S
TeroM TeroM skrev:
Gångjärn för luckor, monteras parvis på sidorna och öppnar luckan mera takt upp.

[bild]
Köp det genom plåtslagaren som du redan anlitat.
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Kör du 90mm spik i den? Jag provkörde en liknande/samma bara att den hette bostitch, var inte alls nöjd. Men är fortfarande på jakt efter ren batterimaskin till 90 mm spik. Tanken att slippa slangar och framförallt GAS lockar otroligt.
75mm kör jag till ytterpanelen.
Har inte hunnit testa nå 90mm än. Fick den för en vecka sedan. Beställde på Toolstop.
Är grymt nöjd och jag har bara DeWalt maskiner hemma och på jobbet och tycker det bara fungerar. Skulle varit kul att prova Hikokis motsvarighet. Den är dock tyngre och spika längre "sträckor" utan avbrott är rätt krävande med 4.1 kg också. Tror Hikoki väger 0.8kg mer
 
Småsnickrat på altanen.
Nybyggd träaltan med vita stolpar och takstomme framför ett tvåvåningshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete på en träaltan med verktyg och material utspridda, stolpekonstruktion i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alt: Pågående byggarbete av en träaltan vid ett vitt hus, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
S
Trälister ligger på tork på ett improviserat ställ i en tvättstuga, nybehandlade med lack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tvättstugan blev lackverkstad.
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
V Vilde skrev:
75mm kör jag till ytterpanelen.
Har inte hunnit testa nå 90mm än. Fick den för en vecka sedan. Beställde på Toolstop.
Är grymt nöjd och jag har bara DeWalt maskiner hemma och på jobbet och tycker det bara fungerar. Skulle varit kul att prova Hikokis motsvarighet. Den är dock tyngre och spika längre "sträckor" utan avbrott är rätt krävande med 4.1 kg också. Tror Hikoki väger 0.8kg mer
Ok, ja dom blir tyvärr något tyngre men det kompenseras snart upp av en rejäl högerarm!
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
nikasp
Stressat som en galning i helgen som var med taket till torpet. Trodde jag skulle byta ca 12-22 lockbrädor på taket. Nu när jag lät såga en omgång till så är jag uppe i 54 st och två till ska på innan lockbrädorna är avslutat kapitel. Gammalt torp som var rejält vattenskadat på sina ställen och lappat och lagat genom åren. Känns i kontorskroppen att spika fyr- och femtumsspik samt stå och hänga i väldigt konstiga ställningar långa dagar (kört själv senaste dagarna).
 
  • Utsikt från taket på ett torp som renoveras, nya och gamla lockbrädor syns samt trädgård nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete på ett gammalt torptak med nya och gamla takbrädor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt av gammalt torptak med byggställning och nya lockbrädor lutade mot husväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis renoverat tak på ett gammalt torp med nya och gamla träbrädor, presenning och en tegelskorsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete på gammalt torptak med nya och gamla trälockbrädor och en skorsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybytta lockbrädor på ett torptak med en tegelsten skorsten i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis nytt trälagt tak på gammalt torp med synlig murad skorsten, pålagt presenning och skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete på torptak med borttagna lockbrädor och synlig undertaksstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 12 till
  • Laddar…
S
Äntligen färdig med garderoben!

Inbyggd garderob med vertikala linjer och silverhandtag mot en vit och svart rutig golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålad hörngarderob i grönt med paneler, i ett rum med schackrutigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 32 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Äntligen färdig med garderoben!

[bild]
[bild]
Wow, riktigt jävla snyggt! Bra jobbat :D(y)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Äntligen färdig med garderoben!

[bild]
[bild]
Snyggt!
 
Ja, riktigt snyggt! Byggde något liknande på landet och kan se med avund på den ypperliga finishen! :D
 
Fixat lite plåt, satte dit snörasskydd på framsidan, mest för att få stöd när jag börjar med panelen och plockade ner ställningen utom den egna. Ser bättre ut utan ställning.

Hus med nylagt snörasskydd på taket, byggmaterial på terrassen och en delvis nedmonterad ställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nyinstallerat snörasskydd på framdelen av ett hus med röd panel och borttagen byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
nikasp
S sinuslinus skrev:
Äntligen färdig med garderoben!

[bild]
[bild]
Ritkigt snyggt! Hur ser det ut från insidan, sugen på att göra något liknande i vårt torp längre fram.
 
S
nikasp nikasp skrev:
Ritkigt snyggt! Hur ser det ut från insidan, sugen på att göra något liknande i vårt torp längre fram.
Det finns lite byggbilder här:
Långsiktig renovering av villa från 1930

Den sneda delen ska bli städskåp.
 
nikasp
S sinuslinus skrev:
Det finns lite byggbilder här:
Långsiktig renovering av villa från 1930

Den sneda delen ska bli städskåp.
Tack! Så 45 reglar som stomme och vad är det för size på de som bygger upp dörren?
 
S
nikasp nikasp skrev:
Tack! Så 45 reglar som stomme och vad är det för size på de som bygger upp dörren?
Köpte 34x45 till dörren. Planen var att hyvla till av möbeltorrt virke men det blev inte så. Funkade hyggligt att sålla och köpa lite extra.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.