TeroM TeroM skrev:
kränga hela kittet
Skicka pm Isf om du ska sälja (y)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Fortsatt rivningen i skrubben.

För att bevara så lite som möjligt av den gamla charmen tar jag bort allt jag kan. Tyvärr så gick min lilla Hultafors-kofot sönder under arbetet, may you rest in peace.

Strömbrytaren gillar dottern som ska få skrubben som sitt rum, så den kanske får leva kvar. Resten ska bort.

Den gröna bilden är utsikten. Fönstret ska bytas.
 
  • Gammal svart strömbrytare på vit vägg under rivning, färgfläckar syns runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt genom ett gammalt fönster med spröjs, över en grön trädgård och landskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
VidarH och 4 till
  • Laddar…
Skyfflat ett antal ton 0-30. Hade glömt bort hur roligt det är...:sweat:

(Plattsättaren har antagligen tagit någon öl för mycket såg jag idag också:rolleyes:)
 
  • Nyutlagd grusyta bredvid en nyligen lagd stenplatta på en husgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Undersökt möjligheterna till fiber i sjöboden, kostar tydligen 14000 i installation + 920kr/år i nätavgift och medlemsavgift (bredbandstjänsten kostar ytterligare ~200kr/månaden). Lite saftigt då man bara är där under sommarmånaderna, så jag köpte en 4g-router på Netonnet och tecknade mobilt bredband hos Hallon för 72kr/månad (200gb) för att testa. Installerade nyss och får 25mbit med routerns miniantenner. Tror det får duga!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Världens dyraste vertikalskärning?;)

Cirkelsåg på stort pappersark på gräsmatta med gul spånskiva snittyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Silverfärgat uteluftsrör med en 30-graders böj ansluter till annan ventilation genom lösullsisolering på en vind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta moment var jag mest nervös för, att inte få ihop gamla och nya uteluft rören. Och ftx får stå stängd en lång tid. Tur så köpte jag en 30° graders böj så var det bara som lego. :D

2.5 meter isolering kvar så slipper man äntligen lösulls och kreosot slipers emissioner i ventilationen.
Förra ägaren tyckte det var billigt att bygga inglasad terass stående på kreosot slipers.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Brutit upp lite golvbrädor och plockat bort lite gammal el. Skyffla gammalt sågspån står inför dörren.
 
K
Väggen som skall stockas ut 5cm i ena änden för att uppnå rätvinklighet har fått sig tunnputs som sedan är spikriven för kommande utstockning. Imorn blir det näta väggen, på med avdragsbanor sedan första utstockningen.

Spikriver skikten för att öka på chanserna till bra vidhäftning av nästa skift.
 
  • Nyputsad vägg med synliga spikrivningar redo för utstockning, bredvid en stege och arbetsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Gjutit en plint till sjöboden för att ersätta några pålar som sett sina bästa dagar. Lite klurigt var det allt.
Gjuten plint under en sjöbod ersätter gamla träpålar, vid vatten med reflektioner av sjöbod och gröna rep.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen gjuten betongplint vid vattenkanten under en träkonstruktion med synliga verktyg och brädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
A
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Murat lite...
Oh! Exakt det där har min fru i all sin vishet bestämt att vi behöver! Har du en ritning, eller en materialspec jag skulle kunna få?
 
Scouten skrev:
Oh! Exakt det där har min fru i all sin vishet bestämt att vi behöver! Har du en ritning, eller en materialspec jag skulle kunna få?
Blev en del över, ska se om jag kan räkna ut hur mycket det gick åt...

Grävde ur marken och gjöt en 10 cm tjock betongplatta 730x3500 mm. C:a 18 säckar grovbetong.
Murade nedre delen med 120-leca, övre delar 90-leca. Murat med gullex-bruk.
De sneda delarna är uppbyggda av tegel och gullex, krävdes plattstål under själva eldstaden och tegelbalk för att kunna bygga "öppningen".
grundat och sen putsat med sockelputs (betong typ).
Eldfast tegel är svart marktegel, kört med eldfast bruk här.
Toppsten och sittytor är gjutna betongskivor.
Målat med weber silikatfärg.
Hade proffshjälp av riktiga murare... Dom arbetade för skratt och öl..
Nylaggd betongplatta vid uteplats med trädäck och verktyg i trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis byggd utomhuskamin i vitt på en betongplatta med murade leca-block och gjutna betongskivor som sittytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer murar en konstruktion av lecablock utomhus med byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer murar en konstruktion med lecablock utomhus, byggmaterial och ölburkar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person bygger utomhusmur med lecablockar och bruk, verktyg och byggmaterial syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två murare arbetar med att bygga en lecamur vid ett hus, med material och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med personer som murar en kamin av lecablock och tegel, med byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med personer som murar en utomhuseldstad av leca och tegel under ett altantak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvklart byggprojekt av en utomhusöppen spis med grund av betong och leca under konstruktion, arbetare och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer bygger en utomhusgrill av leca och tegel på en terrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd uteplats med en murad eldstad av leca och tegel, sittbänkar av betong och en gjuten betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd utomhusgrill av leca och tegel med gjutna betongskivor som sittytor, putsad med sockelputs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägger in lite fler bilder så ser du.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
swe.jocke och 17 till
  • Laddar…
Snyggt putsat. Har du tränat länge?
 
Älskling... Nu blev det så där igen!
Jag skulle bara kolla lite... :oops::rolleyes:;)
Renoveringsprojekt med LED-spottar på en dörr, osäkrad takbjälke och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lämpligt nog dök det upp ett paket med bla led spottar från Elbutik.
 
  • Gilla
  • Haha
swe.jocke och 11 till
  • Laddar…
Nu är den klar!
 
  • Nybyggd utomhusgrill med vedförvaring på en bakgård, omgiven av natur och trädgårdsredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
swe.jocke och 28 till
  • Laddar…
A
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Nu är den klar!
Det där är riktigt, riktigt bra! Dessutom är det tillräckligt med bilder för att man ska kunna ta idéer, föredömligt.
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.