N noem skrev:
Till vilken modell är det? Jag har WG796E.
N noem skrev:
Till vilken modell är det? Jag har WG796E.
Den är till en WG790E men jag tror att det är samma kort till de flesta worx av liknade modell.
Kollar man laddstationer på CO så är det samma till WG790 och din WG796. Så kortet borde också vara lika....
Laddstationer. https://m.clasohlson.com/se/Laddstation-Worx-Landroid/51-1853
 
  • Gilla
noem
  • Laddar…
Grymt. Har du köpt? Hur lång var lev tid om du köpte?
 
D
Försökte kolla om det fanns ny firmware till min WG794E men får inte ens siten att acceptera mitt serienummer. Någon som vet om det finns en nyare FW, någon som lyckats med detta på siten?
 
Jag kunde ladda ner till min förra veckan.
 
Någon som satt in 2.82 i worx 790e.1?
Och vilken skillnad upplevs spontant känns det som den kör lite lugnare.
 
De verkar ha gjort om inloggningen och mitt konto är inte porterat från det gamla systemet... Nåja, det har inte kommit nån ny firmware till 794-an på flera år, så jag struntar nog i att registrera ett nytt konto. Klipparen står ändå på hyllan i år pga ett lager som väsnas något otroligt, och gräsmattan behöver repareras ändå.

Här är en länk till 0.92 som är senaste: https://www.byggahus.se/forum/threa...ware-mjukvara-0-61.245643/page-7#post-3297163

(om man bortser från 0.94 som var ute på vift ett tag och sedan tydligen drogs tillbaka.)
 
D
svartöra svartöra skrev:
De verkar ha gjort om inloggningen och mitt konto är inte porterat från det gamla systemet... Nåja, det har inte kommit nån ny firmware till 794-an på flera år, så jag struntar nog i att registrera ett nytt konto. Klipparen står ändå på hyllan i år pga ett lager som väsnas något otroligt, och gräsmattan behöver repareras ändå.

Här är en länk till 0.92 som är senaste: [länk]

(om man bortser från 0.94 som var ute på vift ett tag och sedan tydligen drogs tillbaka.)
Tack, jag har 0.74 nu, var det inte problem med 0.92 eller minns jag fel?
 
Nicke Nyfiken
Hur funkar 0.92?

Jag kör med 0.72 och det funkar alldeles utmärkt. När jag fick tillbaka maskinen efter en garantireparation för 2 år sedan så var den uppdaterad till 0.74 men då fastnade den ganska ofta på trånga platser. (Där utrymmet underskrider installationsanvisningen) Så jag neddaterade 0.72 igen och sedan har maskinen gått som en klocka.

Vad är bättre med 0.92 i jämförelse med 0.72?
 
Maskinerna är nog bra men garanti o service hanteringen av Svenska Worx är idag under all kritik. Skickade iväg min Landroid för garantireparation i slutet av mars och väntar fortfarande på att få tillbaka den . Dom har meddelat att dom väntar på reservdelar !!!! Får snart bli ett fall för ARN
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Hur funkar 0.92?

Jag kör med 0.72 och det funkar alldeles utmärkt. När jag fick tillbaka maskinen efter en garantireparation för 2 år sedan så var den uppdaterad till 0.74 men då fastnade den ganska ofta på trånga platser. (Där utrymmet underskrider installationsanvisningen) Så jag neddaterade 0.72 igen och sedan har maskinen gått som en klocka.

Vad är bättre med 0.92 i jämförelse med 0.72?
svartöra svartöra skrev:
De verkar ha gjort om inloggningen och mitt konto är inte porterat från det gamla systemet... Nåja, det har inte kommit nån ny firmware till 794-an på flera år, så jag struntar nog i att registrera ett nytt konto. Klipparen står ändå på hyllan i år pga ett lager som väsnas något otroligt, och gräsmattan behöver repareras ändå.

Här är en länk till 0.92 som är senaste: [länk]

(om man bortser från 0.94 som var ute på vift ett tag och sedan tydligen drogs tillbaka.)
svartöra svartöra skrev:
De verkar ha gjort om inloggningen och mitt konto är inte porterat från det gamla systemet... Nåja, det har inte kommit nån ny firmware till 794-an på flera år, så jag struntar nog i att registrera ett nytt konto. Klipparen står ändå på hyllan i år pga ett lager som väsnas något otroligt, och gräsmattan behöver repareras ändå.

Här är en länk till 0.92 som är senaste: [länk]

(om man bortser från 0.94 som var ute på vift ett tag och sedan tydligen drogs tillbaka.)
Det jag egentligen är ute efter är lite mjukare svängar vid kabeln, tycker den går lite för hårt åt gräset där? En bekant köpte en Al-Ko i dagarna och den verkar gå mjukt och fint.
 
D djac skrev:
Det jag egentligen är ute efter är lite mjukare svängar vid kabeln, tycker den går lite för hårt åt gräset där? En bekant köpte en Al-Ko i dagarna och den verkar gå mjukt och fint.
Just det problemet verkar det som om de inte förstår att det påverkar varumärket mycket negativt. De har varit medvetna om det felet i ganska många år nu, men ännu inte kommit med en lösning. Tydligen svårt att fixa program till deras stegmotorer :( . När min robot från 2013 slutligen ger upp, så blir nog inte efterföljaren av samma fabrikat.
 
Redigerat:
Det är inte svårt att ordna mjuka svängar, de bryr sig bara inte om att uppdatera. Motorerna går fint att styra mjukt, den gör det ju själv vid vanlig klippning. Dock när den just hittat slingan vid hemgång är det ingen mjukhet alls.

Jag kör 0.94F på WG794E. Går ju inte att ladda ner firmware från deraa kassa hemsida!? Hade velat se vilken som är officiellt senaste.
 
martin43 martin43 skrev:
Det är inte svårt att ordna mjuka svängar, de bryr sig bara inte om att uppdatera. Motorerna går fint att styra mjukt, den gör det ju själv vid vanlig klippning. Dock när den just hittat slingan vid hemgång är det ingen mjukhet alls.

Jag kör 0.94F på WG794E. Går ju inte att ladda ner firmware från deraa kassa hemsida!? Hade velat se vilken som är officiellt senaste.
Det var ju precis det jag menade - Det är en ytterst liten justering i FW som behövs, men Worx verkar inte fatta att om det bara är Worx-ägare, som får gräsmattorna uppgrävda av robotarna, så blir ju inte köparna speciellt märkestrogna när det är dags att köpa nytt. Det är ju också tråkigt för i övrigt gör ju klipparen det den ska d.v.s. klipper gräset bra. Dessutom är det vanligast att man i mjukvaruprojekt inte släpper ut versioner lägre än 1.0x, så man kan ju fundera över hur projektledningen fungerar.
Själv har jag V0.72 , då det var det senaste, som angavs på hemsidan ( på den tiden det fungerade ) och lösningen för de slirande hjulen väntar folk ju fortfarande förgäves på. Det kan ju inte vara meningen att man efter inköp, ska tvingas börja med att bygga om en produkt, så som många gjort ( nya hjul/däck, dubbar, tyngder m.m. ) för att få en riktig funktion.
 
Redigerat:
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Ladda ner FW från hemsidan funkar. Det gjorde jag själv förra veckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.