Avslutad: Njut av myggfria sommarkvällar med Ryobis nya Myggskydd!
Familj sitter vid utebord med Ryobi myggskydd på bord i trädgård.


Den här veckans vinst är en ny produkt från Ryobi, det batteridrivna myggskyddet RBR180013 som ger en myggfri zon på hela 20 m2. I vinsten ingår dessutom ett ONE+ 18V-batteri, laddare och refill av den aktiva skyddsprodukten. Myggskyddet har även en inbyggd LED-lanterna med tre ljusnivåer som skapar stämning eller lyser upp när du behöver bättre sikt. En 2-i-1-lösning för att både hålla insekterna borta samtidigt som du kan njuta av varma sommarkvällar även när solen gått ner.

Totalt värde: ca 1 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad är det som gör att myggen håller sig borta när du satt igång ditt Myggskydd från Ryobi? Svaret hittar du här: https://se.ryobitools.eu/

  1. Gaspatroner
  2. Doftmatta
  3. Elgaller
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndagen den 24 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 28 juni, då vi sedan stänger för semester.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Linusonline och 2 till
  • Laddar…
2. doftmatta
Trots myggfångare har vi så många myggor hemma att min yngsta son på 8 år (upprepade gånger) sagt "vi måste köpa en sån där väska som tar bort myggen". Det hade varit fantastiskt att kunna överraska med "en sån där väska".
 
  • Gilla
Thell_gti
  • Laddar…
T
2. Doftmatta

Jag är sjukt skeptisk till såna här saker, men skulle gärna vilja återkomma här på forumet och berätta att den verkligen fungerar :).
 
Svar: 2, doftmatta

Man kan tycka att vi borde reagerat - den förre ägaren hade en myggholk kreerat.
Nu kan vi inte sitta ute och sommardrinken dricka - de små djävlarna vill oss bara sticka.
Myggjakt borde bara vara en (Ryo)bi-syssla - vi vill ju bara i trädgården pyssla.
 
H
Svar 2 doftmatta.

Då vi har blötmark bakom huset så skulle detta myggskydd få visa om det verkligen fungerar på vår altan
 
Hej. Svaret är nr 2, doftmatta. Vi hade gärna tagit del av denna produkt då vi bor på landet och får vårt första barn vilken dag som helst.
 
Svar: 2, Doftmatta

Känner mig ensam i på kvällarna i trägårn och på altan. Min sambo och flera vänner går gärna in för att slippa bli tappade på blod.
Ja, ja... jag har i alla fall sällskap av myggen :)
 
2. doftmatta
Där jag bor i mellannorrland är myggen en ständig plåga. Spiraler, tabletter, ellampa inget fungerar bra. Denna pryl kanske förlänger kvällen :)
 
2. Doftmatta

Hade varit klockrent att kunna njuta några timmar extra nere vid havet på sommarstället. Nu kan det bli ett otroligt vevande efter myggjävlarna! (Plus att jag precis köpt in första verktyget från Ryobis One+)
 
2. Doftmatta

Ska upp till norr för att flugfiska om ett par veckor, den här manicken skulle verkligen kunna hjälpa till att få fisket mer njutbart för hela familjen.
 
Svar: doftmatta

Det här vill jag ge till mina föräldrar. Inte för att de störs så mycket av myggen, men för att min son ska kunna vara ute när vi hälsar på dem i sommar. Han är 10 månader och njuter av att upptäcka världen, något som störs rejält av de stora mängder mygg mina föräldrar har på sin tomt.
Jag minns det födelsedagskalas vi skulle ha när jag var liten och vi fick lova att flytta in på grund av muggen. Från köksfönstret kunde man näppeligen avgöra att lekstugan 10 m bort faktiskt var röd och inte svart. Eller att den stod kvar över huvud taget...
 
2. Doftmatta

Vår utvalda snickare har lämnat oss i sticket med ett takbyte.. Att göra det själv i närheten av den myr som skapar fler mygg än vad som är lämpligt skulle vara mycket roligare med det här myggskyddet!!
 
Svar: 2, Doftmatta.

Min 5-åring är allergisk mot myggbett och jag är en myggmagnet, nitlott i gen-lotteriet.
Skulle vara trevligt om hela familjen kunnde sitta stund i pergolan efter bastun.
 
Svar 2: doftmatta.

Jag har själv inte så ont av mygg med det blir lite tråkigt där ute när jag får sitta där ensam. Jag vill vinna så att sällskapet kan stanna lite längre
 
Svar: 2. Doftmatta
Motivering: Tills jag har lyckats få ordning på mygghotellen (alltså öppna diken) på och kring min tomt så vore det skönt att inte också känna sig som en allt-du-kan-äta-buffé för de små rackarna. Jag må vara djurvän, men någonstans är det nog vettigt att dra en gräns och jag tror den går någonstans där man börjar donera blod åt dem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.