2. Doftmatta
Jag har ärvt en stugtomt och i sommar ska vi bygga.
Men maken säger ”Tack och hej” om där finns svärm av mygga.
Men kanske hinner vi klara bli
om vi använder Myggskydd från Ryobi.


M v h Monica Linell, Umeå
 
S
2. Doftmatta.
Varje sommar brukar vi, ett gäng grabbar från studietiden hyra stuga i Ångermanland några dagar. Varje år bunkrar vi upp med myggspiraler och myggljus men blir ändå helt sönderbitna. Skulle vara trevligt om det här kunde resultera i en mindre kliande vistelse.
 
2. Doftmatta

Till fjälls där vi åretruntcampar kan det ibland vara ohyggligt mycket mygg. Skulle vara kul att testa denna så att barnen kan vara ute på dagarna.
 
coconut
2. Doftmatta

Från att lämna en nästan myggfri plats till att hamna ute i skogen där myggen trivs. Hade ett myggskydd gjort hela skillnaden och möjligt att vara ute överallt på tomten!
 
Svar doftmatta

Skulle vara skönt att kunna sitta ute och äta med barnen och inte behöva ingå i näringskedjan själv!
 
D09
Svar 2 Doftmatta

Seriöst. Jag behöver denna för min och familjs överlevnad.

Har mer skyddsutrustning på mig när jag fiskar än när jag jobbar inom försvarsmakten och igår höll jag på att stryka med bara för att jag ville testa en metalldetektor utomhus :/
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Svar 2 Doftmatta

”Knott- och myggskydd som stöter bort insekter med hjälp av doftmattor; utan lukt, rök, eld, kladd och gaspatroner”

Denna vill jag ge till min dotter som fyller 12 på tisdag!!! Vi har byggt ett underbart fritidshus i gammal stil (”Nytorpet”) i min barndoms skogar mitt i Småland där jag och min fru vill vara så snart vi är lediga. Än så länge har vi inga problem att få med ungarna från stan men när äldsta tjejen nu närmar sig tonåren blir det nog lite svårare att få med henne. Hon reagerar också väldigt kraftigt mot myggbett som kliar i veckor (ibland månader!). Detta trots expert-behandling av mamma hudläkare... Vackraste tiden här i stugan är just nu innan midsommar då vi tyvärr oftast får hålla oss inne på kvällarna p.g.a. mygg och knott. Denna vinst skulle alltså bli en riktig fullträff för vår familj och särskilt för vår fina dotter!
 
  • Tre barn leker i en skottkärra framför ett rött fritidshus i en lummig trädgård.
Doftmatta.

Har en fru som myggbetten blir stora som handflator och svullnar upp som bara den. Med den här kanske sommarkvällarna han förlängas på altanen.
 
Svar. Doftmatta.

Barnen har så mycket blåmärken och skrubbsår så vill skona dom myggbett på det. Haha. 1,5år och 3 är dom.
 
BigR
2. Doftmatta

Vi har en Mosquito Magnet som inte räcker till för att hålla altanen i Stugan dräglig. Kan Ryobis Myggskydd fixa det så slår vi av gasmaskinen.
 
Svar 2.

Hade det varit myggor jag hade att göra med hade jag inte haft några problem. Knott däremot är helt tysta när de kryper ner i huvudet på oss här hemma. Vi har flyttat från altan och drar oss från att vara på våra sekundära uteplats för att det kliar så mycket när vi är där. Hade gärna provar ryobis knott (Och mygg) skydd.
 
Svar: 2 doftmatta

Både jag och mina barn är överkänsliga mot myggbett och vi har tyvärr fått undvika att semestra i de delar av landet där det finns risk förr myggor (utanför städer), Ryobis myggskrämma kan förhoppningsvis öppna upp mer övernattningar i naturen för oss.
 
Svar: 2

Skulle sitta fint på altanen som vi med svett och tårar lyckats knåpa ihop, men som tyvärr är väldigt populär bland grannskapets mygg!
 
2. Doftmatta.
Jag har alltid vart en extremt utsatt individ när det gäller mygg och knott. Är vi i ett sällskap så är det mig de där små insekterna drar sig till. Det hade ju vart underbart att för en gångs skull slippa få alla dessa bett om sommarkvällarna.
 
2. Doftmatta

Flyg din väg fula stygga mygga,
Min familj vill kunna vara på vår nybyggda brygga,
Till midsommarfesten vill vi vara snygga,
Kanske kan vi tack vare Ryobi inte detta uppdrag kugga!
Glad (myggfri)sommar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.