering på att komplettera med det sen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Så länge jag får en bild på dig kopierandes dem i piratutstyrsel så är jag nöjd.

Jag tänkte först sätta räcke men hittade ingen bra lösning direkt, men har en fundering på att komplettera med det sen.
Jag gjorde Sveriges fulaste räcke eftersom det var uppenbart att det fanns ett behov. Trots att det är fult som stryk så fyller det sitt syfte och jag slapp skruva i väggen / få ett räcke utåt som skulle ha varit opraktiskt. Kanske kan mitt livs första snickarförsök kan ge dig inspiration till nåt som faktiskt är snyggt, inte bara praktiskt. Din trapp är ju snygg. (Jag älskar dina verktygskrokar!)

Hemmagjort trätrappsräcke med verktyg och byggmaterial på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jag har producerat ytterligare ett gäng kraftiga konsoler! Återstår bara osmofiering.
Nytillverkade träkonsoler på arbetsbänk redo för ytbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carro_D och 5 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Jag har producerat ytterligare ett gäng kraftiga konsoler! Återstår bara osmofiering.
[bild]
Bättre passform på denna omgången av infrästa plywood ser det ut som :)
"Bara" inlimmade eller skruvade med?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Bättre passform på denna omgången av infrästa plywood ser det ut som :)
"Bara" inlimmade eller skruvade med?
Nja, var nog nästan bättre förra gången faktiskt. Dessa spår är sågade och ståmjärnade istället för frästa. Har ingen vettig spånuppsamling på fräsen än så väljer hellre sågen då den producerar nästintill inget damm.

De är bara inlimmade!
 
Varmt ute idag så jag har gömt mig i verkstaden till och från. Planen var att städa sig fram till en vägg göra plats för en materialförvaring. Blev inte färdig...
Jag hittade däremot den här grunkan, vad är det för något och vad har man den till?
 
  • En metallgrön anordning med handtag och skala används för okänd funktion i en stökig verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.