Akoa Akoa skrev:
Jag har inte varit på landställe på tre veckor. Jag hade programmerat att den skulle gå fyra timmar tre ggr per vecka men den här inte klippt alls.

I displayen stod det "timer" när jag tittade. Någon som vet vad som kan vara fel? Elavbrott så borde det väl inte stå timer i displayen utan ett felmeddelande. Den fungerar bra i övrigt.

Sileno 1000
Tryckte du på ”start”-knappen efter att du ställt in alla tider? Den som ser ut som ”play”.
 
  • Gilla
Akoa
  • Laddar…
G goeran skrev:
Tryckte du på ”start”-knappen efter att du ställt in alla tider? Den som ser ut som ”play”.

Kan vara det som är problemet. Det stod timer i displayen och då antog jag att den var aktiv. Jag trodde det skulle så parkerad annars... Jag ska testa nu om den följer tiderna.
 
Kapar tråden lite:

Köpte mig en City 500 och undrar om det går att få den till "smart" - versionen? Går att köpa gateway på ebay men vill inte chansa då denna ligger på ca 1200kr..

Läst manualen men kanske missade denna infon. Är det någon som vet om det är möjligt?
 
M Mikael Höjstedt skrev:
Kapar tråden lite:

Köpte mig en City 500 och undrar om det går att få den till "smart" - versionen? Går att köpa gateway på ebay men vill inte chansa då denna ligger på ca 1200kr..

Läst manualen men kanske missade denna infon. Är det någon som vet om det är möjligt?
Det går, men det kräver ett extra kretskort i klipparen. Kort och Gateway har jag för mig kostar 3000 och sen 500 för installation av kretskortet.

Att köpa den som smart direkt kostar ca 1000 extra och är alltså att föredra.
 
Redigerat:
G goeran skrev:
Tryckte du på ”start”-knappen efter att du ställt in alla tider? Den som ser ut som ”play”.

Finns ingen playknapp på min. När jag programmerar den framåt så står det timer i displayen. När den ska gå ut så står det redo i displayen men den går inte ut. Helt ologiskt. Kan inte hitta något i manualen som jag gör fel...
 
Akoa Akoa skrev:
Finns ingen playknapp på min.
Då är det start-knappen.
 
  • Gilla
Akoa
  • Laddar…
G goeran skrev:
Då är det start-knappen.

Nu verkar det fungera. Jag behöver alltså alltid trycka på startknappen innan jag stänger luckan för att timer ska vara aktiverad? Knasigt ändå och står ju inte med i manualen...
 
Akoa Akoa skrev:
Nu verkar det fungera. Jag behöver alltså alltid trycka på startknappen innan jag stänger luckan för att timer ska vara aktiverad? Knasigt ändå och står ju inte med i manualen...
Så fort du har tryckt på STOP så måste du aktivera klipparen med start igen.
 
Är en Sileno 1000 nåt att satsa på? Har ca 400kvm yta som ska klippas. Värsta lutningen är väl 35-40% annars under. Har förstått att guidekabel är att föredra.
 
Ingen Gardena klarar så brant lutning vad jag vet, så om det faktiskt är så brant så måste du in på en Husqvarna och kanske nån av dom lite större modellerna.

Om det inte är så brant eller om du inte behöver ha klippt där så räcker det med en Gardena sileno city 500 eller en life 750. Den senare är snabbare och kommer att lämna gräsmattan fri under längre perioder.
 
  • Gilla
ante_ante
  • Laddar…
G golfgreen skrev:
Ingen Gardena klarar så brant lutning vad jag vet, så om det faktiskt är så brant så måste du in på en Husqvarna och kanske nån av dom lite större modellerna.

Om det inte är så brant eller om du inte behöver ha klippt där så räcker det med en Gardena sileno city 500 eller en life 750. Den senare är snabbare och kommer att lämna gräsmattan fri under längre perioder.
Den jag hitta klara 35% enligt Gardenas hemsida. Men har skickat fråga till maskinklippet så får man se vad dom säger.
 
A ante_ante skrev:
Den jag hitta klara 35% enligt Gardenas hemsida. Men har skickat fråga till maskinklippet så får man se vad dom säger.
Kollade nu, dom äldre modellerna verkar klara 35%, dom som heter t.ex. R130Li.
 
A ante_ante skrev:
Denna hittade jag som även Maskinklippet rekommenderade 1000 eller 1300

[länk]
Ja, det där är en äldre. Det är dom som heter life eller city som inte klarar lika brant lutning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.