Min gamla laser gick vidare i en fallolycka. Beställde bums en ny. Valet föll på Leica ännu en gång. Har verkligen saknat prickarna uppåt och nedåt.
 
  • Ny Leica laseravståndsmätare med tända gröna laserlinjer på mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Fick hem denna idag. Får se om den kan få ordning på kap- & gersågen jag köpt begagnat.
Var försiktig fort går hela dan åt och man är ändå inte riktigt nöjd och projektet är inte ens startat. Digitalt vinkelverktyg med en display som visar 88, 98 grader på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Fick hem denna idag. Får se om den kan få ordning på kap- & gersågen jag köpt begagnat.
Hittar man dom där i Sverige? Får bara träffar på amazon och eBay när jag söker..
 
S snajgel skrev:
Hittar man dom där i Sverige? Får bara träffar på amazon och eBay när jag söker..
Jodå, hyvlar.se samt swedendro har dem, förmodligen andra också. Andra märken (Axminster har jag för mig säljer dem som Trend också, men får reservera mig här) men alla ser likadana ut...

//Ronnie
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
Älskar Hultafors nya pennor, bättre än Pica!
Hultafors nya stiftpenna är jättebra ifall man inte utsätter den för smuts/damm/yrkesbruk.
Min kärvade igen efter en vecka :( .
Pennan från pica klarade sig bättre men det fodralet var betydligt sämre och hängde ständigt med pennan ur fickan.
 
  • Gilla
Brännis och 1 till
  • Laddar…
Fick hem ett gäng hörntvingar från Rutlands... Dock kom dom en helg försent, då dom skulle förenkla monteringen av CNC bordet. Men dom ska nog komma till pass ändå!

Hörntvingar på en arbetsbänk, avsedda för montering av CNC-bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Omonterat träramverk för ett CNC-bord i en verkstad, vilket väntar på hörntvingar för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 6 till
  • Laddar…
Masses Masses skrev:
Fick hem ett gäng hörntvingar från Rutlands... Dock kom dom en helg försent, då dom skulle förenkla monteringen av CNC bordet. Men dom ska nog komma till pass ändå!

[bild]

[bild]
Tittat på dem. Hur bedömer du kvaliteten? Rutland är lite svårt att handla från, ömson vin, ömsom vatten.
 
T Toddbertuzzi skrev:
Tittat på dem. Hur bedömer du kvaliteten? Rutland är lite svårt att handla från, ömson vin, ömsom vatten.
Fick dom igår kväll så har inte hunnit utvärdera ännu, återkommer :)
 
  • Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
richardtenggren
Kan vi inte få veta mer om CNC-projektet? :)
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Var försiktig fort går hela dan åt och man är ändå inte riktigt nöjd och projektet är inte ens startat. [bild]
Intressant pryl men den förutsätter väl att underlaget är i våg? Är det inte lättare med en digital vinkelmätare för att få det vinkelrätt?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kan vi inte få veta mer om CNC-projektet? :)
Jo om intresse finns så kan jag, lägga till det i Masse gone mental - tråden :)
 
  • Gilla
p.lundgren och 10 till
  • Laddar…
Rickard.
Utsättaren Utsättaren skrev:
Intressant pryl men den förutsätter väl att underlaget är i våg?
Nädå man nollar den på bordet innan så den mäter i relation mot bordet. Finns såklart massa andra sätt både bättre och sämre men det är jag inte rätt person på att svara vilka som är bäst.
 
Svetsmaskin TW220 på arbetsbänk med svetstillbehör och kablar, nyköpt via onlineauktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ebay-fynd. (Auktion)
Knappt 2000kr ny inkl frakt.
 
  • Gilla
nanowire och 7 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Var försiktig fort går hela dan åt och man är ändå inte riktigt nöjd och projektet är inte ens startat. [bild]
Vad heter dessa på svenska?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.