S skvadron skrev:
Kan batteriet börja ge upp?
Jag köpte den sprillans ny förra året och har öppnat upp förpackningen igår och installerat den. Den förvarades i rumstemperatur!
 
P Patrik1968 skrev:
Jag köpte den sprillans ny förra året och har öppnat upp förpackningen igår och installerat den. Den förvarades i rumstemperatur!
Klippare som är nya i kartong brukar behöva underhållsladdas för att batteriet inte ska bli dåligt. Det görs dom även i butik om dom inte blir sålda. Om det gäller just Worx vet jag inte, men troligtvis.
 
G golfgreen skrev:
Klippare som är nya i kartong brukar behöva underhållsladdas för att batteriet inte ska bli dåligt. Det görs dom även i butik om dom inte blir sålda. Om det gäller just Worx vet jag inte, men troligtvis.
Om det hade varit batteri så hade den förbrukat från 100% till ~46% på 10min istället för 1h, vilket den gör idag. När söker er Worx till laddningsstation, hur många % av batteri kapacitet hamnar den på?
 
P Patrik1968 skrev:
Om det hade varit batteri så hade den förbrukat från 100% till ~46% på 10min istället för 1h, vilket den gör idag. När söker er Worx till laddningsstation, hur många % av batteri kapacitet hamnar den på?
Mjukvarubegränsad för att den inte ska klippa för mycket?
 
G golfgreen skrev:
Mjukvarubegränsad för att den inte ska klippa för mycket?
Jag har ändrat inställningen till 800m2 trots att gräsmattan är 500m2
 
Min går också tillbaka på ca 45%. Jag antar att det är en säkerhetsgrej av Worx så att alla klippare ska orka hem ovavsett utseende på tomt. Dock hade det vari trevligt att kunna ändra denna procent men då är risken att supporten hade fått ett antal samtal, om klippare som inte orkar hem, där användare satt den för lågt.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
P Patrik1968 skrev:
Jag har ändrat inställningen till 800m2 trots att gräsmattan är 500m2
Vissa märken säljer samma fysiska klippare för olika stora gräsmattor, men begränsar dom i mjukvaran så att dom inte får vara ute och klippa så mycket som en som säljs för en större gräsmatta, trots att den skulle klara av det. Den billigare klipparen får alltså sitta i laddstationen onödigt ofta för att slösa tid.
Det är ju inte omöjligt att Worx har gjort något sånt?
 
Hej, någon som har en trafo modell WA3744 som kan tänkas säljas? Min brann i ett påsknedslag..... Pma mig.
 
S skvadron skrev:
Vill bara tala om att även jag är inne på 5e året, har bytt kretskort en gång endast. Det var när grannarna runt om började skaffa Husqvarna och min 790E blev lite störd när den kom för nära de andra slingorna, men efter kretsbytet tuggar den på som vanligt! Är otroligt nöjd med den och har aldrig upplevt några problem, den har stått inne vintertid under trappan i hallen , när jag tar ut den på våren igen har det knappt tappat batterikapacitet alls!
Finns det någon instruktion hur man byter kretskortet i laddstationen nånstans?
 
Lyckades byta kretskort. Innan så lös laddstationen med fast grönt sken men nu efter kretskortsbyte så blinkar den grönt. Vet att det indikerar att tråden är av nånstans och visst kan den vara det men gissar på att jag gjort nåt fel vid byte? Kortet hade en gul sockel som var kopplat till själva strömförsörjningen. Ska den vara kvar? Den fanns inte på gamla kortet jag bytte. Kretskortet är orginal från letmerepair.
 
D
N noem skrev:
Lyckades byta kretskort. Innan så lös laddstationen med fast grönt sken men nu efter kretskortsbyte så blinkar den grönt. Vet att det indikerar att tråden är av nånstans och visst kan den vara det men gissar på att jag gjort nåt fel vid byte? Kortet hade en gul sockel som var kopplat till själva strömförsörjningen. Ska den vara kvar? Den fanns inte på gamla kortet jag bytte. Kretskortet är orginal från letmerepair.
Här kommer en bruksanvisning från den "gamla goda" tiden, då fick man med en enkel lapp!
 
  • Gilla
noem
  • Laddar…
lyckades byta kretskort. Tack djac för manualen :).

Så nytt kretskort och nytt batteri till klipparen så tänkte jag äntligen ska det klippas! Men icke. Den blinkar grönt och den vägrar ladda klipparen med nytt batteri. Helt dött. Testade med att slänga in gamla batteriet. Helt dött även det. Kastar skiten på tippen snart ;)
 
N noem skrev:
lyckades byta kretskort. Tack djac för manualen :).

Så nytt kretskort och nytt batteri till klipparen så tänkte jag äntligen ska det klippas! Men icke. Den blinkar grönt och den vägrar ladda klipparen med nytt batteri. Helt dött. Testade med att slänga in gamla batteriet. Helt dött även det. Kastar skiten på tippen snart ;)
Satt trådarna rätt när du koppla tillbaka?
 
N noem skrev:
lyckades byta kretskort. Tack djac för manualen :).

Så nytt kretskort och nytt batteri till klipparen så tänkte jag äntligen ska det klippas! Men icke. Den blinkar grönt och den vägrar ladda klipparen med nytt batteri. Helt dött. Testade med att slänga in gamla batteriet. Helt dött även det. Kastar skiten på tippen snart ;)
Bara lite nyfiken...
Har du lyckats få till det?
 
Nej, det gick inte så bra tyvärr. Att lampan blinkade grönt visade sig vara avgrävd kabel så det åtgärdades. Men trots nytt kretskort och nytt batteri är klipparen död. Så det blev begravning för Bertil :(.

Det blev en resa till Bauhuas och köpte en Gardena Smart SILENO City istället.
 
  • Ledsen
evesve
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.